Toon posts:

2e Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem zit een seagate 8,4 GB en een seagate 10,2 GB. Allebei op 1 IDE kanaal, master en slave, beide UDMA 66

Nu is er de laatste tijd iets geks, de 2e schijf (10,2 Gig) gebruik ik als opslag voor MP3 en downlaods enzo. Ook de outlook express mappen staan daarop.

Als ik scandisk draai krijg ik zeker 1x per dag de melding dat de opstartsector van de schijf beschadigd is waardoor de grootte niet goed of te langzaam wordt weergegeven. Dit wordt dus gerepareerd door scandisk maar de volgende dag (of een paar uur later) heb ik hetzelfde probleem?? heb al een uitgebreide scan gedaan maar de schijf is dus niet kapot. Hoe kom ik hiervanaf????in de bios wordtie automatisch herkend als een 10,2 gig, dus dat klopt allemaal, alleen windhoos lijkt erop te hikken??

suggesties zijn welkom

Verwijderd

Heb ik ook, met Norton Disk Doctor .. het gebeurt bijna altijd als je crasht. Niks ernstigs hoor ..

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Heb je toevallig je systeem overgeklokt? Ik heb eens net zo'n probleem gehad, op een gegeven moment kon de bootsector overigens helemaal niet meer hersteld worden en was ik alles op die schijf kwijt.

Maar het bleek bij mij dus aan het overklokken van m'n systeem te liggen. Standaardwaardes weer ingesteld en ik had geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
FSB draait op 112, moet volgens mij niet echt een probleem zijn toch?? heb het idee dat outlook express er iets mee te maken heeft, maar dat weet ik ook niet zeker. kzal eens een maandje op 100Mhz draaien, kijken of het dan wegblijft

Edit : Draai nu zoweat de hele dag op 100 mhz, had het net weer, puter crasht, doe een scandisk en er zitten dezelfde fouten in, en alle fouten zitten in outlook express bestanden....