[thunderbird] Email beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 15:46
Hey beste tweakers,
Ik heb me gisteren enorm geamuseerd met thunderbird. Ik werkte al lang en heel graag met thunderbirdPostable welke gebaseerd is op de engelstalig versie 1.5.
Gisteren ben ik erachter gekomen dat je simpelweg de app kunt vervangen door de nederlandse versie 2.0, met nederlandse spellingscontrole als addon natuurlijk.
Dit bracht meteen ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld webmail te gebruiken.
Schitterend, en zeker een aanrader, want er is geen reden meer om het niet te gebruiken :).

Maar
1) ik vraag me af hoe je in thunderbird de volgorde van accounts kunt wijzigen. account hoger/lager zetten.
2) In outlook (express) werkte men hotmail veel sneller, en kreeg ik ook de apparte mappen in, hoe kan ik dat in thunderbird addon webmail gebruikmakende van webdav?
3) ik gebruik "local folders" niet, hoe kan ik garanderen dat daar geen emails binnenkomen?
hoe kan ik garanderen dat nieuwe accounts altijd in een nieuwe map terecht komt?
4) Er is een email adres dat ik met andere mensen deel, is het verstandig om gewoon een kopie van mijn thundrbird portable te geven, waar ik dan mijn eigen accounts in heb verwijderd?
5) Dit is echt een uberprogramma

PS: hebben jullie addons die echt een aanrader zijn (bv voor mensen die overstappen van outlook (express) te overtuigen?)

[ Voor 4% gewijzigd door g4wx3 op 28-06-2007 10:38 ]

http://www.softfocus.be/

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 15:31

Leedbek

Luuk Luchtloper

g4wx3 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:36:
Hey beste tweakers,
Ik heb me gisteren enorm geamuseerd met thunderbird. Ik werkte al lang en heel graag met thunderbirdPostable welke gebaseerd is op de engelstalig versie 1.5.
Gisteren ben ik erachter gekomen dat je simpelweg de app kunt vervangen door de nederlandse versie 2.0, met nederlandse spellingscontrole als addon natuurlijk.
Dit bracht meteen ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld webmail te gebruiken.
Schitterend, en zeker een aanrader, want er is geen reden meer om het niet te gebruiken :).

Maar
1) ik vraag me af hoe je in thunderbird de volgorde van accounts kunt wijzigen. account hoger/lager zetten.
2) Een outlook werkte men hotmail veel sneller, en kreeg ik ook de apparte mappen in, hoe kan ik dat in thunderbird addon webmail gebruikmakende van webdav?
3) ik gebruik "local folders" niet, hoe kan ik garanderen dat daar geen emails binnenkomen?
hoe kan ik garanderen dat nieuwe accounts altijd in een nieuwe map terecht komt?
4) Er is een email adres dat ik met andere mensen deel, is het verstandig om gewoon een kopie van mijn thundrbird portable te geven, waar ik dan mijn eigen accounts in heb verwijderd?
5) Dit is echt een uberprogramma
1) Dit kan standaard vreemd genoeg niet in Thunderbird, gelukkig is er een extensie beschikbaar, die heet Folderpane Tools, waarmee het vrij gemakkelijk kan.
4) Je zou eens kunnen kijken naar IMAP, dat is ideaal voor gedeelde e-mailaccounts. De ondersteuning voor IMAP in Thunderbird is perfect.
5) Helemaal mee eens :)

Klaar voor de steroorlogen?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 09:31

DizzyWeb

Ondertiteld

1) Kan met de addon "Folderpane Tools".
3) Bij het maken van een nieuwe account de local folder optie uitvinken uiteraard?
4) Delen van een mailaccount? Hoe bedoel je dit? Client maakt weinig uit denk ik, bij een pop3 accoun zorgen dat "Leave mail on server" aan staat, bij IMAP boeit het helemaal niks.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 15:46
4>
Omdat ik anders 7 keer opnieuw (bij ieder bestuurslid) de emailinstellingen moet gaan doen, wil hun TB-portable opdringen, en ze hebben er blijkbaar geen problemen mee.
Ik hoef dan slechts 1 keer de email-instellingen te doen en kopieer TB-portable naar een USB stick, verwijder mijn persoonlijke accounts, en daarna kopieer ik het gewoon van USB stick naar hun computer.
Ik vraag me echter af of er geen logs of emails achterblijven van mijn persoonlijke emails.
Zoja hoe verwijder ik deze?
Ook is het zo dat de smtp server van dat gedeelde acount eigenlijk niet werkt, en ik dus mijn gmail-account heb ingesteld (dat gebruik ik anders toch niet) heeft dat een risico?

Het risico is sowieso wel klein, omdat het geen digibeets zijn, maar ik zou het vervelend vinden zouden andere mensen mijn mails beginnen te lezen

PS: leave on sever had ik inderdaad al aanstaan, en dat werkt zeer goed

Bedankt voor Folder Pane tools

http://www.softfocus.be/