Beide moederborden zitten in dezelfde prijsklasse en zijn goed voor de Conroe, Allendale en Kentsfield processoren. Wat ik me alleen afvraag: ik wil waarschijnlijk een E6600 aanschaffen en één van deze twee moederborden aanschaffen, maar deze overclocken naar 333 MHz per MP waardoor de Conroe dus op 3GHz gaat lopen. En als je dit doet gaat de FSB naar 1333 MHz en ik heb dus gelezen dat de P5B met behulp van een bios update ook 1333 MHz ondersteunt, maar over de P5W kan ik hier dus niks van terug vinden. Ook op de Asus site staat alleen dat er een bios update is waar hij de nieuwe processoren ondersteunt, maar staat niet bij dat dit op de nieuwe FSB snelheden slaat.
Waarom ik dan nog de keuze wil maken? De P5W deluxe heeft 1 extra PCI Express x1 en ondersteund nog ATA100, en in mijn oude pc (die dood is) zit nog een IDE schijf die ik er graag bij wil zetten voor backup, maar ik heb dus geen flauw idee welke snelheid deze schijf is, dus zou graag die extra's willen hebben. Bovendien zie ik ook nog verschil in de ATX 12V power aansluiting, wat voor gevolgen heeft dit voor de indeling van je PC? De P5B deluxe heeft 8 pins aansluiting en de P5W heeft een 4 pins aansluiting. Waardoor zit hier een verschil in? Moet je voeding hierdoor ook die 8 pins of 4 pins aansluiting hebben? Of werkt dat heel anders?
Waarom ik dan nog de keuze wil maken? De P5W deluxe heeft 1 extra PCI Express x1 en ondersteund nog ATA100, en in mijn oude pc (die dood is) zit nog een IDE schijf die ik er graag bij wil zetten voor backup, maar ik heb dus geen flauw idee welke snelheid deze schijf is, dus zou graag die extra's willen hebben. Bovendien zie ik ook nog verschil in de ATX 12V power aansluiting, wat voor gevolgen heeft dit voor de indeling van je PC? De P5B deluxe heeft 8 pins aansluiting en de P5W heeft een 4 pins aansluiting. Waardoor zit hier een verschil in? Moet je voeding hierdoor ook die 8 pins of 4 pins aansluiting hebben? Of werkt dat heel anders?