Nieuwe Hardware Computer start iet meer

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal

Ik heb dus een probleempje, door gebrekkige hardware die ik had heb ik nu dus noodgedwongen nieuwe shit aangeschaft.

Niks bijzonders gewoon goedkoop spul, een
asrock am2nf3-vsta Moederboard
3600+ X2 64 BIT processortje
2x 512mb PC6400 geheugen
Radeon X1600 Pro 512mb

dus ik alles er netjes ingezet, alles aangesloten. Druk op de aanknop en zie netjes het bios scherm. ik kijk even in de bios. Alles is gevonden, processor gevonden, geheugen gevonden, hardeschijf herkent zelf de USB hardeschijf staat erin. CD-Rom speler ook gevonden niks aan het handje

Ik sluit de bios weer af en wil booten.

....

Niks, nakkes noppes.. zwart scherm

Ik dus opnieuw opstarten

weer niks, bootorder veranderd naar CD-ROm en dan windows CDtje erin

niks

Floppy drive uitgeschakelt want die zit er niet in, en eerst booten van de HDD aan. Weer niks

Computer uit elkaar gehaald, alles dubbelchecked, alles draait alle vannetje goed aangesloten. Niks aan het handje. Toch start ie niet door.

Iemand een helpende hand???

Never really found a place that I call home...

Verwijderd

trek die usb schijf er eens uit dat wil nog wel eens problemen geven

• GWD
Hij is eruit, start nog steeds niet door :(

ow ik weet niet of het iets betekend, maar zelfs als ik de pc afzet dan blijven de lampjes op het toetsenbord branden en blijft de externe HDD aanstaan

• GWD
Ok bios gereset, paar kleine aanpassingen gemaakt. En nu start ie iig weer op. Eens even kijken of alles herkend wordt. bedankt iig :)

• GWD
alleen dat stomme lampje op mijn toetsenboard blijft branden, iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat als ik de PC uitschakel ook de stroom van mijn mobo gaat??

Verwijderd

Zit ie niet in stand-by? Dan gewoon als de pc aanstaat de powerknop indrukken (4 sec ongeveer) en dan gaat ie helemaal uit.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Er zijn sommige mobo's waarbij de lampjes van het Tobo aanblijven ! Kan dit van mijn broertjes PC nog herrineren. Die had dat ook altijd. 8)7
Pagina: 1