Subdomein naar niet-intern IP adres in DNS?

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hallo,

De situatie is als volgt: we hebben net een server geplaats bij een extern hostingbedrijf.
Nu hadden we een hostname nodig, en dachten om iets.onsbedrijf.com gewoon te laten redirecten naar het ip adres van de server bij het externe hostingbedrijf.
Nu beweert de administrator van ons bedrijfsnetwerk dat het niet toegelaten is om een subdomein naar een niet-intern ip-adres te laten verwijzen. Dit zou spoofing zijn en niet toegelaten.
Hij stelde voor om de server in het interne serverpark te plaatsen en dan zou het wel mogen ...

Ik snap niet echt waarom dit niet kan, als jij de eigenaar bent van een DNS record, dan mag je die toch laten wijzen naar gelijk wat je wil ... ? Of ben ik fout?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben er redelijk zeker van dat je systeembeheerder het bij het verkeerde eind heeft. Als het al een beperking is, dan is dat alleen een beperking van jullie aanbieder. Denk bijvoorbeeld eens aan de dyndns.com dienst (of hoe die ook maar heet). Die verwijst zijn subdomeinen naar alle IP's ter wereld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
DieterVDW schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:03:
Hallo,

De situatie is als volgt: we hebben net een server geplaats bij een extern hostingbedrijf.
Nu hadden we een hostname nodig, en dachten om iets.onsbedrijf.com gewoon te laten redirecten naar het ip adres van de server bij het externe hostingbedrijf.
Nu beweert de administrator van ons bedrijfsnetwerk dat het niet toegelaten is om een subdomein naar een niet-intern ip-adres te laten verwijzen. Dit zou spoofing zijn en niet toegelaten.
Hij stelde voor om de server in het interne serverpark te plaatsen en dan zou het wel mogen ...

Ik snap niet echt waarom dit niet kan, als jij de eigenaar bent van een DNS record, dan mag je die toch laten wijzen naar gelijk wat je wil ... ? Of ben ik fout?
Je systeembeheerder is een dombo die de klok heeft horen luiden maar echt geen idee heeft waar de klepel hangt, dit maakt ie nog eens extra duidelijk door 'spoofing' te noemen.

En jij hebt het bij het rechte eind, lame raden, als die server in jullie interne netwerk hangt, dan vangt ie meer centen?