Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Geklooi met dual view

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik een upgrade uitgevoerd met het dvd schijfje van vista business die ik kreeg met de coupon die ik had bij aankoop van een nieuwe pc.

In Windows xp had ik dual view opgesteld:

- primair beeldscherm (samsung BW 204 tft 20")
- secundair beeldscherm (samsung hd-tv): om films zo op te bekijken

Als ik toen een video/film wou bekijken dan kon ik aanduiden om dat te bekijken in windows media player op men tv in fullscreen, terwijl op men primair beeldscherm ook de video/film weergaf in windows media player, al dan niet eventueel fullscreen/kleiner venster.

Nu wil ik hetzelfde doen in Vista Business, maar ik geraak daar gewoon weg niet aan uit.

Mijn tv dat dient als tweede scherm, geeft de film/video niet weer, als ik dit open in men primair beeldscherm in windows media player. Ik zie alleen de windows vista achtergrond op men tv.

Ik had graag dit probleem verholpen. Ik kan wel met "clone" werken , maar dan moet ik verderwerken op mijn pc op dezelfde resolutie van mijn tv en dat wil ik dus niet.

Ik wil verderwerken op mijn pc op een resolutie van 1680 x 1050 terwijl men familie die film ziet op het tweede scherm (tv). Ook als "clone" aanstaat, dan komt er veel flikkering voor, ook al zet ik het op hoogste hz om mindering flikkeringen te krijgen (60 hz)

Is er een probleem met dual view met windows media player 11 ter vergelijking met wmp 10 waar het wel degelijk werkte zoals ik aangaf in de eerste alinea's?

Kan iemand me helpen? (Hopelijk staat dit niet verkeerd, want eigenlijk kan het ook bij de sectie van beeldkanonnen ofzo zag ik)

Ter info: Ik heb windows vista legaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het belangrijkste stuk in je hele topicstart mist nu nog:

De gebruikte Videokaart en driverversie.

Ik vermoed namelijk dat je onder XP met je driversettings bepaalde dingen zelf kon aanpassen die nu met de Vista WDDM Drivermodel aanpassingen niet meer mogelijk zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nvidia geforce 7600 gt based card en mijn driver versie is 7.15.11.5824
ik aan men videokaart 2 x zo'n dvi uitgang (wit blokstuk)

dit heb ik erop geinstalleerd:
158.24_forceware_winvista_32bit_international_whql.exe

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 23:46 ]

Verwijderd

Zat te zoeken op het GOT omdat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn XFX8600 GTS. Als ik een film afspeel wordt deze enkel op mijn pc monitor afgespeeld maar niet op mijn HDTV. Heb vandaag de meest recente drivers geïnstalleerd. In het Nvidia configuratiescherm heb ik dual view geselecteerd. Het ligt ongetwijfeld aan de instellingen maar ik kom er niet uit. Iemand een idee?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 17:22 ]

Verwijderd

anybody? :?