Toon posts:

9800 pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf vandaag kreeg van die rare strepen in het spel warhammer 40k: dark crusade
Ik vraag me af of het artifacts zijn, ik vrees dat mn videokaart (9800 pro) kapot is/ aan het gaan is.
Screenie van artifacts ingame: Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/458/46015289gw1.th.jpg

Ik heb getest met atitool, maar kreeg geen errors tijdens de test. Rare was dat na het testen en afsluiten van atitool opeens wel artifacts ontstonden.

Als het inderdaad kapot gaat/is, kunnen jullie misschien een videokaart aanraden, het moet een agp kaart zijn en rond dezelfde prestaties kunne leveren van de 9800 pro.

edit: is nog nooit overgeklokt

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 14:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Denk dat er een soldering van een RAM IC een beetje los geraakt is en daardoor hittegevoelig.

Dat is met een beetje handig fohnen/solderen misschien te fixen, maar 90% kans dat het stuk gaat of niet werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door sebastius op 27-06-2007 21:03 ]

Verwijderd

doe je sidepanel er eens uit en speel het dan nog eens. Ik heb zelf met mijn 9800 pro ook al artifacts gehad of behoorlijke rare dingen tijdens het spelen van spellen.
Het kan gewoon een temperatuur issue zijn, het kan ook aan de driver liggen of je kaart is aan het stukgaan. Om een echt oordeel te kunnen vellen geef je eigenlijk te weinig info.

Mja, mijn advies: zorg dat je een fatsoenlijk budget hebt en koop in augustus een nieuw mobo + cpu + GPU (zoals ik waarschijnlijk ga doen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met sidepanel eruit gaat het nog fout. Fan van videokaart draait gewoon. In 2d omgeving heb ik geen last van artifacts

BTW specs van pc:
Asus P4S533 MX
PIV 2.8 Ghz 533 512 kB cache
Sapphire Ati Radeon 9800 pro 128 MB
1024 MB Ram
Standaard voeding
HDD: 80 GB WD

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 22:02 ]