VMware ESX service console

Pagina: 1
Acties:

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Er draait hier een ESX server 3.0 met daarin twee NICs.

De eerste wordt gebruikt voor het virtuele netwerk en draait op 1000/FULL en host dus de Virtuele machines.
De ander wordt gebruikt voor de Service Console en draait ook op 1000/FULL

Ivm het tekort aan gigabit porten vraag ik mij af of het nodig is om de Service Console ook op 1000/FULL te laten draaien?
In de documentatie kom ik daar niet echt iets over tegen.
Die console lijkt mij meer om de server te managen en kan dus best op 100 Mbs draaien toch?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil het namelijk niet zomaar even proberen, omdat dit een produktie server is.

Money for nothin' and your chicks for free

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Die hoef je niet noodzakelijk op gigabit te zetten. Denk er echter wel aan dat je beheer via de console (in je infrastructure web access) ook over diezelfde connectie gaat. Als het kan is gigabit aan te raden, als het niet kan is het geen ramp. Eventueel gewoon eens je NIC terugzetten naar de 100 met ethtool, maar alleen als je switchport op auto negotiate staat. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Renegade schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:04:
Die hoef je niet noodzakelijk op gigabit te zetten. Denk er echter wel aan dat je beheer via de console (in je infrastructure web access) ook over diezelfde connectie gaat. Als het kan is gigabit aan te raden, als het niet kan is het geen ramp. Eventueel gewoon eens je NIC terugzetten naar de 100 met ethtool, maar alleen als je switchport op auto negotiate staat. :)
Dus die port is inderdaad alleen voor management.
Ik zal de het eens proberen.
Tnx.

Money for nothin' and your chicks for free