Zie ook deze quote:
Niet iets om nu ineens geen C2D meer om te kopen, zo lijkt het. * RoD is verder een tevreden E6600 gebruiker.De chipbakker zal in elk geval hoop hebben geput uit de tests van HP: ondanks grondig onderzoek slaagden de onderzoekers van dat bedrijf er niet in om de problemen in real life-situaties te reproduceren.
[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 27-06-2007 16:25 ]
Wauw, een sig!
Zonder de precieze foutmelding kun je natuurlijk je E6600 niet als verdachte aanwijzen. Dit kan aan zoveel verschillende dingen liggen dat het vrij onzinnig is om dit zonder enige vorm van bewijs aan bovenstaande probleem te relateren.Deismyna schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:27:
Mijn E6600 heeft wel eens een BSOD zo af een toe, maar kan ook aan mijn brakke moederbord liggen (Asus P5N-SLI)
@vv: Dan moet je dat er wel bij vermelden natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 27-06-2007 16:36 ]
En dat er al binnen no-time patches worden uitgestuurd..
No worries m8..
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:09
Als je een C2D wilt halen, niet twijfelen door dit nieuwsbericht en gewoon halen
of de BSODs van mijn 8800 GTX, verder dezelfde moederplank / cpuDeismyna schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:27:
Mijn E6600 heeft wel eens een BSOD zo af een toe, maar kan ook aan mijn brakke moederbord liggen (Asus P5N-SLI)
of en toe een crash is niet erg, wil je echt stabiel, ga dan voor server hardware.
Jah daarom, ik heb echt hooguit 2 keer per maand een BSOD. Was in het begin veel erger, was toen echt soms iedere 5 minuten. Maar dat heb ik met wat gekloot hier een daar wel kunnen verhelpen.M2M schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:36:
[...]
of de BSODs van mijn 8800 GTX, verder dezelfde moederplank / cpu
of en toe een crash is niet erg, wil je echt stabiel, ga dan voor server hardware.
En voor de TS, gewoon kopen die C2D, zijn leuke CPU'tjes
Verwijderd
Okee even serieus , ik heb al tig E6600 cpu`s in systemen gezet. En ja er zit wel eens , met de nadruk op weleens!!, een slechte tussen. Maar is dat niet met alle hardware zo???
Ze hebben de bug ondekt, dus naar mijn mening en ervaring zit het allemaal wel goed.
Werkt hij niet goed naar jou mening, dan simpel RMA aanvragen. Maar ik verwacht niet dat je dat nodig zult gaan hebben hoor.
Ook BSOD's (niet zo vaak), vastlopers (zelfs in de POST)...
Vandaag zette ik mijn pc voor het eerst aan, had ik een donkerblauw scherm ipv het bureaublad met in een midden een vierkantje van blauwe strepen... op de achtergrond zag ik nog wel een gedeelte van mijn bureaublad.
Reset gedaan, toen bleef mijn systeem ineens hangen op het bureablad.
Weer een reset en daarna geen probleem meer gehad.
Ik heb overigens wel de patch van microsoft geïnstalleerd maar ik denk dat de problemen ergens anders vandaan komen.
Ik heb altijd mijn e6600 @ 3,6 gehad en mijn 1066 corsair @ 1200 zonder problemen, als ik dat nu doe is mijn systeem onstabiel. (voor de microsoft patch, of het nu nog zo is weet ik niet.)
Verwijderd
Ben ik wel benieuwd wat je gekloot hebt, want ik heb ondertussen al weer de 6de bsod achter de kiezen voor vandaag, net nieuw systeem, met volgens mij alle juiste drivers e.d.Deismyna schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:43:
[...]
Jah daarom, ik heb echt hooguit 2 keer per maand een BSOD. Was in het begin veel erger, was toen echt soms iedere 5 minuten. Maar dat heb ik met wat gekloot hier een daar wel kunnen verhelpen.
En voor de TS, gewoon kopen die C2D, zijn leuke CPU'tjesEn ik ken verder ook meer mensen zonder problemen dan met.
Euh, alle 2 me IDE harde schijven er uit getrapt. Op me DVD-speler zat een pinnetje ingedeukt --> weer naar buiten gedrukt. Geen Nvidia drivers voor me moederboard geinstalleerd, maar gewoon de standaard windows drivers behouden. Zalman koelertje op me southbridge geplaatst (werd nogal heet). Diverse nieuwe windows installs. IDE kabels vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:41:
[...]
Ben ik wel benieuwd wat je gekloot hebt, want ik heb ondertussen al weer de 6de bsod achter de kiezen voor vandaag, net nieuw systeem, met volgens mij alle juiste drivers e.d.
Kortom, zoveel dat ik zelf niet eens weet waar het aan lag. Het is bij mij in ieder geval teruggebracht tot 1 crash per maand of zo, dus ben allang blij
Verwijderd
Dit is echt paniekvoetbal... dat er een probleem is wil niet direct zeggen dat dat probleem ook altijd meteen naar voren komt, anders had Intel het al veel eerder opgepikt lijkt me zo.
Daarnaast is er dus al een fix voor en hoef je je nergens zorgen om te maken.
Inderdaad. Het bericht meldt dat er zowel BIOS-updates voor zijn uitgebracht als een patch voor Windows. Het lijkt mij dat het probleem daarmee voldoende is omzeild.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:00:
Er staat toch zelfs dat Microsoft een patch ervoor heeft?
Dit is echt paniekvoetbal... dat er een probleem is wil niet direct zeggen dat dat probleem ook altijd meteen naar voren komt, anders had Intel het al veel eerder opgepikt lijkt me zo.
Daarnaast is er dus al een fix voor en hoef je je nergens zorgen om te maken.
Nu heb ik die update van MS geinstalleerd en tot nu toe geen enkel probleem meer.
(heb een E6600, mooi ding)
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
En het is natuurlijk zonder twijfel de beste architectuur op de markt nu... (met aankomende price cuts)
Maar bedankt voor de reacties.....
Verwijderd
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Mijn laatste 3 PCs zijn jarenlang eigenlijk perfect stabiel geweest, en dat waren 'gewoon' desktop-systemen. Als je een beetje kwaliteitscomponenten gebruikt, je BIOS, OS en drivers up-to-date houdt, dan moet het gewoon stabiel zijn, en ik verwacht ook eigenlijk niet anders. Als m'n PC 2 keer per maand zou crashen, zou ik daar geen genoegen mee nemen.M2M schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:36:
Zie je daar een E6600 tussen staan? Nee...De update van Microsoft spreekt alleen van 'Intel processors', maar The Inquirer achterhaalde dat het probleem aanwezig is in Core 2 Duo E4000/E6000-, Core 2 Quad Q6600- en Core 2 Extreme QX6700/QX6800-processors. Ook laptops met een Core 2 Duo T5000 of een T7000 en Xeons met het typenummer 3000, 3200, 5100 of 5300 zouden de gewraakte fout bevatten.
Er valt absoluut te discussieren over deze problemen, maar een beroerde topicstart als deze is niet de juiste basis om dat te doen. Als iemand een goede topicstart wil maken die wat minder schreeuwerig is en van meer inzet en uitzoekwerk getuigt sta ik daar erg positief tegenover
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()