S754: nog snelle processoren te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:26

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Aangezien mijn videokaart aan vervanging toe is (wordt een Ati X1950 pro), begint mijn huidige Athlon 754 3200+ een beetje een bottleneck te worden.

Dus wil ik toch ook maar mijn processor gaan vervangen. Op de MSI site staat dat mijn Neo Platinum bord dit ondersteund:

• Supports 64-bit AMD® Athlon™ 64 processor (Socket 754)
• Supports up to 3200+, 3400+, 3700+ or higher CPU

Nu zie ik in de PW staan dat de enige processor die ervoor nog te koop is, een 3200+ variant is

Betekend dat dat bv die 3700 nergens meer te koop is? En in hoeverre ga ik nog verschil merken tussen bv 3200 en 3700?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het scheelt als het goed is 200 MHz :P Maar ik betwijfel of je nog een 3700+ kunt vinden. Volgens mij zijn de 754 3700+ processors ook niet zulke goede overclockers als hun 939 broertjes.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je kijkt naar het aantal "gevraagd" advertenties in V&A naar een 3700+ dan begrijp je gelijk dat'tie niet meer te koop is.

Populaire CPU waar nog veel voor wordt betaald.

En ik raak een compleet 3200+ systeem niet kwijt, zelfs niet voor weinig terwijl ik er toch niet veel minder mee kan dan mijn huidige PC.

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 27-06-2007 21:57 ]

ARME AOW’er

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Om te kijken of je verschil gaat merken, kun je allereerst eens een benchmark opzoeken.

Daarnaast is een alternatief voor een nieuwe processor het overklokken van je huidige. Zodoende kun je wat geld besparen en tzt echt upgraden. Socket 754 is sowieso een doodlopend spoor.

Edit: En ik moet sneller leren typen...

[ Voor 7% gewijzigd door theroman op 27-06-2007 21:57 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Om heel eerlijk te zijn, zou ik gaan kijken voor een nieuw systeem. Socket 754 is te verouderd en daarom amper nog verkrijgbaar. De upgrade naar een snellere processor op dezelfde socket, is, vind ik, zonde van het geld.
Een andere optie is het systeem proberen over te klokken en zo de bottleneck enigszins proberen te vermijden. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
Guardian Angel schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:56:
Als je kijkt naar het aantal "gevraagd" advertenties in V&A naar een 3700+ dan begrijp je gelijk dat'tie niet meer te koop is.

Populaire CPU waar nog veel voor wordt betaald.

En ik raak een compleet 3200+ systeem niet kwijt, zelfs niet voor weinig terwijl ik er toch niet veel minder mee kan dan mijn huidige PC.
Als je op ebay zoekt, dan zie je dat iemand uit Duitsland er zeker 5 heeft staan, (staan nu voor 1euro) maar ze gaan voor ongeveer 60euro weg.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die staan er dan al zowat een jaar ondertussen. :) Ik dacht dat het engeneering-CPU's zijn. Ik ben er vorig jaar eens ingedoken en kwam op een vaag forum nu niet echt positieve berichten tegen.

ARME AOW’er

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ebay is een goed alternatief. Duitsland is zoiezo een goede aanbieder voor het 2e hands circuit, ebay is alleen maar een relatief veilig en vertrouwde methode om de spullen te bemachtigen.

Het verschil tussen 3200+ en 3700+ is merkbaar, tis immers 400 MHz extra (uitgaande van de 1MB Clawhammer versies die ik heb). Ik heb er het zelf iig nog een jaartje mee uitgezongen, maar ik kan je verzekeren dat de overstap van 3700+ naar C2D serie toch echt meer zoden aan de dijk zet. Alleen vervelend dat je dan alles moet vervangen.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

Zijn we weer :p Doorsparen en voor een nieuw systeem gaan. Om geld in dit systeem te stoppen is zonde.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nieuw zijn de 3700+ S754 niet meer te koop, wat je wel kan doen is een 2e handse te score. Voor 35 euro ofzo veel meer mag hij niet kosten.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 21:20

Bene

list incomprehension

E35? Da's niet realistisch. Als het een systeem is wat uit elkaar kan kun je voor hetzelfde bedrag een goedkoop 2dehands S939 moederbord en bijbehorende processor scoren, of meteen de stap naar nieuw geheugen en een AM2/775 systeem maken. Je oude geheugen zal zeker nog wat opbrengen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om te kijken of je verschil gaat merken, kun je allereerst eens een benchmark opzoeken.

Daarnaast is een alternatief voor een nieuwe processor het overklokken van je huidige. Zodoende kun je wat geld besparen en tzt echt upgraden. Socket 754 is sowieso een doodlopend spoor.
Weinig aan toe te voegen, dit had je makkelijk zelf kunnen vinden/verzinnen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.