Toon posts:

Goedkope gamepc €600

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om een PC voor mezelf te bouwen, maar omdat ik er niet heel erg veel vanaf weet wil ik het hier nog even nachecken of alles goed zit. Ik heb de computer samengesteld bij Alternate waarbij meerdere mensen me geholpen hebben.

Grafische kaarten nVidia PCIe -
Asus EN8500GT Silent €105

CPUs Socket 775 -
Intel® Core™ 2 Duo E6420 €189

Voedingen tot 600 Watt -
Cooler Master eXtreme Power €42

Behuizingen Midi Tower -
CS-321 €19,90

DVD-reWriters IDE -
LiteOn DVD-Brander €19

Behuizingen - Koelers
Arctic-Cooling Arctic Fan 8 2x €5

Moederborden Socket 775 -
Asus P5VD2-X €55

Harddisks 3,5 inch SATA -
Maxtor DiamondMax 21 €65

Geheugen DDR2-533 -
Buffalo 2 GB DDR2-533 Kit €75

Totaal= €579,90

Jammer genoeg mag ik hem zelf niet maken (ik krijg hem voor mijn verjaardag) en komen er ook nog maar liefst €50 assemblagekosten bij.

Ik twijfel nog over de grafische kaart, aangezien de 8600GT maar €20 duurder is.

Hopelijk hebben jullie nog tips hoe ik dit systeem kan verbeteren. Als je meer info nodig hebt kan je dat hier plaatsen. Bij voorbaat dank.

Groeten,
Matthijs

Verwijderd

Ik denk dat je dan zelfs een 1950pro beter kan nemen, die is veel sneller in DX9 games. Dx10 only games duurt nog wel een hele tijd en daar heeft de 8500GT niet genoeg power voor.

Verwijderd

Zoals Reinman hierboven al zegt een 1950pro is een veel betere keuze, en die verslaat de 8600gt ook nog eens.

Verwijderd

- een 1950 pro is idd een betere keuze

- DVD-reWriters IDE -
LiteOn DVD-Brander €19
waarom IDE? SATA is beter voor je airflow

- Moederborden Socket 775 -
Asus P5VD2-X €55
dit moederbord heeft GEEN dual channel ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal, de x1950pro is net zo duur als de 8600GT. Ik verander de DVD-reWriter en het moederbord ook maar dan. Voor de rest is alles goed?

Verwijderd

voor hetzelfde geld heb je kingston pc5300 (667mhx) geheugen, neem dat.

je kan ook kijken naar samsung spinpoint hdd die is veel stiller en bijna zelfde prestatie en prijs.

en de proc is te duur voor zijn prestatie. neem een athlon x2 5200 65W versie voor 120 als je niet gaat overclocken, een goede moederbord daarbij is ook goedkoper dan een c2d mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die E6420 van Intel dan niet beter dan die ene van Athlon?

Verwijderd

Ongeveer gelijk(Idle is AMD net 3 watt zuinger, in load is Intel zuiniger). Tot je gaat overclocken, dan bijt AMD in het stof. Vooral om dat het zo makkelijk gaat bij Intel.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
neem hiermaar een kijkje http://www.cpubenchmark.net/index.php

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

hoimam, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.