Toon posts:

'Draagbaar' kantoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een door mijzelf nieuw op te starten bedrijf zoek ik een manier om een zo draagbaar mogelijk kantoor te realiseren. Om dit te realiseren heb ik mijn wensen opgedeeld in de volgende categorieën:
1. Hardware
2. Software
3. Bereikbaarheid

Met betrekking tot de hardware kies ik voor een laptop: draagbaar en met goede performance. Hier zijn genoeg topics over te vinden, en met vragen over de specs zal ik jullie niet lastig vallen. Ik had echter wel één vraag.
Ik zal gebruik maken van een virtuele telefooncentrale, waarschijnlijk van voiplus, die het mogelijk maakt om via Voip te bellen. Alles is zo'n beetje in te stellen, dus dat komt goed. Alleen zit ik met de telefoon die ik zal gaan gebruiken.
Er werd mij aangeraden om een echte voipphone (bijvoorbeeld deze) te gebruiken, omdat die geen last heeft van storingen in de computer, het vastlopen van een computer of problemen die ontstaan door een (tijdelijk) tekort aan werkgeheugen. Het meeslepen van zo'n telefoon is echter niet echt prettig, dus zoek ik een andere manier.
Ik weet dat je makkelijk softphones kunt draaien, maar ik zoek toch een iets meer hardwarematige oplossing. Zijn er laptops waarin zo iets dergelijks ingebouwd zit? Of kaarten die je hiervoor kunt aanschaffen? Ik zou dan een bluetooth headset willen gebruiken om te bellen. Of zien jullie niet zoveel problemen als je toch een laptop m.b.t. het draaien van een softphone als ik 3 gig geheugen heb en hij gewoon netjes gebruikt wordt?