Toon posts:

Hulp nodig voor het samenstellen van nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben voor het eerst mijn nieuwe computer zelf aan het samenstellen, minder eenvoudig dan ik had gedacht...
Deze verwachtingen moeten ingevuld worden (in volgorde van belangerijkheid):

1. Volledig kunnen draaien op linux Ubuntu Feisty Fawn (drivers nodig)
2. Dual Boot met Windows XP (heb reeds licentie)
3. Colin Mcrae Dirt
4. Onboard RAID 5 voor 4 SATA II harde schijven
5. min 4 gig RAM, liefst 8 gig :P
6. al de rest, toetsenbord, muis, LAN, WIFI, Geluid, Monitor

In snelheid wil ik weinig besparen, het moet vooruit gaan, vandaar die hoeveelheid RAM en de RAID 5. Ik heb een budget van 2000 euro, CD en DVD aanverwanten heb ik al, ook de kast (zelf gemaakt) heb ik.

Dit is de configuratie die ikzelf ongeveer in gedachte had (ik ben wel niet zeker of dit allemaal wel bij elkaar kan...):

Mobo: Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394): 160 euro
Processor: Intel Pentium 4 570: 240 euro
Grafische kaart: Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/256M: 90 euro
Harde schijven: Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB):4x100= 400 euro
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G 4x80= 320 euro
Monitor (LCD): BenQ FP202W: 250 euro
Toetsenbord en muis: Logitech Cordless Desktop EX 110: 30 euro
Speakers: Logitech X-230 (2.1, 2x 6W, 2W, Zwart)

Totaal: 1530 euro

Passen al die dingen bij elkaar? Heb ik in deze configuratie een TV-out?
Als sommige dingen goedkoper kunnen met dezelfde functie's, graag, maar snelheid blijft het belangerijkste.
Ik probeer ook een beetje rekening te houden met energie.

Groetjes
Hansje

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 18:00 ]

Verwijderd

5. min 4 gig RAM, liefst 8 gig
6. al de rest, toetsenbord, muis, LAN, WIFI, Geluid, Monitor

In snelheid wil ik weinig besparen, het moet vooruit gaan, vandaar die hoeveelheid RAM en de RAID 5. Ik heb een budget van 2000 euro, CD en DVD aanverwanten heb ik al, ook de kast (zelf gemaakt) heb ik
Wat heb je aan 8 gig? En wat heb je aan 4 gig? Wat wil je wel niet gaan draaien op die PC? En toch wel de 64bit versie licenties?
tip: kijk eens naar CSL FAQ over hoe je een degelijke topicstart het beste in elkaar kan zetten om goede inhoudelijke comments te krijgen :) (en Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**)

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik heb percies enkele regels niet in acht genomen... :/ (had de FAQ niet gelezen... )

Het probleem is dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de laatste nieuwe technieken.
Ik heb alle info over het al dan niet samenpassen van onderdelen opgezocht in de priceatch van tweakers. Maar voor het mobo stond er bijvoorbeeld niet bij dat het een 64 bit mobo was, dat is namelijk niet de bedoeling. :X
Enkele gerichte vragen (dan kan ik verder):
- wat is het verschil (is er een verschil) tussen PCI-e en PCI-e x16? :?
- Welke processor soccet heeft de beste toekomst (met welke soccet kan ik later gemakkelijk upgraden)?

Groetjes
Hansje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom ga je voor een verouderde P4 CPU ? Ga sowieso voor een Core 2 Duo.

Verwijderd

Ik heb het niet over je MOBO maar over je besturingssysteem. Wil je 4GB of zelfs 8GB RAM willen gebruiken zul je een 64bit operating system moeten nemen en ook even kijken welke mobo's het supporten denk ik
In ieder geval succes, qua hardware ben ik verder niet technisch aangelegen

Verwijderd

Plaats eens een fotootje van je zelfbouw behuizing, als je wil. Vinden we leuk,,, :)

Pfew, je haalt wel wat dingen door elkaar met je eigen config. Andere recente topics al doorgenomen?

- C2D E6750 (+/- € 185,-) vanaf 22 juli verkrijgbaar.

- Waarom een (matige) DX10 kaart (met een 20 inch TFT) onder XP en Ubuntu?

- 8 Gig geheugen... :*) !!

- 2TB opslag... Sjezus, heb je zo veel nodig?

- Monitor... Zie BBG's mei en pricewatch link.

- Mobo: Gigabyte "....-DS4" .... O-)

- Kijk nog eens naar de specs van je 2.1 setje... klopt niet volgens mij.

[Topic gaat op deze manier waarschijnlijk op slot hoor! Probeer eens veel meer informatie en onderbouwing te geven over je doeleinden en keuzes...]

Om je vragen alvast te beantwoorden:

- Nee, het past niet bij elkaar.
- Ja, je hebt een TV out.
- Ja het kan goedkoper en veel sneller
- Met de C2D's hoef je qua energieverbruik geen zorgen te maken als je nu al een P4 hebt uitgezocht :) .

Btw: Geen groeten doen. Hoort niet en groetjes staat al helemaal lullig, Hansje!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 18:48 ]

• infofiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2018
Wat doe je zoal met je pc? 8GB werkgeheugen klinkt als overkill voor de meeste toepassingen(in ieder geval voor een tijdje).
Lees even een aantal topics van anderen met hetzelfde budget - er staan er meer dan genoeg -, lees de BBG van mei eens door en kijk of dat alles helpt om een keuze te maken.

Verwijderd

Topicstarter
@Alunno: De Pc heeft twee belangerijke doelen:
Hij moet dienen als gewone werkpc, maar dan wel voor minder gewoon werk, zo ben ik vooral bezig met websites bouwen en ik heb geen goesting om (zoals nu op mijn laptop) 5 minuten te wachten voor het systeem is opgestart. Als ik fotootjes klaar moet maken met photoshop moet dat vlot blijven gaan. Soms moet ik ook filmpjes renderen, en dan is het helemaal gedaan met werken...
Ten tweede moet hij enkele games kunnen draaien, waaronder colin mcrae dirt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
----------------------------
Minimum Specifications
- Windows XP
- DirectX 9.0c
- Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+
- 1GB RAM.
- Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
- DirectX Compatible Sound Card

Vandaar de Pentium 4. Maar aangezien PilatuS dat een oude processor noemt zal een core duo ook wel voldoen?

De 8 gig aan werkgeheugen heb ik nodig om nooit nog virtueel geheugen te moeten gebruiken, dat gaat mij te traag, en als ik dan vaak moet wisselen tussen bijvoorbeeld Premiere, Dreamweaver en Photoshop kan dat snel blijven gaan.

In een RAID 5 opstelling blijft er 'slechts' 1,5 TB over

De kast is af maar moet nog gespoten worden, als dat klaar is komt er meteen een fotootje :-).

@Denniswerf: Kan een 32 bit versie van windows 8 gig werkgeheugen dan niet aan?

Verwijderd

@Denniswerf: Kan een 32 bit versie van windows 8 gig werkgeheugen dan niet aan?
Hij ziet geloof ik maximaal 4 GB en zal zodoende ook nooit meer kunnen gebruiken
RAM, Virtual Memory, Pagefile and all that stuff

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:02

Greyfox

MSX rulez

Als je voor het eerst een pc samenstelt, zou je je iets meer moeten verdiepen in de componenten.
Bijvoorbeeld over de hoeveelheid adresseerbaar geheugen wat een processor aan kan.

Een verouderde P4 willen en toch 8 Gb ram, rijmt niet met elkaar.
Als je een snel systeem wilt, neem dan in ieder geval een snelle HD, want aan het laden van data van schijf ontkom je niet.

MSX 2 rulez more

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:52:
Mobo: Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394): 160 euro
Waarom dit moederbord? Voor €100 heb je ook iets goeds
Processor: Intel Pentium 4 570: 240 euro
Zoals eerder gezegd, een belachelijke cpu :P
Grafische kaart: Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, D-Sub/DVI) EN8500GT SILENT/HTD/256M: 90 euro
Voor dirt zou ik wat snellers aanraden.
Harde schijven: Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB):4x100= 400 euro
Je weet dat software RAID 5 traaaaaaag is? Vooral bij het schrijven. En het wordt helemaal feest als je ook je OS erop zet.

Klinkt een beetje alsof je nog nooit benchmarks hebt bekeken. Begin daar eens mee :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
Ik wil niet flamen ofzo, maar geef die 2000 euro gewoon lekker hier uit. Hoef je je nergens in te verdiepen, en heb je toch een lekker snel pc'tje.

[ Voor 25% gewijzigd door bas-r op 28-06-2007 13:27 ]

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor high-end kun je beter niet bij Dell iets samenstellen maar gewoon zelf de onderdelen uitzoeken.

Er zijn zat topics hier van mensen met een 2000 euro budget, bekijk die eens.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:56:
@Alunno: De Pc heeft twee belangerijke doelen:
Hij moet dienen als gewone werkpc, maar dan wel voor minder gewoon werk, zo ben ik vooral bezig met websites bouwen en ik heb geen goesting om (zoals nu op mijn laptop) 5 minuten te wachten voor het systeem is opgestart.
Dan is er iets mis met je laptop. De mijne boot hier in < 40s, en dan is het nog een armtierige 4200 RPM HD ook...

Wat je geheugen betreft: lees je eens in, 4 GB is het max wat een 32 bit OS kan addresseren, en je kan er max. 3.5 GB van gebruiken. Dus ofwel ga je 64 bit, ofwel spendeer je je geld aan iets anders. Indien niet dan is dit letterlijk weggesmeten geld.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• _Apache_
  • Laatst online: 14:00

_Apache_

For life.

Neoptolemos schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:48:
Voor high-end kun je beter niet bij Dell iets samenstellen maar gewoon zelf de onderdelen uitzoeken.

Of kijk hier eens.. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007 of de 2000 euri pc..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Neoptolemos schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:48:

High end qua geld ja, maar zijn eisen zijn lachwekkend dus niks high end aan...

Default blanke hetero

• bartju
  • Registratie: November 2006
P4 voor €240,- :o dat is weggegooid geld. die specificaties zijn minimaal en niet dat alleen een P4 erop draait. een mooie c2d erin en een betere graka zoals de Nvidia 8800 kan makkelijk met zon budget.
Dan draaien de games echt te vloeiend :D
Ik vraag me toch echt af wat je met 2 TB moet.. hoe krijg je dat echt vol :o

offtopic: zelf werk ik nog steeds met 40 gb harde schijf alleen dat is echt te klein 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Na wat extra info ingewonnen te hebben is mijn configuratie drastisch gewijzigd. Zo ziet hij eruit:

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS4, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394): 150 euro
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 - €190 euro
Geheugen: Corsair CM75DD2048R-400 - 2x150 = 300 euro
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS/HTDP/320MB - 300 euro (Die DDR3 van de videokaart is toch geen probleem ism met DDR2 van mobo en geheugen?)
Monitor (LCD): Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwart/Zilver) - 300 euro
Harde schijven: Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB):4x100= 400 euro (hoezo RAID 5 traag? ik heb dat een tijd geleden nagekeken, met 4 harde schijven een RAID 5 zou een theoretische leessnelheid van x3 bereiken en een schrijfsnelheid van iets minder dan x3 vanwege de tijd die nodig is voor het berekenen van de pariteit. (Heb ik het mis?))
Speakers: Logitech Z-4 (2.1, 2x 8.5W, 23W, Zwart) - 70 euro
Voeding: heb ik
CD-DVD en aanverwanten: heb ik
Behuizing: zelf gemaakt

Totaal: 1740 euro

Deze zou helemaal moeten passen als ik al jullie raad heb opgevolgd.
Beter?

Verwijderd

Topicstarter
Waar is mijn vorige reactie naartoe?

Dit heeft er ongeveer in gestaan:

De pc moet in eerste plaats dienen om vlot met verschillende 'grote' programma's te werken. Zo moet ik regelmatig Premiere, Photoshop en dreamweaver gelijk draaien, sindsdien heb ik een hekel aan virtueel gehuegen, vandaar dat ik graag (te) veel geheugen wou, nu teruggebracht naar 4 gig.
Hij moet het spel colin mcrae dirt vlotjes draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Minimum Specifications
- Windows XP
- DirectX 9.0c
- Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+
- 1GB RAM.
- Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
- DirectX Compatible Sound Card

Ik zal een fotootje van de kast plaatsen als deze gespoten is, nu ziet ie er nog niet echt mooi uit :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:41 ]

• bartju
ziet er al stukken beter uit ;) maar waarom ineens de overstap van 20 inch scherm naar 22 inch? is volgens mij al groot genoeg. Die 8800 GTS is prima dus niks aan veranderen. Maar je hebt nu wel heel veel spulletjes dus ik vraag me af of je voeding dat wel kan houden. hoeveel watt is je voeding?
maar voor de rest hele mooie config ;). Ondersteunt ubuntu wel 4 GB? dacht XP wel.

EDIT: had je 2e post nog niet gezien. Denk dat 4GB nu wel genoeg is. In de toekomst kun je dit nog makkelijk uitbreiden als je waaarschijnlijk ook een nieuw besturingssysteem hebt. Dan is 8GB wel aan te raden maar nu nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door bartju op 28-06-2007 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het budget laat het toe, en dat lijkt mij wel leuk :-p. Als er natuurlijk nog kosten bijkomen dan ga ik terug naar een kleiner schermpje.
De voeding ligt thuis, ik zit nu op kot, ik zal morgen antwoord geven :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:44 ]

• perplex3642
  • Laatst online: 10-01-2025
ik weet niet welke resoluties je wilt gaan draaien, maar met zo'n groot scherm zou ik voor de 640mb versie van de 8800gts gaan.

• bartju
Daarom zei ik ook waarom groot scherm maar die 8800 GTS moet dat houden lijkt mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:29:
Na wat extra info ingewonnen te hebben is mijn configuratie drastisch gewijzigd. Zo ziet hij eruit:

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS4, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394): 150 euro
Processor: Intel Core 2 Duo E6750 - €190 euro
Geheugen: Corsair CM75DD2048R-400 - 2x150 = 300 euro
Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS/HTDP/320MB - 300 euro (Die DDR3 van de videokaart is toch geen probleem ism met DDR2 van mobo en geheugen?)
Monitor (LCD): Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwart/Zilver) - 300 euro
Harde schijven: Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB):4x100= 400 euro (hoezo RAID 5 traag? ik heb dat een tijd geleden nagekeken, met 4 harde schijven een RAID 5 zou een theoretische leessnelheid van x3 bereiken en een schrijfsnelheid van iets minder dan x3 vanwege de tijd die nodig is voor het berekenen van de pariteit. (Heb ik het mis?))
Speakers: Logitech Z-4 (2.1, 2x 8.5W, 23W, Zwart) - 70 euro
Voeding: heb ik
CD-DVD en aanverwanten: heb ik
Behuizing: zelf gemaakt

Totaal: 1740 euro

Deze zou helemaal moeten passen als ik al jullie raad heb opgevolgd.
Beter?
Oke, ik zou toch wat dinkies wijzigen :p.

mobo
Gigabyte P35-DS3R. Is goed koper en heeft ook goede raid. Ik denk dat jij geen diehard overclocker bent dus heb je niet zo veel aan een mega heatpipt op je mobo.

HD's
Softwarematig pariteiten berekenen is traag. De intel raid ondersteund het hardwarematig en zal het dus sneller doen. Het berekenen van die pariteiten is wat raid 5 zo traag maakt. Wat je met Intel raid zou kunnen doen is een stuk raid 0 voor je OS en programmas en raid 5 voor belangrijke dingen.
http://www.intel.com/desi...matrixstorage_sb.htm#perf

Wat voor voeding heb je?

Verder ziet het er goed uit hoor! :9

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:29:
Theoretisch ja. Op een hele snelle dure RAID controller klopt het ook wel. Maar kijk bij software RAID niet raar op als je opeens met maar 10MB/s dingen kan wegschrijven. Helemaal als het je enige schijven zijn en er dus continu schrijf en leesacties plaatsvinden.

Zou in jouw geval lekker een RAID 1+0 setje bouwen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Das al stukken beter!

Voor Collin McRae: DIRT voldoet deze config zelfs aan de aanbevolen vereisten (uiteraard). Zie Codemaster Link. (Evt. later een losse geluidskaart, al lijkt dat me niet meteen een must).

Voor je foto/videoberwerkingsprogramma's (vandaar die zee aan opslagruimte :) ) heb je een uitstekende CPU uitgekozen!

Helaas ga je nog ff de fout in met het geheugen (Hé, niemand opgevallen??):

1. PC3200 (400MHz)
2. ECC reg.
3. Prijs

Wat je wil is:

1. PC5300 (667MHz), of evt. hoger (< niet echt nodig)
2. Non ECC
3. Een stuk goedkoper

Kom je uit op zoiets bijvoorbeeld: Link

Tenminste, ervan uitgaande dat je niet voor een vette OC gaat. De syst.bus van 1333Mhz bij de E6750 betekent dat je geheugen standaard in dualchannel 1:1 loopt. Of het raadzaam is om nog wat ruimte over te houden is voor mij op dit moment ook nog even de vraag ('t is een nieuwe, hè die CPU). De meningen zijn hierover verdeeld, begrijp ik. Anyway, die +/- € 130,- die je uitspaart met dit beter passend geheugen geeft je de ruimte om voor de 640MB versie GPU te gaan. Surfend op GoT wordt dit toch wel sterk aangeraden in combinatie met een 22 Inch beeldscherm. [Het geheugen op je GPU werkt i.d.d. juist los van je RAM geheugen op je mobo. Denk maar aan onboard VGA chips die juist weer wel werken met shared memory]

Blijkt je voeding niet van A-merk kwaliteit te zijn (en sterk genoeg), dan zou ik je aanraden om een wat kleiner beeldscherm te nemen en te investeren in een stabiele, efficiente kwaliteitsvoeding. Daar zul je op langere termijn de voordelen van gaan merken.

Wat het RAID gebeuren betreft is dat niet echt mijn makke. Voor RAID hebben we Reinman hier op GoT :) ! [Zie hierboven...]

Mobo: Zie comment Reinman

Het goede nieuws: je bent al een heel eind verder :) !

[Evt. comments, op- of aanmerkingen op het geheugenverhaal zijn ook voor mij zeer welkom :) ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

bartju schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:37:
Ondersteunt ubuntu wel 4 GB? dacht XP wel.
Erm... Sinds mensenheugnis ondersteunt Linux > 4 GB geheugen. Natuurlijk zit je nog altijd met de bottleneck van je 32bit-processor, dus op dat vlak zijn beide OS'en gelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:29:

Helaas ga je nog ff de fout in met het geheugen (Hé, niemand opgevallen??):

Anyway, die +/- € 130,- die je uitspaart met dit beter passend geheugen geeft je de ruimte om voor de 640MB versie GPU te gaan. Surfend op GoT wordt dit toch wel sterk aangeraden in combinatie met een 22 Inch beeldscherm. [Het geheugen op je GPU werkt i.d.d. juist los van je RAM geheugen op je mobo. Denk maar aan onboard VGA chips die juist weer wel werken met shared memory]

Blijkt je voeding niet van A-merk kwaliteit te zijn (en sterk genoeg), dan zou ik je aanraden om een wat kleiner beeldscherm te nemen en te investeren in een stabiele, efficiente kwaliteitsvoeding. Daar zul je op langere termijn de voordelen van gaan merken.

Wat het RAID gebeuren betreft is dat niet echt mijn makke. Voor RAID hebben we Reinman hier op GoT :) ! [Zie hierboven...]

Mobo: Zie comment Reinman

Het goede nieuws: je bent al een heel eind verder :) !
Nee het was me niet opgevallen omdat ik het type nummer niet verder gegoogled heb :P.

Het is stuivertje wisselen tussen de HD2900XT en de 8800GTS 640 met het voordeel naar de HD2900XT toe. Kwa stilte zijn de mensen er verdeeld over(Over de HD2900XT dan ;)). Je zou die dus ook kunnen overwegen. Je zou even wat recente reviews moeten vinden, waar ze de nieuwe drivers hebben gebruikt. Hierdoor is de 2900XT een stuk sneller geworden.

Over Raid herhaal ik mijn mantra ook alleen maar. Dit komt omdat veel mensen het niet weten en dat is zonde.

:w Alunno

Edit: Dat over de voeding is waar ik zelf ook heen stuurde met mijn vraag naar de voeding ;)

• bartju
Borromini schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:32:
[...]

Erm... Sinds mensenheugnis ondersteunt Linux > 4 GB geheugen. Natuurlijk zit je nog altijd met de bottleneck van je 32bit-processor, dus op dat vlak zijn beide OS'en gelijk.
ok :P ik gebruik geen linux dus wist ik niet.

Verwijderd

@Reinman,

Wat zijn we het weer heerlijk met elkaar eens :*) !

Wat nVidia/Ati GPU betreft lijkt me in dit (en in elk ander) geval het beste om in de benchmarks te duiken en te kijken naar welke van de twee het best presteert in de toepassingen/games die jezelf specifiek gebruikt. Colin McRea's Dirt zal er misschien niet tussen staan, maar algemenere app. lijken me wel zinvol. PCMark, Cinebench en evt. iets vinden over PS tijd. Mocht ie dan op de 2900XT uitkomen... ook prima toch?! Samen met jouw aanvullende info over verbeterde driverupdates en zoals je in een ander topic aanstipte over de subjectiviteit van geluidsniveau beleving moet de TS een heel eind komen.

Kom ik nog ff terug op het DS3R/DS4 verhaal... Het was me inm. duidelijk dat de TS veel bezig is met audio/visuele toepassingen. Ik heb er natuurlijk geen kijk op, maar mocht Artexanis gebruik willen maken van FireWire aansluitingen dan komt ie om die reden waarschijnlijk toch uit op de DS4 (als ik de Gigabyte site goed begrijp). Qua heatpipe zal het idd. wel geen zak uitmaken.

@Artexanis,

Hoe belangrijk is stilte voor je in een nieuw systeem? Tenminste, ik kan me voorstellen dat het meespeelt in je beoogd gebruik...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:17 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** en gaat derhalve dicht. We zijn hier strenger op gaan modereren omdat wij vinden dat er met de policy, de bbg's je er wel uit moet komen tenzij het om echt iets bijzonders gaat.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.