raad nodig voor aanschaffen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08-2025
hey hallo,

ik ben van plan een laptop te kopen voor mijn studie. nou ben ik al een dikke week aan het kijken voor de goede configuratie. naar een ding hoef ik niet meer te kijken, want ik koop een externe geluidskaart voor programma's als reason.
maar het belangrijkste dat mijn laptop vloeiend moet gaan draaien is Flight Simulator X, en deze vraagt vrij veel.

nou begin ik met het merk, mijn oog was gevallen op Dell, deze zijn vandaag gekomen met nieuwe laptops maar ook met een bijkomend nadeel namelijk dat de garantie 2keer zo duur is geworden.
nou zie ik in een krantje een asus staan met vrijwel alle specs die ik wil hebben, maar het is een asus.. is dat wel een goed betrouwbaar merk? evenals andere merken terk ik vaak in twijfel.

wat er zoiezo in mijn laptop komt is 2 gig ram, 15.4 beeldscherm, 100-120 gig hd.
mijn vraag is wat voor video kaart heb ik nodig en wat voor normale procossor heb ik nodig?

ik zie veel discussies over de 7300 van nvidia geloof ik en de 8800 G* van Ati.

en wat zijn de verschille in processor, er zijn namelijk dual core, en mobile technology en amd 64, oftewel ik zie de verschillen niet meer en kan alleen maar kijken naar de kloksnelheid ervan.

ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met FSX op een laptop! en hoe hij deze goed draaid op wat voor laptop.
bij onderstaande link staat alles wat ik zo'n beetje in gedachten had.. maarja, Asus en las ook dat de batterij onwijs warm werd.
https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=22587&tc=cbsearch

ik ben benieuwd,

Gr Jorden

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

FSX is 'n erg zware game en denk eerlijk gezegd niet dat je met 'n GO7300 lekker kan spelen...
Ligt natuurlijk ook aan je processor en je werkgeheugen en met zo'n budget zit je erg erg krap...!?
Weet ook niet of je 'm vaak mee wilt nemen, zodat hij compact moet zijn en wat voor reso je wilt...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jor_den
thnx voor je reactie,
het is niet zo dat het een top game computer moet zijn maar ik ga een vliegtechnische opleiding doen en dus is het wel leuk als ik FSX er gewoon normaal en vloeiend op kan spelen. verder is het de bedoeling dat hij mee naar school gaat om te studeren zeg maar.. haha.. en dat hij op mun kamer als goede vervanging moet zijn voor mijn desktop hier thuis.
budget wordt 1200/1300 eruo.. maar moet dan wel inclusief garantie zijn.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je zo'n budget hebt zou ik lekker kijken naar 'n Santa Rosa laptopje!
Een T7300 (2.0GHz) 2GB RAM, GO8600M GT en 'n 7200rpm'ertje moet je dan makkelijk kunnen krijgen!
Wat dat betreft zijn er tig topics die je nog door zou kunnen nemen, hier 'n paar linkjes:

Zepto Znote 6224W / 6625WD - Deel 2
[laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto
BTO 17W24+ en BTO 15W25+
[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2
www.laptops4u.nl
www.friesland-computers.nl
www.degreef.nl
www.informatique.nl

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jor_den
kijk eens aan wat een info.. ik zal het allemaal eens goed bekijke morgen!
maar jij zegt dus dat ik zeker voor de ati moet gaan?
ik hoor het graag van je..
en thnx voor de linkjes:)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10
Dell heeft een serie nieuwe laptops ( 1520 of 1720 ) met een nvdia 8600 GT.
hele chill graka volgens mij stond op plaats 18 bij notebookcheck.com dus moet wel goed zijn ;)
deze ga ik binnenkort kope :D
misschien tip voor jou?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

GoT is een site voor de gevorderde computergebruiker. Wij verwachten van een ieder hier dat hij/zij zelf een laptop kan uitzoeken die bij zijn/haar behoeften aansluit.

Er is inmiddels op het net zoveel informatie te vinden met betrekking tot snelheid/prestaties/etc dat we een topicstart als die van jou niet zien als volwaardig. Lees Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** eens door wat we verwachten van een dergelijke topicstart. Deze voldoet niet en gaat dus dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.