Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik werk in een computerwinkel.
Ik ben 21 jaar en word volgende maand 22.
Ik heb een diploma Systeembeheerder niveau 3.

Taken die ik heb in de winkel:
ALLES.
Ik gooi hem 's ochtends open, voer alle reparaties uit, verkoop alles, koop alles in, repareer ook op locatie, en gooi hem aan het eind van de dag weer dicht.
Kortom ik run gewoon die hele winkel.

Wat mag een 21jarige daarmee MINIMAAL verdienen?
wie kan mij dat vertellen?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Je werkt fulltime of parttime? Urencontract? Wat is de omschrijving van je werkzaamheden volgens je loonstrook?

http://home.szw.nl/naviga...?set_id=77&link_id=106761

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 16:51 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ook al eens op http://www.loonwijzer.nl/main/ gekeken?

Zelf is niveau 3 niet al te hoog, dus ik neem aan dat daar ook het een en ander aan gekort wordt.
Zelf gok ik rond de 1300,- bij 40 uren per week ?

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 27-06-2007 16:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

Outerspace schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:50:
Ook al eens op http://www.loonwijzer.nl/main/ gekeken?

Zelf is niveau 3 niet al te hoog, dus ik neem aan dat daar ook het een en ander aan gekort wordt.
Zelf gok ik rond de 1300,- bij 40 uren per week ?
bruto neem ik aan? Netto zou het vrij pittig zijn namelijk

Zie ondertitel

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dentheman schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:51:
[...]
bruto neem ik aan? Netto zou het vrij pittig zijn namelijk
Als het bruto is word dat ook wel minimumloon genoemd.

Wat ik me eerder afvraag is waarom de TS dit wilt weten. En wat hij zelf zou willen zien.

[ Voor 16% gewijzigd door disjfa op 27-06-2007 16:54 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• programfile
  • Niet online
Ik sta op papier voor 38 uren in de week
en sta op de loonstrook geloof ikals medewerker electronica of iets dergelijks

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->WI

Verwijderd

Wat ik me eerder afvraag is waarom de TS dit wilt weten. En wat hij zelf zou willen zien.
Omdat TS zich waarschijnlijk tekort gedaan voelt worden? :P Geen idee wat hij verdient
Ik sta op papier voor 38 uren in de week
en sta op de loonstrook geloof ikals medewerker electronica of iets dergelijks
Verdiep je eerst eens in wat je eigenlijk bent.. Maar een gewone medewerker zal geen topsalaris verdienen lijkt mij

• programfile
  • Niet online
Ik hou gewoon de hele toko aan het draaien hier.
Ik doe alles.

En ik verdien naar mijn idee veel te weinig.
Voor ik zeg wat ik verdien, wil ik wel even weten waar jullie op uitkomen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan praat je met je baas of zoek je een betere baan :) Ik bedoel als je werkt doet waarvoor jij vind dat je te weinig krijgt dan moet je erover nadenken.

Hier kan je uiteenlopende antwoorden krijgen vanaf minimumloon tot maximumloon. Het enige wat intereseert is wat jij eigenlijk wilt of vind :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• programfile
  • Niet online
Dit slaat nergens op, als ik naar mijn baas ga en vraag om meer loon, moet ik natuurlijk wel een poot hebben om op te staan.

Ik moet gewoon weten wat hij minimaal hoeft te betalen

Verwijderd

programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:04:
Dit slaat nergens op, als ik naar mijn baas ga en vraag om meer loon, moet ik natuurlijk wel een poot hebben om op te staan.

En naar je baas gaan en zeggen dat 'die lui van Tweakers zeiden dat ik XXXX hoor te verdienen' slaat nog minder op.

Ik zou zeggen; informeer bij je collega's, kijk advertenties na voor hetzelfde soort functies van bedrijven die een werknemer zoeken, etc

En als ik naar
http://home.szw.nl/naviga...?set_id=77&link_id=106761
kijk zal je rond de 950+ als bruto hebben..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:08 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat hij minimaal hoeft te betalen is minimum loon. Als jij vind dat je meer waard bent dan zul je dat aan moeten geven en dat doe je niet door met een regeltjes te komen, maar met argumenten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:04:

Je zegt zelf dat je titel iets in de aard van "medewerker electronica", maar je taakomschrijving bevat op het eerste zicht veel meer verantwoordelijkheid en taken. Dat zou een goed argument kunnen zijn om opslag te vragen.

[edit]
Janoz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:
Wat hij minimaal hoeft te betalen is minimum loon. Als jij vind dat je meer waard bent dan zul je dat aan moeten geven en dat doe je niet door met een regeltjes te komen, maar met argumenten.
Wat hij zegt dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:09 ]

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:
Daaraansluitend: wat voor een soort toko is het? Een eenmanszaak of gewoon een keten zoals bijvoorbeeld de Dixons? Als het een grotere winkelketen is kun je het toch in de CAO nakijken (maar daarvan los zal het vast wel legaal gezien een correct minimum loon zijn dat je ontvangt)
Je zegt zelf dat je titel iets in de aard van "medewerker electronica", maar je taakomschrijving bevat op het eerste zicht veel meer verantwoordelijkheid en taken. Dat zou een goed argument kunnen zijn om opslag te vragen.
Eerst maar eens met de chef in gesprek gaan over hoe die het vind gaan voordat je meer loon gaat vragen? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:10 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:00:
Ik hou gewoon de hele toko aan het draaien hier.
Ik doe alles.
Ook de facturatie, boekhouding, aangiftes, gemeentelijke pandzaken, onderhoud, schoonmaak? :P

Begrijp me niet verkeerd maar heel wat mensen 'runnen' een zaak alleen en staan nog als 'medewerker' in de boeken. Vooral de kleine zaakjes (kleding, eet-tentjes) zie je dit vaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 11:35

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk dat je blij mag zijn met 1500 euro bruto per maand als je 23 zou zijn. Omdat je nu nog met jeugdlonen werkt zou het best rond de 1300 kunnen zitten.. Als je kijkt naar de CAO waar je in zit (dacht abu), dan zou dit voor jou werkzaamheden een goed salaris zijn.

De werkzaamheden die je nu verricht vereisen namelijk geen hoge scholing met het bijbehorende salaris.

• programfile
  • Niet online
Ja ik doe alles erbij ook facturatie.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pinodambini schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:15:
Denk dat je blij mag zijn met 1500 euro bruto per maand als je 23 zou zijn. Omdat je nu nog met jeugdlonen werkt zou het best rond de 1300 kunnen zitten.. Als je kijkt naar de CAO waar je in zit (dacht abu), dan zou dit voor jou werkzaamheden een goed salaris zijn.

De werkzaamheden die je nu verricht vereisen namelijk geen hoge scholing met het bijbehorende salaris.
Hell.... Ik ben 23, werk 13 uur in de week en krijg 600 euro per maand in een winkel... Neem aan dat 1500 euro niet zo'n uitdaging zou moeten zijn...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Interessant topic (nog niet, maar dat kan het worden :P)
Zelf begin ik vanaf september full-time bij een computerwinkel. Daar zal ik vergelijkbare taken hebben, ook al doet m'n collega die er al zeer lang werkt dingen als inkoop. Maar reparaties en verkoop behoren wel tot mijn functieomschrijving. Ik heb het uiteindelijke contract nog niet getekend maar waar qua loon zit ik op 1156€ bruto, raar bedrag, maar voor mij is dat netto €1000.
Ik ben net 18, en krijg overmorgen mijn VWO diploma overhandigd. Mij valt het salaris een beetje tegen. Vooral omdat ik tot nu toe bij die winkel op zaterdag als bijbaantje 7.5€ verdiende (dat was wegens omstandigheden nog niet uit het zwarte gebied gekomen). Maar dat vond ik al niet geweldig.

Voor zover ik kan achterhalen valt dit soort werk onder de CAO voor de Elektrotechnische Detailhandel.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2007 17:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:17:
Interesant topic (nog niet, maar dat kan het worden :P)
Zelf begin ik vanaf september full-time bij een computerwinkel. Daar zal ik vergelijkbare taken hebben, ookal doet m'n collega die er al zeer lang werkt dingen als inkoop. Maar reparaties en verkoop behoren wel tot mijn functieomschrijving. Ik heb het uiteindelijke contract nog niet getekend maar waar qua loon zit ik op 1156€ bruto, raar bedrag, maar voor mij is dat netto €1000.
Ik ben net 18, en krijg overmorgen mijn VWO diploma overhandigd. Mij valt het salaris een beetje tegen. Vooral omdat ik tot nu toe bij die winkel op zaterdag als bijbaantje 7.5€ verdiende (dat was wegens omstandigheden nog niet uit het zwarte gebied gekomen). Maar dat vond ik al niet geweldig.
€ 7,50 per uur voor werk in de winkel op 17jarige leeftijd vind ik erg veel geld :o

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:19:
[...]

€ 7,50 per uur voor werk in de winkel op 17jarige leeftijd vind ik erg veel geld :o
Ware het niet dat ik al een aantal jaar langer dit soort werk bij mensen thuis voor €20 doe :P
Die €7.50 hadden we helemaal in het begin afgesproken, toen hij nog geen idee had of ik ook maar iets kon met computers. Daarom had ik dat eigenlijk wel al verhoogd willen zien worden. En nu ik full-time ga werken zit ik zelfs er onder :/

• programfile
  • Niet online
Nou ik verdien dus 880 schoon in de maand.
Is dus een beetje weinig vinden jullie niet?

• Spike_wolf
  • Laatst online: 14:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:21:
[...]

Ware het niet dat ik al een aantal jaar langer dit soort werk bij mensen thuis voor €20 doe :P
Die €7.50 hadden we helemaal in het begin afgesproken, toen hij nog geen idee had of ik ook maar iets kon met computers. Daarom had ik dat eigenlijk wel al verhoogd willen zien worden. En nu ik full-time ga werken zit ik zelfs er onder :/
Ik weet niet maar met 7,50 per uur mag je in je handen wrijven zeg :/
Zou je blij mee moeten zijn...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10
Ja, maar als dat normaal is voor jouw functie niet.

Misschien een idee om wat anders te gaan zoeken?

Ik ben 23, heb eigenlijk alleen de MAVO afgemaakt en verder wel 3 jaar ict gedaan en wat werkervaring bij verschillende werkgevers.

Ik verdien nu ongeveer 2500 euro bruto en heb een auto van de zaak + laptop + telefoon.

Ook pure mazzel maar ook gewoon zoeken en solliciteren.

[ Voor 57% gewijzigd door Master__R op 27-06-2007 17:24 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

Notna

Where are you?®

fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:21:
[...]

Ja dus :? Dat heeft niks te maken met wat je wettelijk minimaal zou moeten verdienen. 7.50 per uur op 17 jaar _is_best_veel. Hell ben bijna 21 en verdien in een hotel als bagagist 9.50 schoon. Dan is die 7.50 toch echt wel redelijk aan de hoge kant :P
programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:22:
Snelle rekening: (880/4)/32 = 6.88 per uur netto. Dat is zeker weten erg weinig voor een 22 jarige. Verhoging of een andere baan zou ik zeggen :P

Edit: @ hieronder: Ik haakte in op het feit dat je zei : ik doe dit bij mensen thuis voor 20 euro ;). Feit blijft dat je goed verdient voor een 17 jarige en je kan niet verwachten dat je na een jaar en van PTE naar FTE gaat met een loonsverhoging. Slaat enrgens op ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 27-06-2007 17:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spike_wolf schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:22:
[...]

Ik weet niet maar met 7,50 per uur mag je in je handen wrijven zeg :/
Zou je blij mee moeten zijn...
Ik wil niet het hele topic hier kapen, maar die €7.50 was gewoon redelijk. Het is geen hersenloos vakkenvullen wat ik doe en ik doe m'n werk goed. Maar het feit dat dit eigenlijk bedoeld was als 'Nu 7.50 om te beginnen' vind ik het jammer dat ik daar wel op ben blijven steken en dat ik er nu zelfs onder ga zitten.
Notna schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:24:
[...]
Ja dus :? Dat heeft niks te maken met wat je wettelijk minimaal zou moeten verdienen. 7.50 per uur op 17 jaar _is_best_veel. Hell ben bijna 21 en verdien in een hotel als bagagist 9.50 schoon. Dan is die 7.50 toch echt wel redelijk aan de hoge kant :P
Minimumloon heb ik imo niets mee te maken, noem ik ook nergens toch ;)

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2007 17:28 ]

Verwijderd

Dat ze dat nog durven te betalen, daar kun je toch niet van leven zeg.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag dat is aan zo'n goeie 30% van nederland, die zit aan het minimum loon ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:47:...Wat mag een 21jarige daarmee MINIMAAL verdienen?...
Je kunt beter spreken over 'moeten'. En dat is eenvoudig, dat is het minimumloon. Vanaf 1 juli is dat 955 euro voor een 21 jarige en 1120 euro voor iemand van 22. Alles wat je meer wilt krijgen is een kwestie van onderhandelen.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Voor een (bijna) 22 jarige is het best veel. alleen als ik zie wat je hiervoor doet, vindt ik het wel een beetje weinig, ja... Als je die Toko in je eentje runt, zou je toch wel een extra'tje bovenop het minimum verwachten. Weet niet hoe goed de zaken gaan, daar ligt natuurlijk ook wel een en ander aan.

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
qua loon zit ik op 1156€ bruto, raar bedrag, maar voor mij is dat netto €1000.
Ik ben net 18, en krijg overmorgen mijn VWO diploma overhandigd
Ik denk dat dit een zeer redelijk bedrag is voor een 18 jarige met VWO.
Op zich maakt het niet uit dat je VWO hebt, het is voorbereidend wetenschappelijk onderwijs en ik neem aan dat je op school geen les hebt gekregen in het verwisselen van databankjes enzo.
Je diploma is dus voor je beroep (nu nog) niet relevant.

als je het zo berekend: je werk 4 weken á 40 uur = 160 uur. hiervoor krijg je 1000 euro.
dat is 6,25 per uur, verzekerd, belast en wel. M.i. redelijk.

edit: "Nou... voortgezet... doe maar voorbereidend wetenschappelijk onderwijs"
ehhh..dat bedoelde ik ja...

[ Voor 9% gewijzigd door Hotdog op 28-06-2007 13:30 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hotdog schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat dit een zeer redelijk bedrag is voor een 18 jarige met VWO.
Op zich maakt het niet uit dat je VWO hebt, het is voortgezet wetenschappelijk onderwijs en ik neem aan dat je op school geen les hebt gekregen in het verwisselen van databankjes enzo.
Je diploma is dus voor je beroep (nu nog) niet relevant.

als je het zo berekend: je werk 4 weken á 40 uur = 160 uur. hiervoor krijg je 1000 euro.
dat is 6,25 per uur, verzekerd, belast en wel. M.i. redelijk.
VWO heb ik er bij gezet om even mijn situatie aan te geven. Voor het werk op zich is het niet relevant, daarvoor heb ik een jaar werkervaring bij die toko dus hij weet dat ik databankjes uit kan wisselen :Y) Aan de andere kant kan je ook wel aankomen met een papiertje waarop staat dat je afgestudeerd bent in Technische informatica, of bijvoorbeeld een MBO niv. 4. Maar dan noch betekend het niet dat je computers kan fixen. Dus diploma's zijn voor dit soort dingen sowieso niet zo veelzeggend.

Ik heb verder ook niet te klagen, dat weet ik ook eigenlijk wel, ik heb bijvoorbeeld totaal geen kosten (thuiswonend e.d.) op een beetje verzekeringen na. Maar voor de TS is het mischien wel interessant om te zien wat iemand met een soortgelijke baan krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 27-06-2007 20:43 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

Notna

Where are you?®

MEN-O schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:28:
Voor een (bijna) 22 jarige is het best veel. alleen als ik zie wat je hiervoor doet, vindt ik het wel een beetje weinig, ja... Als je die Toko in je eentje runt, zou je toch wel een extra'tje bovenop het minimum verwachten. Weet niet hoe goed de zaken gaan, daar ligt natuurlijk ook wel een en ander aan.
Best veel :? voor een 22 jarige vind je 6.80 veel :? Vind het best weinig om eerlijk te zijn. Ben 21 bijna en verdien 10,10 per uur bruto. (schoon dus 9.70 oid ) aka ik vind het best triest om zoweinig te verdienen op je 22ste.

Onderhandelen dan maaR :)

Xbox Live ID:Notna8310

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Netto zegt me niet veel, wat verdien je bruto?
En als je het niet voldoende vind, solliciteer je toch gewoon ergens anders en kijken wat die je bieden (als het meer is ga je daarheen, is het minder dan kan je gewoon vragen waarom ze minder bieden dan dat je nu verdient).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Tja, wat ben je waard. Als elke andere handige pc knutselaar de toko ook kan runnen ben je niet meer waard dan wat de ander vraagt. Het gaat juist om de meerwaarde die je geld oplevert.

Voor mijn normale werkzaamheden krijg ik gewoon gemiddeld betaald. En voor de meerwaarde(s) die ik heb krijg ik de slagroom op de taart en wordt het eindbedrag leuk. Ik heb op bepaalde vlakken een voorsprong op mijn collega's (bijvoorbeeld: ervaring, kennis over pakketten, enz) die mij waardevoller maken.

Voor jouw situatie: wordt commercieel en ga netwerken, zorg dat je een eigen klantenkring krijgt die jou kennen als het gezicht van die toko. Dan creëer je een meerwaarde. En natuurlijk zijn er vast wel meer mogelijkheden om een meerwaarde te creëren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hotdog schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:34:
[...]
het is voortgezet wetenschappelijk onderwijs
Nou... voortgezet... doe maar voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.

Wat mij toch wel opvalt is dat men, vaak net van school, meteen een salaris "van heb ik jou daar" denkt te gaan verdienen.

Je krijgt nooit wat je eigenlijk verdient, aan de andere kant, wat je krijgt verdien je ook niet. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 27-06-2007 22:34 ]

ARME AOW’er

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Ik probeerde eigenlijk hetzelfde te zeggen als Andre, maar zijn versie komt er een stuk begrijpelijker uit.

Eensch dus met Andre.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:44

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Mensen verkijken zich vaak op het geld wat ze per uur krijgen wanneer ze een bijbaantje hebben.

Het komt echt regelmatig voor dat dit omgerekend per uur hoger is dan het bedrag wat je per uur krijgt wanneer je 40 uur/week werkt.

Vraag me niet waarom, maar het heeft er vaak mee te maken dat bijbaantjes 'zwart' betaald worden, wat je dus op z'n minst 25% (belasting en inhoudingen) scheelt.

Echter met een bijbaantje heb je vaak minder andere voordelen (je moet zelf je ziektekostenverzekering geheel betalen, je kan er moeilijk een hypotheek op krijgen etc).

Dus tja.... Ik ben ook begonnen op ca. 1270 bruto/maand voor 40 uur (was 2800 gulden in 2000) toen ik klaar was met m'n VWO. Ik heb daarnaast HBO Hogere Informatica Deeltijd gedaan en ben de afgelopen 7 jaar toch flink vooruit gegaan.

Van 1200->1600->2100->2300->2530->uit dienst->andere werkgever->2900->terug naar oude werkgever->3650 :)

webOS all the way!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:47:
Wat mag een 21jarige daarmee MINIMAAL verdienen?
wie kan mij dat vertellen?
Minimaal, pardon, MINIMAAL het minimumloon:
Minimumjeugdloon
Per 01-01-2007 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon voor 38 uur/week € 943,10 € 836,00
Minimum weekloon voor 38 uur/week € 217,65 € 193,00
Minimum uurloon ³ € 5,73 € 5,08
Per 01-07-2007 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon voor 38 uur/week € 954,85 € 845,00
Minimum weekloon voor 38 uur/week € 220,35 € 195,00
Minimum uurloon ³ € 5,80 € 5,13
Kun je hier vinden (heb 21 jaar en 38 uur ingevuld).
Dat blijkt dus heel aardig te kloppen met de minimumschalen. Hou rekening dat retail gewoonweg klote is met beloningen. M'n vriendin werkt nog in de retail maar gaat daar straks weg, het is gewoon stuitend laag voor wat ze doet en kan. Oftewel: Je zit in een slecht vakgebiedje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Hermanvh schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:34:
Vraag me niet waarom, maar het heeft er vaak mee te maken dat bijbaantjes 'zwart' betaald worden, wat je dus op z'n minst 25% (belasting en inhoudingen) scheelt.
Bijbaantjes worden helemaal niet zwart betaald (een paar uitzonderingen daargelaten), iedereen krijgt echter heffingskorting. Daardoor betaal je als je niet zoveel verdient (i.e. een bijbaantje hebt) niet/nauwelijks belasting.

Verwijderd

Er is...... GO GO GO

Verwijderd

programfile schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:47:
Taken die ik heb in de winkel:
ALLES.
Jij bent niet financieel verantwoordelijk voor die toko. Als morgen de waterleiding barst en de zaak onderstroomt met water heb jij geen financiële strop. Je gaat lekker naar huis en je ziet wel.
Stort de markt in en gaat de zaak failliet? Jij krijgt een uitkering. Je baas niet.
Wordt je ziek? Jij krijgt de eerste 2 jaar je salaris doorbetaald van je baas. Als je baas ziek wordt krijgt hij niets.

Je baas neemt het financiële risico, daar staat de winst van de zaak tegenover. Pas na aftrek van _alle_ kosten, waaronder jouw loon, is wat er overblijft voor de eigenaar. Altijd dus onzeker wat de inkomsten zijn.

Denk dus niet dat je alles doet, want er komt bij het runnen van een zaak iets meer kijken dan het openen, sluiten en verkopen. Denk aan KvK zaken, bankzaken, gemeentelijke regels, Rijksregels, vergunningen, Buma/Stemra betalen ;) etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:42:
[...]
Denk dus niet dat je alles doet, want er komt bij het runnen van een zaak iets meer kijken dan het openen, sluiten en verkopen. Denk aan KvK zaken, bankzaken, gemeentelijke regels, Rijksregels, vergunningen, Buma/Stemra betalen ;) etc.
[...]
Dat neemt niet weg dat zijn jobomschrijving elektronica-gerelateerd is, terwijl zijn effectief takenpakket eerder te omschrijven is als filiaalbeheerder. Voor zover ik het weet zijn dat wel verschillende lonen.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Als je echt alles doet en alles alleen kan, waarom begin je dan niet voor je zelf? Dat zou ook een goed argument kunnen zijn om te vragen om meer loon. Houd er wel rekening mee dat je misschien toch niet écht alles doet, en als je een eigen bedrijf hebt komt wel alles op je af. Maar dan wordt je inzet wel direct beloond :)

Nederlander in België

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

laten we het anders brengen, want dit wordt een afgekapt topic van hoeveel een ict-er verdient.

Kijk zelf naar hoeveel werk je doet, kijk naar het minimumloon wat je als 21 jarige zou moeten krijgen (minimumloon 23 jarige voor 88% geloof ik ).

Stap hiermee naar je werkgever en overleg met hem wat hij ziet in jou toekomst in zijn bedrijf en begin daarna pas over je salaris.

als je rond de 1350 zit dan zit je voor jou leeftijd iets boven het minimumloon (1268 als ik het goed heb) en zou je eigenlijk niets eens zo slecht verdienen voor je leeftijd en opleiding.

Kijk vooral NIET naar wat andere mensen verdienen die ouder zijn en een zwaardere opleiding gevolgd hebben (dat zou hetzelfde zijn als dat ik zeg dat ik voor 1350 bruto per maand mijn bed niet uitkom).

Niveau 3 ICT en MAVO is bij elkaar niet zwaar tellend (helpdesk iemand?) en misschien is het een optie om met je werkgever ook te overleggen voor eventuele betaalde vervolgopleidingen (naar niveau 4 bijv.). Hierin ziet je werkgever ook weer dat je je erg inzet voor zijn bedrijf.

Ik kom hier 's ochtends ook aan om alles op te starten, ben in mijn eentje verantwoordelijk voor alle zaken rondom de automatisering (dus niet alleen het netwerk, ook telefoons, stroom etc...etc...), hiernaast help ik ook met de boekhoudingen van klanten. Maak bestellingen, hou voorraad bij, sluit aan het einde van de dag af.

Iedereen doet zo zijn best in een bedrijf, je moet alleen zelf eerst kijken wat je een redelijk (REDELIJK!!!) bedrag vind om te verdienen en daar ga je dan over praten :)

Jij als 21 jarige kan namelijk nooit tussen de 1700 euro en alles daarboven gaan vragen, dan wordt je gewoon puurweg uitgelachen en weggewimpeld ;)

Wabbawabbawabbawabba

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
Notna schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:57:
[...]

Best veel :? voor een 22 jarige vind je 6.80 veel :? Vind het best weinig om eerlijk te zijn. Ben 21 bijna en verdien 10,10 per uur bruto. (schoon dus 9.70 oid ) aka ik vind het best triest om zoweinig te verdienen op je 22ste.

Onderhandelen dan maaR :)
ach is nog altijd meer/beter dan mijn ex-vakantiebaantje bij van een niet nader te noemen uitzendbureau. 21 jaar voor 6 euro BRUTO per uur, en dan de hele magazijn runnen (inslag, verwerking, orderpicker en uitslag). Van de 3 inwerkdagen heb ik 1 gedaan en meteen gedacht ja doei 8)7 . Tering veel te doen voor dat lousy bedrag. Hiernaast moest ik hiervoor om 6:15 de trein pakken omdat ze om 7:15 beginnen. (Had 2 jaar terug een soortgelijke vakantiebaan gedaan, bij een ander uitzendbureau voor 6,90 bruto per uur!!, was wel een topjaar _/-\o_ ). soms vraag ik me af waarom je bij de ene uitzendbureau meer krijgt voor dezelfde werkzaamheden dan bij andere }:O

ik vraag niet veel maar dit was wel echt het dieptepunt 8)7 8)7 :X :X

en dan nog vragen waarom ik dit niet doe :z :O

[ Voor 15% gewijzigd door greatchampion op 29-06-2007 17:37 ]

Pagina: 1