Toon posts:

subdomain.yourdomain.com or yourdomain.org/subdomain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb wat hulp nodig.
Ik moet een beslissing nemen, namelijk: wordt mijn URL aangegeven als: subdomain.mydomain.com
of als yourdomain.org/subdomain.
Technisch zijn beide wensen mogelijk en het intussen ook geimplementeerd, maar ik weet nog steeds niet waarom ik de een boven de andere moet nemen :? .
Dus vraag ik het aan de professionals!
Graag de voor en nadelen van elk keuze.

Alvast bedankt voor de reactie´s.

Groeten,
Irfaan

Verwijderd

Als het om totaal verschillende onderdelen van een website zou gaan zou ik zeker en vast voor subdomain.mydomain.com gaan, als je bv in de situatie core/pro/life bent als hier op tweakers.net. Dan gaat het om grote afsplitsingen, of bv. delen die een totaal andere functionaliteit hebben. De structuur yourdomain.org/subdomain zou ik eerder gebruiken als je in je site 'dieper' aan het navigeren bent, zodanig dat de url in de adresbalk iets breadcrumb-achtig is.

Heb je je website soms al online staan ? Elke website is toch verschillend, moeilijk om zo direct te zeggen wat je zou moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een informatieve website van een vereniging. Daarna is de subdomain een forum waar erover verschillende onderwerpen gediscuseerd wordt.
En ook wil ik een link naar webmail gebruiken als een subdomain.

Maar anyway ... Bracket, alvast bedankt voor een richtlijn. Is een goeie trouwens!

Hoop nog meerder richtlijnen te krijgen, als die er zijn, zodat ik een goede beslissing kan nemen.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
zoals bracket al zegt: als het echt iets anders is op een subdomein, als het een onderdeel is in een map... :)

Wat een forum betreft, dat is een beetje op het randje... het zou allebei kunnen imho. Ik zou hem persoonlijk gewoon in een map zetten en niet op een subdomein.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wanneer je gebruik maakt van subdomain.mydomain.com, dan zijn het wat de browser betreft ook echt verschillende domeinen.
Dat heeft als consequentie dat zonder speciale truuks je bijvoorbeeld geen cookies van het ene domein mee kan nemen naar het andere.
Verder zal de 'Same origin policy' van de browser mogelijk problemen kunnen geven.