huh Primare HDD Veilig verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 19:01
Jow

Ik had net effe de nieuwste Nforce drive geinstalled voor mijn Asus P5ND2-SLI Deluxe (intel) moederbord

meuktracker: nVidia nForce4 AMD/Intel X16 6.86 WHQL

Ik heb opnieuw opgestart maar nu staat mijn primaire (en enigste) harde schijf rechts onderin bij veilig verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/313/7l300s0veiligverwijderefq6.th.jpg

Hij moet daar uiteraard niet bij staan en gewoon als primaire hdd gezien worden.

Watsdadealio?

8)7

:D

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Je hebt vanaf nu de opslagdrivers (IDE-SW drivers of een dergelijke naam) geinstalleerd en deze maken je SATA-schijf hot-swappable. Je kan dit alleen uitschakelen door de betreffende driver te deinstalleren. Het maakt verder weinig uit, het kan alleen zo zijn dat je problemen gaat krijgen met je Windows, omdat de desbetreffende driver bekend staat als troublemaker (lees BSOD generator :P).

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
SATA is bij de meeste chipsets hot-swappable(ook NVIDIA). Als NVIDIA het nou ook nog eens voor elkaar kreeg om 1x in hun hele bestaan een fatsoenlijke mass-storage-driver uit te brengen had je die functionaliteit ook kunnnen gebruiken(op de primaire schijf na dan)
Voor nu is het dus handig het stuurprog. terug te zetten naar de standaard Microsoft drivers

• KoffieNT
Aah okee...

Over een paar weken ga ik wel raid0'en.

Dan gaan er 2 320GB Seagate Barracuda's in (pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB))

@ raid0 @ 1 40GB partitie en 1 600GB Partitie

Is het dan beter als ik wel deze Nforce driver erop zet of kan ik dan gewoon beter de oude gebruiken.

Ik wil eigelijk gewoon dat da gare veilig verwijdere ding daar weg gaat :P

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Je kan beter Via Windows RAID draaien in dit geval denk ik, alleen zul je een kleine partitie RAID1 of zonder RAID moeten draaien, omdat XP niet van een Windows RAID0 array kan booten (moet eerst drivers laden, stom dat ze daar nog steeds geen oplossing voor hebben).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De nVidia RAID controller is opzich best een heel aardig ding. Ik zou dan ook aanraden om dat te gebruiken ipv Windows softwarematige RAID.

Dat veilig verwijderen heb ik ook trouwens, en heb niet onder windows de RAID software geinstalleerd. Alleen tijdens install RAID drivers geladen. Dus ik denk niet dat het gaat verdwijnen, ookal verwijder je nVidia's Mediashield software.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

The__Virus schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:01:
Je kan beter Via Windows RAID draaien in dit geval denk ik, alleen zul je een kleine partitie RAID1 of zonder RAID moeten draaien, omdat XP niet van een Windows RAID0 array kan booten (moet eerst drivers laden, stom dat ze daar nog steeds geen oplossing voor hebben).
Windows kan prima van een RAID-array booten, als de drivers voor je RAID-controller niet aanwezig zijn in Windows dan moet je inderdaad de drivers laden door F6 te drukken bij het starten van de Windows-setup. En het is niet stom dat daar geen oplossing voor is, RAID-controllers werken nou eenmaal niet met de generieke storage-driver van Windows. Voor veel controllers zijn de drivers aanwezig op de CD, maar als je controller pas op de markt is gekomen na de introductie van je Windows-versie, dan is het nogal lastig voor Microsoft om die drivers toe te voegen ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Je kan wel van een RAID array booten, maar niet van een Windows eigen RAID ;)
Als je een controller hebt kan het ;)

• KoffieNT
Ja er zit een Nvidia Raid Controller op.

Ik kan toch via de bios een Raid0 maken van '640GB' ? en daarna in de Windows (xp) setup partities make van 40 en 600?

of moet ik in de Windows setup pas kijken naar raid0?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Koffie En Thee schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:01:
Ja er zit een Nvidia Raid Controller op.

Ik kan toch via de bios een Raid0 maken van '640GB' ? en daarna in de Windows (xp) setup partities make van 40 en 600?

of moet ik in de Windows setup pas kijken naar raid0?
Nee wat je zegt klopt.
Als je de RAID Bios langs ziet komen ff op F10 rammen. Stripe mode (das RAID0) kiezen en schijven toevoegen aan de rechter container.
Opslaan, reboot, Windows CD er in en dan installeren met RAID drivers.

Tijdens de setup van windows zie je dan 1 schijf van 640GB.

• KoffieNT
aaaaaaaaaaaaiiiggghhtt :D

Thanks voor de reacties 8)

Verwijderd

McKaamos schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:13:
De nVidia RAID controller is opzich best een heel aardig ding. Ik zou dan ook aanraden om dat te gebruiken ipv Windows softwarematige RAID.
maar is die nvidia controller niet ook softwarematig eigenlijk? (software op de controller)
Pagina: 1