Toon posts:

opteron

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer al aardig wat verbetert alleen mijn processor wil ik nog gaan veranderen.
Ik wil overstappe naar dual core (met name bedoelt voor games), ik heb een socket 939 moederbord.

Mijn systeem nu: AMD 3500+
2048 Ram DDR
Ati x1950 Pro
250 GB

Ik denk dat ik wil overstappen naar Opteron. Heeft iemand ervaring met deze processoren?
Ik weet dat ze goed te overclocken zijn, alleen weet ik nog niet of ik dit wil gaan doen.
Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, en het is zonde als het mis gaat.
Zelf voel ik daarom wel wat voor de 180 versie. Haal ik met deze processor ook alles uit me videokaart? Of zou ik toch beter voor x2 s939 kunnen gaan? Alleen is dit veel
moelijker aan te komen heb ik gezien, simpelweg omdat ze niet tot nauwelijk meer verkocht worden.

Wat raden jullie me aan?

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 10:03
opterons overclocken inderdaad zeer goed.
als je niet gaat overclocken kan je zowel een X2 nemen
opterons zijn gewoon de betere X2's met een ander naampje.

Verwijderd

Topicstarter
idd, alleen zijn x2 s939 zijn moeilijk verkrijgbaar, omdat ze niet meer gemaakt worden.
Dus dan ga ik voor de opteron.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik bij een upgrade naar dual core ook windows opnieuw installeren, ik las in een ander topic
dat de meningen hier over verdeeld waren.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 11:37
SwornEnemy schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:07:
opterons overclocken inderdaad zeer goed.
als je niet gaat overclocken kan je zowel een X2 nemen
opterons zijn gewoon de betere X2's met een ander naampje.
..en wat extra hypertransports, de mogelijkheid met meerdere op 1 bord samen te werken, moeten registered geheugen hebben...

Dat laatste was iig vroeger zo, of dat nog zo is weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:28:
..en wat extra hypertransports, de mogelijkheid met meerdere op 1 bord samen te werken, moeten registered geheugen hebben...

Dat laatste was iig vroeger zo, of dat nog zo is weet ik niet.
Opterons op socket 939 hebben geen registered geheugen nodig. Opterons op socket 940 dan weer wel. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:32:
[...]
Opterons op socket 939 hebben geen registered geheugen nodig. Opterons op socket 940 dan weer wel. :)
ik heb socket 939 en geen registered geheugen dus dat komt mooit uit :)

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Je moet er natuurlijk wat geluk mee hebben. Maar in het algemeen hoor ik toch wel dat de opterons zeer goed overclocken. Ik heb een tijdje geleden (begin dit jaar) zelf ook de overstap gemaakt van een 3200+ naar een opteron 165. Deze loopt inmiddels lekker op 2,9Ghz. Het voordeel is uiteraard dat je alleen je processor hoeft te upgraden en toch weer een lekker snel systeem hebt!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:41:
[...]

ik heb socket 939 en geen registered geheugen dus dat komt mooit uit :)
Klopt, ik heb hier ook geen registered geheugen, een setje van OCZ.

[ Voor 25% gewijzigd door Pittie op 27-06-2007 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik ook wel ga overlcocken, ik heb dit alleen nog nooit gedaan, dus wil
ook niet teveel gaan klooien. Ik denk dat ik dan daarom een opteron 180 haal.

• dion_b
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik denk dat ik wil overstappen naar Opteron. Heeft iemand ervaring met deze processoren?
GoT is een en al ervaring - maar het lijkt niet alsof je daar gebruik van hebt gemaakt. Lees je eens een beetje in, er zijn hier tientallen topics over geweest...

Het is de bedoeling dat je dat doet voor je zelf een topic opent en dat als je alsnog een topic opent duidelijk uit de topicstart blijkt (evt dmv links) wat je allemaal al gelezen hebt en zelf geprobeerd/bedacht hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.