Toon posts:

Welke voeding voor Asus P5W64 WS Pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik me zojuist geregistreerd en aan mijn naam kunnen jullie wel zien dat ik geen computerexpert ben. Dus op het gevaar af uitgelachen te worden stel ik toch maar de volgende vraag:
Ik heb zojuist een Asus P5W64 WS Professional gekocht met een E6600 (ik heb trouwens ook een P5NT WS gekocht, maar die moet ik weer zien te verkopen), welke voeding is een verantwoorde keuze? Het is de bedoeling 1 HDD (misschien 2) en 1 DVD-brander en 1 CD-speler te gaan gebruiken. En hebben jullie suggesties betreffende memory en HDD? Elke andere tip is natuurlijk ook zeer welkom. Klinkt het erg dom om te vragen niet te veel jargon te gebruiken ;) ? Het is jullie denk ik wel duidelijk dat ik heel wat kennis ontbeer op computergebied, maar wil je iets weten over wielrennen; I'm your man!
Thanx voor jullie hulp.

Verwijderd

Ik denk dat je beter in de onderstaande deze vraag kunt stellen:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-01 21:52

charlie7

pr0

Als je een 300+ watt A-merk voeding (Tagan / Coolermaster(als ik me nietvergis)/enermax oid koopt zit je wel goed.

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

Verwijderd

Topicstarter
@GameSpel, bedankt voor de tip. Ik ben inmiddels al begonnen met lezen in deel 17.

@ Charlieevs, dank je voor de merknamen. Dat maakt het wat tastbaarder voor me, ik zal ze vast en zeker tijdens het lezen in deel 17 tegenkomen en dan is het niet allemaal nieuw voor me.

Verwijderd

Heel goed moederboord heb je daar, beetje duur alleen 8).

Welke voeding je nodig hebt hangt heel erg af van je videokaart, maar als deze niet te zwaar is is 300W wel voldoende, meer kan natuurlijk altijd. Ik weet niet wat voor en prijs je in gedachten hebt?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hier een lijste van bekende merken:

Tagan
Antec
Be Quiet
Silverstone
Cooler Master (vooral nieuwere series)
Seasonic
EnerMax
OCZ
Corsair
Hiper

wellicht missen er een paar bekende merken. Maar bij deze merken zit je bijna alijd wel goed

Verwijderd

Topicstarter
@nFo, ik heb even, voor zover ik ze begrijp, naar de specs van de P5K64 WS gekeken. Dat is inderdaad wat anders, maar ik heb alleen maar een pc nodig voor een briefje typen, wat excel bestandjes en mijn vrouw houdt onze website bij waarbij ze steeds meer gebruik gaat maken van videobeelden die ze wil bewerken. Niks bijzonders dus, nu gebeurt dat (ook deze berichten) nog steeds op een, schrik niet, PII 450mhz uit 1998 of 1999. Ik "struikelde" toevallig over deze twee boorden.

@barttange13, goed om te horen dat ik een goed boord heb. Zeker denk ik voor wat ik ermee wil doen. Of het duur is weet ik niet, ik heb dit boord samen met de P5NT WS tweedehands gekocht. Dat boord (P5NT WS ), volgens mij ook geen slecht boord, moet ik nog zien te verkopen. Ik heb nog geen prijs in gedachte voor een voeding, sterker nog ik heb geen flauw idee wat een beetje voeding kost. Het is voor mij een uitdaging stap voor stap proberen een pc samen te stellen. Er is geen haast bij en ik kan dus op mijn gemak pogen zoveel mogelijk kennis tot mij te nemen. En dat zal wel lukken, zeker als ik zie hoe mensen hier door deskundigen/liefhebbers van alle kanten geholpen worden. Dat is super.

Verwijderd

Topicstarter
@SOEPSTENGEL13, hartelijk dank. Dit is info, samen met wat ik al inmiddels heb, waar ik iets mee kan.
Pagina: 1