Mijn Pentium 4 crasht binnen enkele minuten wanneer de processor vol belast wordt met Orthos (small FFT's - stress CPU). Ik heb al een aantal dingen aan mijn PC vervangen echter zonder resultaat. Mijn vermoeden is nu dat mijn CPU gaar is echter als ie niet vol belast wordt draait ie zonder problemen langere tijd stabiel.
Temperatuur idle: 37 graden
Temperatuur 100% load: richting 52-53 graden
Configuratie:
Temperatuur kan het probleem volgens mij niet zijn want hoger dan 55 graden heb ik hem niet gezien. Is het toch de voeding (maar 400W moet volgens mij genoeg zijn)? Of is anders de proc brak?
Edit: Na het installeren van de tool MBM (Motherboard Monitor) zie ik dat de CPU 37 graden idle aangeeft maar CPU Kernel 70 graden? Dat lijkt me wel wat hoog.
Wie helpt mij op weg?
Temperatuur idle: 37 graden
Temperatuur 100% load: richting 52-53 graden
Configuratie:
- Pentium 4 3.06 GHz Northwood, niet overgeklokt, 133 MHz bus, 533 MHz rated FSB
- Stock cooler (Spire)
- Windows XP SP2
- AOpen i845PE moederbord (AX4 PER-N)
- 2 x 256 MB PC2700 geheugen draait op 166 MHz op 4:5 divider
- Asus 6800XT videokaart, niet overgeklokt
- Seagate 80 GB Harddisk
- Western Digital 320 GB Harddisk
- DVD brander
- CD brander
- various USB randapparatuur (webcam, BT USB stick, etc.)
- Videokaart upgrade van Radeon 9500Pro naar GeForce 6800XT (in eerste instantie merkte ik het probleem op tijdens 3DMark06 testen, echter later zag ik pas dat het fout ging tijdens het gedeelte waar de processor getest wordt)
- Cooling pasta vervangen (2x)
- Voeding upgrade: van een 300W Avance Technologies naar een 400W Huntkey
Temperatuur kan het probleem volgens mij niet zijn want hoger dan 55 graden heb ik hem niet gezien. Is het toch de voeding (maar 400W moet volgens mij genoeg zijn)? Of is anders de proc brak?
Edit: Na het installeren van de tool MBM (Motherboard Monitor) zie ik dat de CPU 37 graden idle aangeeft maar CPU Kernel 70 graden? Dat lijkt me wel wat hoog.
Wie helpt mij op weg?
[ Voor 4% gewijzigd door SneezZ op 28-06-2007 09:27 ]