Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSN virus] likemyass

Pagina: 1
Acties:
  • 4.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik heb een MSN virus opgelopen door op een link te klikken die ik van iemand kreeg in MSN. Dit virus stuurt berichten naar alle online contacten (zodra MSN online is) met de boodschap :

hehey check link er dan ook niet naar :/ (NIET OPENEN)

Heeft iemand hier meer info over ?

Googlen levert niets op en ook AVG en MS Windows Defender vinden niets bij een volledige scan. AVG vond wel dat kernel32.dll, user32.dll en ntoskrnl.dll gewijzigd waren, wat wel een indicatie is dat er iets serieus mis is.

Voorlopig heb ik MSN uitstaan, het lijkt er op dat het virus dan geen kwaad doet, behalve dat er af en toe tijdens het tikken Enters gegenereerd lijken te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 27-06-2007 20:15 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Haal eerst die link even weg uit je post, zelfs al zet je er bij niet op klikken is het toch een virus verwijzing.
En dit soort virusjes zijn er echt ongelovelijk veel van. Volgens mij is 75 % wel besmet (geweest) van alle msn'ers. :P

edit: Ik kreeg vanavond ook de link van een kennis.. Heb hem meteen even genoobed. ;)
Wel handig dat ik hier ook had gelezen dat ie dan msn moest herinstalleren, dat wist ik niet. :D

[ Voor 28% gewijzigd door warcow op 27-06-2007 23:45 ]

• wjv
Excuses voor de rechtstreekse link, maar de link verwees naar een bestand pic901.com op de site likemyass.net

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Gewoon msn opnieuwe installeren als die dll veranderd zijn, worden ze dan namelijk weer overschreven!

XBL: Warheadheadshot

• wjv
MSN opnieuw installeren is inderdaad de oplossing !

Bedankt

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien is het handig om de virus download ook even naar de mailadres in Schouw's signature te sturen. Zodat deze snel genoeg gedetecteerd kan worden door vele AV.
Wel apart dat er laatste tijd weer veel MSN-virussen uitkomen, aangezien ze niet eens gemuteerd zijn 8)7....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Ariën Clay schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:38:
Misschien is het handig om de virus download ook even naar de mailadres in Schouw's signature te sturen. Zodat deze snel genoel gedetecteerd kan worden door vele AV.
Backdoor.Win32.MSNMaker.ak downloadt --> IM-Worm.Win32.VB.be :)
Wel apart dat er laatste tijd weer veel MSN-virussen uitkomen, aangezien ze niet eens gemuteerd zijn 8)7....
http://www.kaspersky.nl/n...or-nieuwe-msn-wormen.html

Verwijderd

wjv schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:58:
MSN opnieuw installeren is inderdaad de oplossing !
Dat is inderdaad de oplossing om het doorsturen van het virus te stoppen, maar daarmee los je de besmetting van je eigen PC nog niet op. Laat er maar eens HiJackThis op los en je zal de besmette bestanden wel kunnen detecteren.
Pagina: 1