merk lenzen

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 18:06
ik moet op zoek naar een nieuwe compacte digitale camera. nou heb ik dus ook wat gelzen over dat het belangrijk is wat voor lens je hebt. zo zijn er ook een aantal merken maar ook eigen merken van samsung enz.
nou is mijn vraag moet ik kijken naar een special merk lens of is het allemaal wel goed.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Je moet eerst kijken naar wat je met een camera wil, de lens komt daarna...

Flickr

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 18:06
foto's maken van alles om mij heen. En ik maak dan vooral veel gebruik van alle auto functies.
ik ben een leek op het gebief van fotografie en ik wil gewoon dat ze er goed uitzien.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

1e waar ik naar kijk: welk geheugenkaartje gaat erin.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Geheugenkaartjes kost niks meer tegenwoordig, dus zo belangerijk zijn die ook niet.
De lens is zeker wel belangerijk, wel afhankelijk van wat je ermee wil fotograferen. Sommige willen veel tele hebben, sommige juist veel groothoek, sommige allebij (superzoom dingen).
Maar om nou af te gaan op een merk qua lensen voor compact cams, nee dat zou ik niet doen. Bijna elk merk maakt wel slechte en beter dingen.
Verder hebben sommige lensen veel en sommige minder last van CA (blauw/paarse randjes bij sterke contrastwisselingen), vervorming (rechte lijnen die krom lijken te lopen), of vignettering (donkere randen).

Het goed eruit zien komt overigens meer door de fotograaf dan door de lens/camera. (zolang je het niet over camera's in mobieltjes hebt :P )

Zoek eerst maar eens een paar camera's die aan je eisen voldoen, en ga dan wat reviews af om te kijken naar de kwaliteit van die dingen.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien is het handig een paar minimale verwachtingen over je nieuwe camera te plaatsen, en ook direct je budget.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Ik denk dat het tijd is om zelf eerst wat research te doen. Het is natuurlijk wel heel eenvoudig om aan ons te vragen wat je het beste kan doen, maar dat is niet de insteek die we op GoT verwachten. Er zijn bijzonder veel en goede review-sites te vinden (bijvoorbeeld www.dpreview.com) die vaak uitgebreid op de eigenschappen van een camera in gaan. Haal daar eerst je hart op zou ik zeggen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.