Motief van HD-DVD vs BD

Pagina: 1
Acties:

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Het lijkt wel standaard te zijn dat bij de introductie van een nieuwe opslagtechniek er vaak twee kampen onstaan. VHS vs. BetaMax, DVD-R vs. DVD+R en nu HD-DVD vs. BD-R.

Het ziet er naar uit dat er voor HD-DVD en BD-R net als bij DVD-R en DVD+R hybride spelers/writers gaan komen. Nou worden die formaten over het algemeen ontwikkeld door grote bedrijven die heel goed de financiele aspecten overwegen, en het lijkt me dat er dus een financieel voordeel zit aan die initiele splitsing van de markt, anders zouden ze het niet zo consequent herhalen.

Maar waar een eventueel voordeel vandaan komt zie ik niet helemaal, het lijkt op het eerste gezicht juist dat die splitsing juist tot lagere verkoopcijfers zorgt omdat iedereen even afwacht hoe het gaat lopen...

Misschien is het wel dat de nieuwe media door de 'oorlog' veel vaker in het nieuws komen en dat dit zich vertaalt naar een grotere bekendheid en verkopen. Dat die grote bedrijven een kinderachtig oorlogje voeren en daarbij verliezen voor lief nemen lijkt me onwaarschijnlijk.

Ben benieuwd of iemand andere ideeen heeft.

Every morning is the dawn of a new error.