[ODBC] centraal dsn's administreren

Pagina: 1
Acties:

• MaVl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Het probleem: Bij ons in het bedrijf wordt gebruik gemaakt van het CAD programma Microstation. Microstation lust alleen maar odbc databases. Voor een centrale database moet dus op elke computer een DSN aangemaakt worden. Kan dit centraal geregeld worden?

Google en search op woorden zoals 'odbc' 'centrally' 'administer' 'group policy' en meer van die zooi leveren allemaal links op naar programma's die centraal geadministreerd kunnen worden en gebruik maken van odbc, maar de oplossing die ik zoek kan ik niet vinden.
Een MSI maken is ook niet mijn ideale oplossing, het is een test project en telkens nieuwe MSI's maken voor een volgende test is minder geslaagd.
Als iemand een briljant idee heeft dat niet 'loop maar alle computers langs' is, dan hoor ik dat graag.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:26
In Windows XP worden ODBC System DSN entries (naast nog wat andere nuttige dingen)opgeslagen in het register: HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI

De User DNS staan volgens mij in de HKCU variant daarvan

Misschien kun je een reg-filetje maken dat middels login script wordt geladen.....

edit:
Toevoeging

Even gegoogled en kwam ook nog op deze interessante link uit:
http://www.databasejourna...mssql/article.php/2238221

[ Voor 21% gewijzigd door mbaltus op 27-06-2007 18:00 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• MaVl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Dit komt inderdaad het dichtste bij de oplossing die ik voor ogen heb. Het wordt een koppeling naar een access database (niet vragen, dat willen de cad-tekenaars graag), en daarvan is de driver al aanwezig, dus bestanden hoef ik niet te installeren.
Ik vind het wel verbazingwekkend dat Microsoft zo graag wil dat iedereen ODBC gebruikt, maar geen mogelijkheden geeft om 100 machines in 1 keer dezelfde instellingen te geven.