Toon posts:

Torrentspy starts filtering copyrighted content

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Torrentspy en Isohunt gaan antipiraterijfilter installeren

Het lijkt mij dat een antipiraterijfilter toch iets geheel anders is dan het filteren van copyrighted content waarover in de bron wordt gesproken.

Denk dat een piraterij filter beter overeenkomt dan een ANTI piraterij filter.
Terwijl alleen inhoud met copyright wordt gefilterd (om piraterij te voorkomen).

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is een filter dat piraterij van copyrighted content moet bemoeilijken. Antipiraterijfilter is wat mij betreft een term die de lading goed dekt - vooral ook omdat elk mogelijk alternatief op vergelijkbare wijze ter discussie gesteld kan worden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind ook de term anti in combinatie met filter wat ongelukkig. We spreken toch ook over een roetfilter? Een filter houdt per definitie iets tegen, een piraterijfilter houdt dus piraterij tegen. Een antipiraterijfilter lijkt me dus niet juist; wat moet die tegenhouden: antipiraterij?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zoals koffiedick al betoogt: het filter houdt geen piraterij, maar copyrighted content tegen. Het filter gaat wel piraterij tegen. Bij een piraterijfilter denk ik eerder aan iets dat geen ooglapjes en papegaaien doorlaat :+

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:24:
Zoals koffiedick al betoogt: het filter houdt geen piraterij, maar copyrighted content tegen. Het filter gaat wel piraterij tegen. Bij een piraterijfilter denk ik eerder aan iets dat geen ooglapjes en papegaaien doorlaat :+
Ja precies, een piraterijfilter houdt papegaaien tegen en een antipiraterijfilter zou er dan voor moeten zorgen dat die beesten weer gewoon vrij kunnen vliegen ;)

Helaas staat het dus bij tweakers (verkeerd) op de frontpage als antipiraterijfilter terwijl het origineel over copyrighted content spreekt.