Toon posts:

Realtime voice morphing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kent er hier iemand een redelijk professioneel programma waarmee ik realtime echo kan toevoegen aan mijn stem als ik door mijn microfoon praat. Dit moet dus meteen uit de boxen komen en graag niet met een kladde latency. Ik heb rotte tooltjes geprobeerd als AV Voice Changer of Voice Cloak Plus etc. maar dit is niet wat ik zoek. Veel latency en weinig mogelijkheden. Maken dus denk ik ook geen gebruik van de processing unit in mijn X-Fi Extreme Gamer geluidskaart..

Kan iemand mij hier misschien voorzien van wat advies op dit gebied?

Alvast bedankt! :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:45
Vroeger kon de standaard creative surround mixer dit van zichzelf al? Weet neit of dit nog steeds zo is... (de geluidsmixer van creative)

https://wren.co/join/Devian

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 14:58
Guitar RIG is eigenlijk voor gitaar, maar goed te gebruiken voor stem effecten.

met Reaktor van dezelfde maker zijn ook vage dingen te doen, alleen is wat gecompliceerder.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Combineer een programma zoals TobyBear's Minihost met een VST-plugin voor echo (over het algemeen delay genoemd). Kristal Audio Engine kan het ook en zou een delay ingebouwd moeten hebben, Reaper kost ook niks. Opnemen gaat net zo makkelijk :). Delay-plugins kun je vinden op www.kvraudio.com/get.php > even aanvinken dat je gratis VSTs zoekt die op Windows werken.

Reaktor is absurde overkill voor dit soort dingen. Guitar Rig ook. Je kunt dan beter een cheapo Behringer Virtualizer of mini effect kopen als het toch alleen voor een delay is.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 28-06-2007 10:23 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de hulpvaardige reacties

@ Yoozer
Kan je die Todybear MiniHost ook zo gebruiken dat mijn muziek normaal blijft spelen en dat ik bv. alleen m'n mic. input delay etc. met de .VST plug-ins?

Ik begrijp trouwens dat het .VST gebeuren ASIO gebruikt, dus meteen mijn X-Fi hardware aanspreekt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:33 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Dat kan gewoon; ik hoef zelf niks over te schakelen als ik Winamp aan heb staan en een softsynth in Ableton bespeel. Het enige issue is eigenlijk performance - de CPU en RAM die door Winamp verbruikt worden kan Ableton niet meer gebruiken.

De audiostream van de externe ingang (microfoon) is niet dezelfde als die van de mp3-speler, maar ze worden gewoon door de kaart bij elkaar gemixt.

[ Voor 28% gewijzigd door Yoozer op 29-06-2007 08:52 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Yoozer, dit pwnz zo hard! 8) Ik ben d'r al uren mee ant knooien :) Zoooveel plug-ins.. zoveel mogelijkheden, ASIO pwnz. Dit was precies wat ik zocht.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:32 ]

Pagina: 1