geheugen in een budget pc

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik ben bezig een pc voor mijn ouders samen te stellen en sta nu voor de keuze van het geheuegen.

ik twijfel zelf tussen:
* 2GB DDR2 PC5300 CL5 (€80)
of
* 2GB DDR2 PC6400 CL5 (€110)

dit moet gaan draaien op een:
Asus M2A VM met Athlon X2 4000+

zal ik verschil merken tussen de geheugen snelheden? of is dit verwaarloosbaar?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Voor zover ik weet heeft die cpu toch genoeg aan dat "tragere" geheugen, zolang je niet overclockt?
Is in ieder geval snel genoeg op te zoeken, en te basic om een nieuw topic voor te openen.....

edit: maar je hebt wel een stoere nickname, dus ik vergeef het je... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 27-06-2007 16:15 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Ik zou voor de PC5300 gaan. Heb het hier ook voor kingston en draai 100 % stabiel op snelheden van PC6400.

Dus mocht je ooit besluiten dat je het sneller wilt kan je het heel gemakkelijk klokken naar PC6400

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

gebruikershaes schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:27:
Ik zou voor de PC5300 gaan. Heb het hier ook voor kingston en draai 100 % stabiel op snelheden van PC6400.

Dus mocht je ooit besluiten dat je het sneller wilt kan je het heel gemakkelijk klokken naar PC6400
Dat is een gevaarlijke uitspraak, want dat weet je nooit van te voren of dat kan.. Daarbij weet je niet eens wat voor merk geheugen de TS in gedachten heeft..

Maar inderdaad neem het goedkope geheugen, dat niet meer dan logisch als je het over een budget pc hebt. Waarschijnlijk is 1 GB zelfs nog wel dik in orde, maar met de historisch lage geheugenprijzen is het inderdaad geen slecht idee om een beetje extra te investeren in een GB extra :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
bedankt voor de reacties. ik ben inderdaad voor het goedkopere pc5300 geheugen gegaan. Ik wou 2 gig met het oog op vista. Ik ga er voor alsnog windows xp op draaien maar misschien later vista. Ik had begrepen dat het voor vista geen overbodige luxe is.
Zelf bij mijn windows xp cmputer merkte ik eerlijk gezegd niks toen ik van 1 naar 2 gb ging.

de volledige specificaties zijn:
mbord: asus m2a vm (zonder hdmi)
proc: athlon x2 4000+ (AM2)
hd: samsung spinpoint t166 (320GB)
geheugen: corsair 2gb pc5300 cl5 (nogmaals bedankt voor de hulp)
dvdbrander (had ik al)
dit bij elkaar zon €350 (erg schappelijk vond ik voor zon pc) mn ouders hebben toch alleen de pc nodig om te internetten, skypen, en fotos te bekijken.
Verder heb ik een WD elements 500GB USB2 schijf gekocht (€120) voor wekelijkse backups en nog een mooi hp w1907v tft scherm erbij voor ongeveer €200.
al met al een mooie pc die bij hun goed tot zn recht zal komen denk ik, meer power hebben ze niet nodig. tot nu toe deden ze het met een P3-1GHz.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Haan schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:35:
[...]

Dat is een gevaarlijke uitspraak, want dat weet je nooit van te voren of dat kan.. Daarbij weet je niet eens wat voor merk geheugen de TS in gedachten heeft..

Maar inderdaad neem het goedkope geheugen, dat niet meer dan logisch als je het over een budget pc hebt. Waarschijnlijk is 1 GB zelfs nog wel dik in orde, maar met de historisch lage geheugenprijzen is het inderdaad geen slecht idee om een beetje extra te investeren in een GB extra :)
Volgens mij is het geheugen alweer wat duurder aan het worden.
Een weekje of vier geleden Kingston 1Gb 533 DDR2 gekocht voor 34euro.
Twee weken geleden toch maar 1GB erbij genomen omdat het zo goedkoop was, echter 38euro.
En nu staat dat zelfde reepje in dezelfde shop voor 40euro.
Pagina: 1