XP Printer delen met Vista HP x86

Pagina: 1
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb hier een simpel netwerkje staan:

PC A: Windows Vista Home Premium
PC B: Windows XP Home SP2 met gedeelde HP Officejet G85

PC's zitten in dezelfde IP range en zelfde werkgroep.
Alle beveiliging staat uit, dataoverdracht tussen gedeelde mappen is geen probleem.

Printer over USB op PC A aansluiten is mogelijk, drivers zitten al in Vista ingebakken en printen gaat moeiteloos. Vervolgens deze printer via "printer toevoegen" op PC A deze toevoegen is ook geen probleem: printer word direct gevonden en kan worden toegevoegd.

Echter vervolgens een printopdracht geven naar de printer haalt niets uit: opdracht blijft in de wachtrij staan en doet verder niets. Daarnaast is voorkeursinstellingen venster ook niet op te roepen: als dat wordt aangeklikt (Config. scherm, printers, rechtmuisknop op desbetreffende printer, voorkeuringsinstellingen voor afdrukken) zie je het heel snel opkomen, waarna het net zo snel weer verdwijnt: scherm flitst dus even aan/uit.

Ik zie het probleem niet, pc C met Win XP werkte destijds moeiteloos op deze manier. Google geeft geen gelijke gevallen, laat staan oplossingen. Iemand een idee?

//edit:
Ondertussen PC D erbijgehaald: Windows Vista Ultimate X64.
Netwerk doorzoeken naar printer levert niets op (zit wel indezelfde werkgroep, ook hier beveiliging ff uit). Verder is PC B gewoon te benaderen, gedeelde mappen zijn te bezoeken en de printer is de netwerkfolder van PC B ook terug te vinden. Vervolgens deze printer aan klikken om toe te voegen geeft de melding dat het juiste stuurprogramma voor de printer op de server niet is terug te vinden, en er moet een bepaald .INF bestand geinstalleerd worden. Nieuwste XP driver gedownt en uitgepakt alleen zit hier niet het bestand tussen wat ie zoekt. Bij selectie van elke daarin aanwezige INF krijg ik de melding:
Fout tijdens installatie van printerstuurprogramma. De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x800f0214).
Hierna kan ik alleen nog op OK klikken waarna de wizard zich af sluit :(

//edit 2:
Voor het Vista x64 probleem ondertussen de oplossing gevonden (maar nog niet getest gezien het om het x86 systeem gaat).

[ Voor 31% gewijzigd door Neok_ op 03-07-2007 18:00 ]

• Neok_
  • Niet online
*kick*

• Neok_
  • Niet online
*heb nog steeds hetzelfde probleem*

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
Ik join the club,
Ik heb hier een MP150 Canon multyfunctional, direct op de x64 laptop aangesloten, geen probleem.
Maar als ik de printer weer op de XP computer aansluit. No comprendo, er zijn geen drivers gevonden.
Ik heb het apparaat zelfs al met een Mac pc ( nogsteeds op XP gedeeld ) werkende gekregen, maar Vista weigert de printer ook maar te instaleren als ik het netwerk gebruik.