Canon 5D ineens langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb sinds vorige week donderdag de canon 5D, alles werkte prima tot vandaag..

als ik een foto neem duurt het ongeveer 3 seconde voordat de preview op het scherm tevoorschijn komt, als ik een burst schiet duurt het 6 seconde voordat hij daadwerkelijk weg gaat schrijven en er weer plek vrij komt in de buffer!

voorheen was het klik, en hij stond er als je keek! ook in de review op Dpreview staat

Record Review *1 RAW 1.2 sec op een 4gb sandisk kaart. Ik gebruik Extreme III 4gb.

ik kan het op internet niet vinden, iemand enig idee?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Format over het kaartje doen?
Ander kaartje proberen?
Accu die bijna leeg is?
Slecht contact met grip?

[ Voor 32% gewijzigd door ajhaverkamp op 27-06-2007 18:04 ]

This footer is intentionally left blank

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 10:53
heb je al eens een ander kaartje geprobeerd??? Of de CF in de camera eens formatteren wil ook wel eens helpen.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• wilmocs
ook zonder CF kaart doet hij heel lang over de preview, dus ik denk dat het in de camera ligt?

• winwiz
Camera terug naar fabrieks instellingen of terug naar de winkel voor een oplossing (andere??)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• wilmocs
camera ook gereset geen resultaat

misschien firmware erop nieuw op?

• winwiz
Zou vreemd zijn als dat zou helpen..... maar je weet het nooit. Als dat niet helpt zou ik toch overwegen om even contact op te nemen met de winkel (als dat mogelijk is) of heb je hem tweede hands?

• wilmocs
hij is helemaal nieuw, ik ben nu de firmware opnieuw erop aant zetten als dat niet helpt morgen inderdaad maar even langs een winkel, ik moet 2 uur rijden naar knijneberg, dus dat word em niet!!

ik kan er helemaal niks over vinden op i-net, echt raar

firware update ook geen resultaat! :? :?

[ Voor 8% gewijzigd door wilmocs op 27-06-2007 18:25 ]

• winwiz
Konijnenberg zit vanuit het westen niet naast de deur maar ze geven goeie service en aangezien hij pas een week oud is (je moet natuurlijk op vakantie ;) ) maak je grote kans op een nieuwe.... maar ik zou zeker ff met ze bellen en misschien zeg je na dat gesprek heel hard sjit, dat ik daar niet aan gedacht heb.... Als je de afloop maar ff hier laat weten, je hebt me ook nieuwsgierig gemaakt

• wilmocs
hij doet het weer!!

nogmaals alles gereset en hij doet het weer, heel erg raar... in burst schiet ie weer 19 RAW platen achterelkaar en schrijft ze direct weg, preview gaat ook weer razendsnel!

hier kan een slotje op, bedankt voor het meedenken winwiz

• winwiz
Fijn om te horen.... gefeliciteerd ermee. Scheelt je weer een halve dag heen en weer rijden...:)

Bedankt dat je het even liet weten.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03

Zoefff

❤ 

Slotje lijkt me niet nodig, inactieve topics zakken vanzelf naar beneden. Maar wel een merkwaardig probleem. Uiteindelijk heeft dus een nieuwe firmware en een paar keer resetten geholpen? Ik zou als ik jou was toch nog eens contact met Canon opnemen of dit een bekend probleem is. Je staat raar te kijken als je tijdens een shoot ineens nog maar 0.3 fps kan schieten :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik zou toch even contact opnemen met FK. Als je aangeeft wat de situatie was en dat het nu opgelost is, maken ze er misschien alsnog een DOA van als het over 4 weken weer gebeurt. Daarnaast is het nooit verkeerd om dit soort zaken een beetje te documenteren (voor het geval je last krijgt met garantie oid).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Helemaal eensch met MIG29, notitie laten maken, dan heb je bewijs dat het probleem bij aankoop aanwezig was.

Ik heb zelf een 5D en heb dit probleem nog nooit gehad. Als het weer voorkomt, kijk dan ook even zonder lens wat de camera doet, en of de spiegel goed op en neer klapt.

Doet ie ook zo met andere objectieven? Ik kan me voorstellen dat ie een bepaalde lens misschien niet leuk vind? Hoewel ik dat nog nooit mee heb gemaakt met geen enkele van m'n camera's (350D, 20D en 5D)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

wilmocs schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:58:
hij doet het weer!!

nogmaals alles gereset en hij doet het weer, heel erg raar... in burst schiet ie weer 19 RAW platen achterelkaar en schrijft ze direct weg, preview gaat ook weer razendsnel!

hier kan een slotje op, bedankt voor het meedenken winwiz
Hee domme vraag, die peleng doet ie het op de 5D of mol je dan je spiegel? Ik heb er pas een peleng op gehad maar ik durfde niet te klikken.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:09

Garyu

WW

Kan het aan het feit gelegen hebben dat de batterij bijna leeg was?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• wilmocs
het lag niet aan de batterij, daar heb ik ook een opmerking over, in de winkel wist die man mij te vertellen dat 1 accu ongeveer 400/600 foto's mee gaat, ik heb met 2 volle "nep"accu's 2800 platen geschoten :9

even verder; ik ga er inderdaad maar een notitie van laten maken, wat jullie zeggen is helemaal waar, straks gebeurt het nog een keer! :'(

@ Fary PAS OP PAS OP PAS OP!!! wat je beschrijft kan inderdaad gebeuren, als jeje peleng van onderen bekijkt steekt een filtertje net een paar mm uit, als je die eraf schroeft is het veilig om te fotograferen! maar met dat ding erop, is er volgens mij kans dat je spiegel ertegen aan klapt! Niet dat de foto's bruikbaar zijn... het ziet er wel grappig uit, je krijgt een heel rondje!

update: Net even knijneberg gebeld, werd net gedaan of ik geen verstand had; ik kreeg als antwoord; meneer u moet eerst wachten tot de buffer is leeg geschreven... daarna kunt u weer verder foto's maken... :? dus ik opnieuw het hele verhaal uitgelegd, en kreeg ik als antwoord; kijk het nog even aan, krijg ik wel een belletje na het weekend, doeiii

[ Voor 19% gewijzigd door wilmocs op 28-06-2007 12:10 ]

• wilmocs
Is het ene probleem de wereld uit, komt er een ander probleem de hoek om kijken...;

Men sluiterknop was op het begin hemels, maar nu begin ik telkens meer de druk niveaus te voelen en soms in burst kapt ie ermee... :'(

ik dacht met de 5D iets semi-pro in huis te halen, met minder last van stof in zoeker e.d. maar ik heb het gevoel dat dit helemaal niet zo is...
Pagina: 1