Toon posts:

[Windows]Automatische VPN voor backup

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem, ik wil graag een VPN verbinding kunnen automatiseren zodat er 's nachts geautomatiseerd data opgehaald kunnen worden van machines die op een andere locatie staan en ook in een ander netwerk hangen, als wijze van backup.

Ik ben al urenlang aan het zoeken en ben op iets uitgekomen dat heet OpenVPN maar daar kom ik niet veel verder mee en rasdial van windows is ook niet wat ik nodig heb. Ik denk dat het iets moet zijn met de switch.inf in de system32/ras directory, maar ik kom er gewoon simpelweg niet meer uit.

Ik wil dus vanaf een machine (windows server 2003 SBS) data halen van andere Windows Server 2003 machines. en dat 's nachts. En dat dan ook via VPN, want dat lijkt me gewoon het handigst, maar daar kom ik dus niet zo uit.

Heeft iemand ideeën?

Of moet dit in Windows Clients?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 21:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom werkt rasdial niet?

En wat bedoel je precies met automatische updates?

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2007 21:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk een geautomatiseerd data overgehaald kan worden als backup.
rasdial werkt niet met VPN voor zover ik dat snap. Je kan namelijk geen ipadres opgeven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:56:
rasdial werkt niet met VPN voor zover ik dat snap. Je kan namelijk geen ipadres opgeven.
Jawel hoor, zolang je een voorgedefinieerde VPN verbinding hebt staan (connectoid) is dat hetzelfde als een modemverbinding, en die kan je scriptmatig aanroepen.

Voorwaarden zijn dan wel dat je die verbinding dusdanig instelt dat je geen enkele prompt meer krijgt voor passwords of anderszins, en je zal 'm waarschijnlijk ook voor all users moeten instellen (of alleen voor je user die de scheduled task mag runnen voor je transfer).

rasdial "verbinding" (zonder de "") werkt dan gewoon zoals je wilt , daarna kan je je copy actie aanroepen via batch of VBscript zoals je wilt.
rasdial /dis "verbinding" verbreekt de link weer.

Alle caveats met betrekking tot veiligheid gelden natuurlijk wel, op de doelserver moet dan wel RRAS gebruikt kunnen worden bijvoorbeeld (of je hebt een aparte RRAS doos daar staan).

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2007 23:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik het nu oplos is door maar gewoon een snelkoppeling te maken van een vpn verbinding. Deze roep ik dan aan in een .bat door vpnverbinding.lnk . Dan gaat de vpn open want als je bij eigenschappen->opties van de vpn de 2e of gewoon de eerste 2 uitzet gaat de VPN dan aan. Vervolgens kan ik dan wel een copy functie starten deze moet ik dan wel even 5 seconden ofzo laten wachten. Maar dan weet ik niet hoe ik de verbinding af moet breken.
Dus kan je misschien even een rasdial voorbeeld geven met het ip adres 10.0.0.1 en inlognaam inlog en wachtwoord wacht ? Dan is het even wat duidelijker... Sorry voor deze vraag maar ik word een beetje gek ervan dat het niet zo gaat als ik wil, want dit moet gewoon even snel gebeuren met back-up toestanden enzo het is niet mijn ding, maarja.

Al wel bedankt voor je informatie tot nu toe

dus vraag is eigenlijk.
Hoe sluit ik een VPN verbinding weer af?
en geef een voorbeeldje van die rasdial met 10.0.0.1 en inlog en wacht

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit..
Bedankt voor de hulp

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:26:
[...]

Jawel hoor, zolang je een voorgedefinieerde VPN verbinding hebt staan (connectoid) is dat hetzelfde als een modemverbinding, en die kan je scriptmatig aanroepen.

Voorwaarden zijn dan wel dat je die verbinding dusdanig instelt dat je geen enkele prompt meer krijgt voor passwords of anderszins, en je zal 'm waarschijnlijk ook voor all users moeten instellen (of alleen voor je user die de scheduled task mag runnen voor je transfer).

rasdial "verbinding" (zonder de "") werkt dan gewoon zoals je wilt , daarna kan je je copy actie aanroepen via batch of VBscript zoals je wilt.
rasdial /dis "verbinding" verbreekt de link weer.

Alle caveats met betrekking tot veiligheid gelden natuurlijk wel, op de doelserver moet dan wel RRAS gebruikt kunnen worden bijvoorbeeld (of je hebt een aparte RRAS doos daar staan).
Ik heb heir zojuist een topic over gemaakt, maar rasdial vpnnaam werkt niet, krijg altijd een 691 error. met -d altijd een 623 error. Het zou inderdaad moeten werken... maar helaas.

rasdial dunnaam username password .... werkt prima... maar dat wil je niet natuurlijk!

Best oud topic maar kan zeker aangevuld worden !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:14 ]

Pagina: 1