orangehrm in vmware server

Pagina: 1
Acties:

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik draai als host kubuntu feisty met vmware server.
Nu heb ik een vmware image gedownload met daarop orangehrm Dat is een p-infosysteem op basis van rpath linux met httpd & mysql.

Als ik de virtual machine opstart krijg ik netjes de melding dat OrangeHRM draait op 172.16.121.128 (in host-only mode). En dat ik erop kan inloggen door dat adres in de browser in te voeren.

Ifconifg vmnet1 (host) geeft dit: inet addr:172.16.121.1 Bcast:172.16.121.255 Mask:255.255.255.0

Ik denk dat het aan de routing ligt maar

"sudo route add -net 172.16.121.0 netmask 255.255.255.0 vmnet1"

heeft geen effect. hij blijft aangeven dat hij de pagina niet kan vinden.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik vanaf mijn pc in kan loggen op de virtual machine.

Heb al gegoogled, de vmware site geprobeerd en de forums van ubuntu en orangehrm.

Verwijderd

Ook maar een keer posten ipv enkel lurken :)

Dus je wilt vanaf een fysieke machine de virtual machine bereiken? Je geeft zelf al aan dat de VM in 'host-only-mode' draait dus deze machine zul je vanaf buiten niet kunnen bereiken enkel vanaf een andere VM op de Vware server.

Je kunt bridged networking gebruiken zodat de VM via de fysieke netwerk adapter naar buiten kan.

• flapdrol85
  • Niet online
nee, wil de guest vanaf de lokale host bereiken.

Ik draai vmware in kubuntu. Nu wil vanaf kubuntu dus verbinding maken orangehrm.

Verwijderd

Ik heb dezelfde Vmware image even binnengehaald, wel leuk om OrangeHRM even te bekijken. De settings van de VM stonden bij mij op bridged, en vanaf mijn Ubuntu installatie krijg ik direct in firefox de OrangeHRM setup wizard in beeld.

Ik zou de netwerk instelling voor het gemak gewoon op bridged zetten.

Jou Kubuntu installatie kun je gewoon zien als een fysieke maschine hoor ;)

• flapdrol85
  • Niet online
okee, dat heb ik dus ook gedaan. Heb hem nu in bridged gezet.

Probleem is dat OrangeHRM nu niet meer aangeeft op welk adres die zit. Die beide regels waar dat normaal staat bij het opstarten blijven nu leeg. Ook ifconfig in de guest geeft bij eth0 alleen maar een ipv6 adres en geen ipv4.

Invoeren van het adres van VMNET1 of VMNET8 heeft geen enkel effect in firefox (maw pagina kan niet worden )

Verwijderd

Vreemd dat OrangeHRM het adres niet meer aangeeft.... Heb je met de configuratie van OrangeHRM gespeeld?

Ik heb de adsl verbinding op mijn werk even in mijn laptop geprikt deze heeft een andere ip range dan bij mij thuis 10.x.x.x ipv 192.168.x.x OrangeHRM geeft nu ook netjes een adres weer in een 10.x.x.x range en werkt prima.

Ik zou de VM image even opnieuw uitpakken en openen in Vmware het lijkt erop dat je iets met de config hebt gedaan.....

• flapdrol85
  • Niet online
op een of andere manier krijgt de guest eth0 geen ip als hij in bridged modus staat. Ik heb geen idee waarom. Als ik in de guest ifdown eth0 en dan ifup eth0 doe dan geeft ie aan FAILED.

Zie net pas dat in de host vmnet0 niet bestaat terwijl de vmware-config-network dit wel aangeeft. Gaat het zaakje eens opnieuw installeren denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door flapdrol85 op 28-06-2007 16:46 ]

Verwijderd

Bij mij krijgt OrangeHRM een ip adres van de router omdat hij bridged staat, ik weet niet of jij je pc aan een router hebt hangen met dhcp... Als dit niet het geval is kun je natuurlijk ook even handmatig een adres ingeven met ifconfig....

Ik zal straks wel even de config van mijn netwerk interfaces posten...

• flapdrol85
  • Niet online
Bedenk me net dat mijn internet verbinding eth1 is. Dat verklaart dus waarom die geen ip krijgt. Maar dan nog. Ook in host-only wil het niet werken, terwijl ik dat het liefste wil.

Heb net vmnet2 n host gekoppeld aan eth1, mijn internet verbinding. Dan guest in gekoppeld aan vmnet2. Orangehrm krijgt nu wel een ip-nummer maar nog werkt het niet. Firefox geeft eerst aan (onderin balk) verbonden met 'ipnummer' en dan 'kan pagina niet weergeven'.

[ Voor 42% gewijzigd door flapdrol85 op 28-06-2007 17:18 ]

Verwijderd

Ik denk dat je eigenlijk niet zoveel hoeft te klooien met je instellingen, het kan makkelijker:

Je boot in 'host only mode', dan gebruikt hij 172.16.54.128 als ip adres. Dan maak je er nog een vm naast en daar boot je de Kubuntu live cd (ook host only) die geef je even een adres in dezelde range en kun je 'm met Firefox benaderen...

• flapdrol85
  • Niet online
je hebt gelijk, dat werkt wel. Maar ja om nou elke keer nog een extra guest te gaan laden. Daar heb ik weinig trek in. Nu moet ik nog zien dat het vanuit de host ook werkt.

Heeft iemand daar ideeen voor?

[ Voor 8% gewijzigd door flapdrol85 op 29-06-2007 13:00 ]

Pagina: 1