Denon AVR-1907

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe AV-Receiver aan te schaffen, namelijk de Denon AVR-1907. Ik heb hier alleen een aantal vraagjes over:

- Zijn er mensen die deze versterker ook hebben? Zo ja, bevalt hij?

- Ik zie op de achterkant van de versterker staan: A or B: 6 ~ 16 ohm, A + B: 12 ~ 16 ohm. Ik heb twee speakers (Vifa Korrekt XT) van 8 ohm, betekent dit dat ik deze niet met Biwirering kan aansluiten. Of begrijp ik dit helemaal verkeerd? En wat is het voordeel van Biwirering ten opzichte van de standaard aansluiting?

- Ik stereo en geen 5.1 luidsprekers, is het dan verstandig de apparaten met een optisch kabeltje aan te sluiten? Of is dit speciaal voor 5.1 bedoeld?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:42
De meeste zullen reageren dat je beter een stereo versterker kan kopen dan een meerkanaals.
Maar dat laat ik terzijde. Zelf heb ik de denon 1906 in bezit (bijna een jaar). Hij bevalt nog steeds uitermate goed! In het begin is het even puzzelen met de instellingen, maar zodra het ingestelt is werkt de bediening erg eenvoudig.

Je speakers aansluiten is geen probleem, want bi-amp (dat bedoel je waarschijnlijk) gaat niet via a+b maar via een speciale optie waar je een terminal aansluit op de a uitgang en de andere op de 7.1 uitgang.

En optisch aansluiten is vooral aan te raden als je goedkopere apparatuur aansluit (goedkope dvd speler, of goedkopere geluidskaart), omdat niet iedereen heel dure randapparatuur heeft kun je meestal het beste optisch/coaxiaal aansluiten. Dit heeft te maken dan de DAC van de receiver meestal beter is dan die van de 'goedkopere' randapparatuur. Voor DTS en Dolby decoding zul je zowieso optisch of coaxiaal aan moeten sluiten. Je versterker zet 5.1 dolby en DTS om naar 2.0 (omdat je ingesteld hebt dat je maar 2 speakers hebt.)

Zelf heb ik vorig jaar gekozen voor een 5.1 receiver omdat ik gebruik wilde maken van dolby en DTS. Ik begon dus ook met 2 speakers. Inmiddels heb ik dit uitgebreid met een center en sub, maar dit is geen must natuurlijk.