Toon posts:

geen machtiging meer :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
één netwerk met drie computers die de gedeelde bestanden met elkaar delen.
een pc is een server, deze deeld zij d schijf helemaal. tijd terug werkte dit nog om via andere pc's contact te maken met de server. > netwerkbronnen > zoeken naar computers in het netwerk > en dan op de computer surver klikken. Nu krijg ik de melding u heeft niet de juiste machtiging, neem contact op met u systeembeheerder.

nu heb ik de server een nieuwe computernaam gegeven, en op nieuw in het netwerk gevoegd. dat aaled de geelde documenten gedeeld zijn op de c harddisk. ik heb op alle mappen, bestanden, sub op de C disk. de machtigingen geven, van : iedereen gasten, administrators, netwerk. janssen (gebruikerzelf) zij hebben alemaal volledig rexht en nog werk het niet. ???

er zit windows xp pro sp2 op

het gast account is ingeschakkeld, en administrtor uitgeschakkeld.

wie kan me helpen.

ps. eenigste back-up die ik had doet het zelfde, en heb geen zin om de server te formatteren.

Verwijderd

Post je machtigingen is hier.
Kun je wel komen bij \\servernaam\D$
Zit je in een domain of een werkgroep?? In het begin van je post heb je het over de D: schijf en aan het eind van je post heb je het over je C: schijf?? Zet je firewall is uit??

En let is op je typfouten.

• tweaker2003
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
heb jij toevallig een andere anti-virus programma geinstalleerd?

het was toen bij mij ook gebeurd bij overstap van kaspersky naar NOD32

Verwijderd

Als je netwerk in een werkgroep zit, probeer alle acount dezelfde naam en ww te geven op alle systemen. Authenticatie werkt dan op basis van ntlanmanager.
Zorg ook dat de systemen in dezelfde werkgroep zit.
firewall hoeft niet uit juiste poorten worden toegestaan.
Virus scanner zou dit niet mogen veroorzaken. een virus scanner doet niet het werk van een firewall.

Succes