Toon posts:

Catalyst Control Center - Is het noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op GoT en via Google naar informatie over het Catalyst Control Center. Met name naar het nut en noodzaak hiervan en het feit dat het erg traag start. Misschien heb ik niet de juiste keywords gebruikt, maar ik kon er niets over vinden.

Sinds ik Catalyst 7.6 heb geinstalleerd, maak ik weer gebruik van het control center. Dit start enorm traag. Na het laden van het besturingssysteem duurt het ongeveer 25 seconden voor het control center gestart is. Ik vind dit niet acceptabel en denk er over om het CCC er weer af te halen.

Wat is nu precies het nut van dit control center. Heb je het perse nodig om games goed te kunnen spelen? In de meeste games kun je de grafische details toch ook prima instellen?
Is het normaal dat CCC zo traag start en wat zou ik er aan kunnen doen?

Overzicht van mijn hardware:
- MSI P965 Platinum
- Intel Core 2 Duo E6600
- ATI X1950XT
- 2x 1GB DDR

Ik gebruik Windows Vista Home Premium.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 08:16 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
CCC is om instellingen te wijzigen, doe je dit niet dan kun je het gewoon verwijderen. Spellen zullen het niet erg vinden want Nvidia kaarten hebben ook geen CCC.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 21:05
Mentox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:12:
CCC is om instellingen te wijzigen, doe je dit niet dan kun je het gewoon verwijderen. Spellen zullen het niet erg vinden want Nvidia kaarten hebben ook geen CCC.
Nee die hebben Nvidia control panel.... Die je ook gewoon uit kan schakelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mentox schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:12:
Precies, en dat doe ik dus alleen vanuit een game zelf. Nooit via CCC.