Toon posts:

Wat hoort thuis in review?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuw systeempje en wil best de componenten 'reviewen' voor in de productreview.
Ik meen ooit ergens een topic of pagina gezien te hebben waarin staat wat er allemaal in kan/mag. Echter, ik vind dit niet terug.

Daarom mijn vraag:

Wat hoort thuis in de review van mijn Asus Geforce 8600GT grafische kaart?

En ik heb het dan natuurlijk niet over een gewone beschrijving, maar vooral benchmarks. Wat is wel en niet bruikbaar voor in de review?

En hetzelfde kan ik vragen voor mijn Intel Core 2 Duo E6600, moederbord P5B, Kingston ram geheugen, etc... maar dat zou het foute topic zijn.

Het beste zou zijn mocht er toch een pagina bestaan waar alles netjes opgesomd is ;)

Groetjes,

davo

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:52
Probeer maar eens een survey te schrijven over je kaart daar worden de kopjes al netjes gegeven ;) .
Daarnaast denk ik dat je voor zo'n vraag niet een topic had hoeven openen...

M3P - M3LR - 6320Wp

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou een paar surveys pakken en daar alle goede elementen eruit te halen.
Dan alles opsommen en een verhaal schrijven nav die goede elementen. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de reviews van Tomshardware of van AnandTech :)

Wauw, een sig!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En ik heb het dan natuurlijk niet over een gewone beschrijving, maar vooral benchmarks. Wat is wel en niet bruikbaar voor in de review?
Werkelijk alles is bruikbaar voor een review, zolang de benchmarks relevant zijn voor het verhaal dat je op wilt hangen.

Alleen hebben die benchmarks alleen zin als je ook vergelijkingsmateriaal hebt, dus bijvoorbeeld je oude videokaart, of nog beter andere kaarten die nu in vergelijkbare prijs/performance categorie zitten (7600GT, X1950Pro enzo). Als je geen vergelijkingsmateriaal hebt zeggen ze namelijk niet zoveel (want dan kunnen verschillen van andere benchmarks net zo goed aan andere systeemcomponenten liggen).

Gesteld dat je zinnig vergelijkingsmateriaal hebt moet je nog kiezen wat je wilt vergelijken. Paar ideeen:

- prestaties in games (kies een zinnige game, Duke Nukem 3D of Quake 1 zullen niet teveel verschillen laten zien - en zorg liefst dat de game niet CPU-limited is)
- prestaties in video (HD!) decoding
- prestaties in non-game apps (3D rendering ofszo)
- stroomverbruik (simpel te doen: meet totaal stroomverbruik systeem met een huis/tuin/keuken verbruiksmetertje idle en onder zware load (tijdens prestatiebenchmark))
- geluidsniveau idle + load (let op dat je itt alle bovenstaande zaken hier niet de chip maar de kaart test)

En alle bovenstaande in OS naar keuze (bijna alle benches worden in XP of Vista gedaan, info over andere OSsen zou behoorlijke meerwaarde hebben).

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 28-06-2007 10:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties!
Pagina: 1