Ik heb uiteraard al gezocht (GoT + Google + Seagate Support), maar een antwoord op de vraag die ik het liefst beantwoord zie kon ik niet vinden.
Dus bij deze mijn vraag: Zit er normaal gesproken een jumper op een Seagate Barracuda 7200.7 ST3200822AS (SATA150) ?
Het hele verhaal (Begin in het kort):
PC -> virus -> weg data -> vraag aan mij of ik dat terug kon halen.
Eén probleem is dat ik niet zeker weet wat er mee gebeurd en/of gedaan is omdat ik de PC via een bekende heb gekregen, vandaar ook de vraag over de jumper.
Ik heb de HDD aan mijn eigen systeem gehangen en ~25GB aan data terug kunnen halen, maar toen ik XP wou installeren bleef de PC 9/10 hangen na de melding "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd".
Ik heb ondertussen al zo'n beetje alles geprobeerd:
Diverse BIOS instellingen.
HDD aan mijn eigen systeem gehangen en XP geinstalleerd -> Geen probleem.
Andere HDD (Hitachi 80GB SATA150) aan de Asrock gehangen, 2 van de 2 keer bleef het systeem niet hangen na de hiervoor genoemde melding.
W2K proberen te installeren, hij komt dan verder maar op een gegeven moment gaat het fout.
XP op een PATA schijf geinstalleerd -> Geen probleem.
etc...
Ik vermoed dat de Seagate HDD of niet samen wil werken met het MOBO of dat er een jumper op de HDD moet.
De kans dat de SATA poort gaar is lijkt mij klein aangezien ik de Seagate HDD wel kon benaderen toen ik XP op een PATA HDD had geinstalleerd.
Ik heb helaas nog niet kunnen proberen of ik XP b.v. wel op de (Mijn) Hitachi HDD kan installeren (Aangezien er nog wat data op staat die er eerst af moet), of dat het wel werkt met mijn eigen Seagate HDD (Dat zie ik ook niet zo zitten, maar dat lijkt me duidelijk...daarbij is het een SATA300 schijf en staat er wel op dat je een jumper kan/moet plaatsen).
Iemand enig idee over de jumper? Zou het kwaad kunnen als ik het gewoon probeer zoals het op mijn SATA300 HDD staat beschreven?
Ik zal vast wel wat gemist hebben, dus vraag maar raak.
Het systeem:
MOBO: Asrock P4i65G (mATX, 2x SATA150, S478....).
RAM: 2x 512MB PQI (9 uur Memtest86+ gedraaid zonder fouten).
CPU: P4 3GHz
VGA: FX5500
Voeding: FSP 300W
Mijn systeem (waar ik de HDD op heb getest):
MOBO: Asus P5K-E (6x? SATA300).
De rest lijkt me niet van belang.
Dus bij deze mijn vraag: Zit er normaal gesproken een jumper op een Seagate Barracuda 7200.7 ST3200822AS (SATA150) ?
Het hele verhaal (Begin in het kort):
PC -> virus -> weg data -> vraag aan mij of ik dat terug kon halen.
Eén probleem is dat ik niet zeker weet wat er mee gebeurd en/of gedaan is omdat ik de PC via een bekende heb gekregen, vandaar ook de vraag over de jumper.
Ik heb de HDD aan mijn eigen systeem gehangen en ~25GB aan data terug kunnen halen, maar toen ik XP wou installeren bleef de PC 9/10 hangen na de melding "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd".
Ik heb ondertussen al zo'n beetje alles geprobeerd:
Diverse BIOS instellingen.
HDD aan mijn eigen systeem gehangen en XP geinstalleerd -> Geen probleem.
Andere HDD (Hitachi 80GB SATA150) aan de Asrock gehangen, 2 van de 2 keer bleef het systeem niet hangen na de hiervoor genoemde melding.
W2K proberen te installeren, hij komt dan verder maar op een gegeven moment gaat het fout.
XP op een PATA schijf geinstalleerd -> Geen probleem.
etc...
Ik vermoed dat de Seagate HDD of niet samen wil werken met het MOBO of dat er een jumper op de HDD moet.
De kans dat de SATA poort gaar is lijkt mij klein aangezien ik de Seagate HDD wel kon benaderen toen ik XP op een PATA HDD had geinstalleerd.
Ik heb helaas nog niet kunnen proberen of ik XP b.v. wel op de (Mijn) Hitachi HDD kan installeren (Aangezien er nog wat data op staat die er eerst af moet), of dat het wel werkt met mijn eigen Seagate HDD (Dat zie ik ook niet zo zitten, maar dat lijkt me duidelijk...daarbij is het een SATA300 schijf en staat er wel op dat je een jumper kan/moet plaatsen).
Iemand enig idee over de jumper? Zou het kwaad kunnen als ik het gewoon probeer zoals het op mijn SATA300 HDD staat beschreven?
Ik zal vast wel wat gemist hebben, dus vraag maar raak.
Het systeem:
MOBO: Asrock P4i65G (mATX, 2x SATA150, S478....).
RAM: 2x 512MB PQI (9 uur Memtest86+ gedraaid zonder fouten).
CPU: P4 3GHz
VGA: FX5500
Voeding: FSP 300W
Mijn systeem (waar ik de HDD op heb getest):
MOBO: Asus P5K-E (6x? SATA300).
De rest lijkt me niet van belang.