Hoe beveilig ik mijn Sitecom WL-153 (Mimo XR)?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-03 01:07
Hallo,

Ik heb net de WL-153 gekocht en de boel geinstalleerd en heb nu draadloos internet. Nu vond ik dit al knap, omdat ik een leek ben op gebied van netwerken.

Ik heb dit gekocht, omdat ik op mijn Wii online wil gaan. Voordat ik dit op mijn Wii wil installeren kan ik volgens mij de boel beter eerst even beveiligen, maar dit zit niet bij de handleiding. Ik zie alleen in het routermenu een firewall die ik heb aangezet.

Weten jullie hoe ik de boel het beste kan beveiligen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Log in je router via http://192.168.0.1/ in je browser te tikken wachtwoord invullen (admin), en ga naar tabblad 'wirelesss', daar WEP of WPA aanzetten sleutel aanmaken! Ook MAC beveiliging aanzetten en het macadres van je Wii invoeren. :)

handleidingen kun je hier downloaden

[ Voor 26% gewijzigd door Mauridia op 27-06-2007 18:29 ]

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:38
voor de wii zou ik wel kanaal 1 of 11 nemen omdat de rest vaak niet een constante verbinding heeft met de wii.
dit stond op een ander forum9nintendo)en heb ik zelf ook ondervonden.
voor beveiliging: draadloze instellingen: laatste tabje je mac adres invoeren,en (dacht)3de tabje je beveiliging aan zetten.
wpa2 iedergeval nemen en niet wepen dan kiezen tussen aes of tkip (maakt niet uit welke.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Bedankt Mauridia en Ozziestroker 1

Ik heb die tab "security" helemaal ingevuld, maar onder aan die handleiding op blz. 2 staat dat nu alle draadloze verbindingen zijn uitgeschakeld totdat dezelfde instellingen worden geinstalleerd etc...

We willen dan op blz. 3 verdergaan WPA-PSK enscryptie instellen (we hebben service pack 2), maar het icoontje ontbreekt bij ons die rechtsonderin hoort te staan.

Heeft dit inderdaad te maken met dat we het tabje ACL nog niet hebben ingevuld?

Hoe krijgen we dit icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Ik kan het niet beter uitleggen, dan hoe het in de handleiding staat zie WL-153 WPA-PSK Encryption Manual [Dutch].pdf

Maar met wat voor een draadloze kaart of usbstick maak je verbinding? (merk/model)

Ga naar start > netwerk verbindingen, kies aldaar je netwerk, selecteer type authentication en voer de sleutel in, klaar je zou nu verbonden moeten zijn. :)

Ohw, en hernoem je netwerk (standaard heet ie 'SITECOM') naar 'Kakels' ofzo, dan herken je makkelijker je eigen netwerk, voor het geval er in de buurt nog meer sitecoms netwerken aanwezig zijn. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Mauridia op 28-06-2007 12:08 ]

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
internet instellen voor je wii ga je naar verbindingen,dan netwerk zoeken(als je mac adres beveiliging heb ingesteld,wii adres invoeren in de sitecom)
de wii toont je de beschikbare netwerken:kies de jouwe.
dan moet je het type beveiliging invullen en je beveiligingscode.
hierna test je de verbinding en gaat de wii kijken of er beschikbare software update is.

dan ben je klaar.

voor je pc beveiliging :zelfde als Mauridia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 16:44
Ik kom vanavond wel ff kijken Kakels. Hopelijk komen we eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
bedankt allen. ik type dit op mijn wii.

op de een of andere manier werkte wpa2 aes niet maar wpa tkip wel. channel 1 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
das mooi suc6 met online wiien!
Pagina: 1