thermometer olie/motor werkt niet, gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik merk net dat de thermometer voor de olie/motor niet werkte, kan dit gevaarlijk zijn voor de auto? De oliepeil en koelvloeistof is op een normale peil, maar ik vroeg me af of de auto niet een soort QuietFan heeft dat alleen bij een hoge temperatuur de koelvloeistof harder laat stromen.

Ben beetje n00b wat dat betreft. Iemand enig idee?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Doet je thermostaat het wel?

Als de klep in je thermostaat open blijft staan komt je blok/koelwater slecht op temperatuur (sterker nog, helemaal niet!)

Mijn thermostaat gooit zijn klep pas open bij 80 graden, en bij 100 graden gaat de ventilator draaien.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Weet je zeker dat je een olietemp meter in je auto hebt ? Veel auto's hebben standaard alleen een watertemp. sensor, welke best wel eens stuk kan zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het enige gevaarlijke is als er nu iets kapot gaat waardoor de motor oververhit. Hier kom je dan te laat achter.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bertus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:37:
Doet je thermostaat het wel?

Als de klep in je thermostaat open blijft staan komt je blok/koelwater slecht op temperatuur (sterker nog, helemaal niet!)

Mijn thermostaat gooit zijn klep pas open bij 80 graden, en bij 100 graden gaat de ventilator draaien.
hoe kan ik zien of de thermostaat het doet? Vanochtend heb ik wel 45 minuten gereden zonder dat de motor oververhit was, dus... ik weet het niet.
Normaal gesproken gaat de thermometer na 10 minuten naar 90'C, dus...
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:55:
Weet je zeker dat je een olietemp meter in je auto hebt ? Veel auto's hebben standaard alleen een watertemp. sensor, welke best wel eens stuk kan zijn.
Ik heb geen idee wat voor thermometer het is, het staat gewoon op de dashboard met z'n kringelthermotekentje. Het is een seat toledo, dus...?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ben je al bij de garage geweest?

Ik gok erop dat je thermostaat kapot is :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
nog niet bij de garage geweest, ik merkte het pas toen ik ging parkeren bij het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Sick Nick

Drop the top!

Je zou denken dat zo'n metertje opvalt op je dashboard, dat je het pas ziet bij het parkeren :X Als ie te hoog zou staan had je het ook niet gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:49:
Je zou denken dat zo'n metertje opvalt op je dashboard, dat je het pas ziet bij het parkeren :X Als ie te hoog zou staan had je het ook niet gezien dan?
niet echt, als dat ding in principe altijd op 90 graden blijft, dan let je er niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bertus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:43:
Ik gok erop dat je thermostaat kapot is :)
En hoe onderbouw je die gok?

Niets aan de hand. Je hebt voor de fan een aparte NTC bij de radiateur zitten welke de fan schakelt.
Die NTC van de cilinderkop zegt eigenlijk weinig. Zolang de fan maar draait is het goed genoeg. En als die niet zou draaien dan had je geen 45min gereden want dan had je na 10 minuten de straat vol met roet geblazen en na 15 minuten was je niet gelukkig...

Ik zou het wel controleren waar de oorzaak zit ivm de eventuele ECU aansturing. Die zal nu geen koelwaterrectificatie hebben waardoor die meer gaat verbruiken. En soms ook niet gaat starten dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2007 17:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1