[Vista] Kan geen verbinding maken met printer (XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo,

Ik heb een heel vervelend probleem. Ik heb een netwerk waarop er 6 pc's aangesloten zijn. 5 met windows XP en eentje met Vista.

Aan een van de XP machine's hangt aan Samsung CLP510 (kleurenlaser).

Vista wil op geen enkele manier de netwerkprinter installeren. Ik heb al de vistadrivers voor de printer geïnstalleerd op de Vista PC, maar dat heeft geen nut. (Printen van de andere XP machines gaat perfect!)

De error die ik krijg is steeds:

"Kan geen verbinding met de printer maken. Er is onvoldoende geheugen voor het uitvoeren van deze bewerking. Sluit één of meer programma's en probeer het opnieuw."

Dit lijkt me een drogreden daar ik 2 GB ram heb, en waarvan m'n metertje maar 38% in gebruik van weergeeft. Wat ik wel zie, is het volgende in taakbeheer

Fysiek geheugen
Totaal 2045
In cache 1444
Beschikbaar 24

Nu, die in cache is waarschijnlijk de functie van vista die alle preload in het geheugen om sneller op te starten etc? Maar als er geheugen nodig is wordt dat toch gewoon verminderd?

Is er een manier om die pre-caching uit te schakelen?

Of is het probleem toch geen geheugen probleem, maar iets anders?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :s

Groetjes,

zaizuney

• zaizuney
niemand?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb je al geprobeerd de printer eerst lokaal (usb/lpt) te installeren op die pc, om dan dáárna de poort aan te passen naar een tcp-ip poort?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-06-2007 10:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zaizuney
nee, misschien moet ik dat wel eens doen, bedankt voor de tip!

* zaizuney gaat met de zware laserprinter 2 verdiepen zeulen

Verwijderd

zaizuney schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:58:
Hallo,

Ik heb een heel vervelend probleem. Ik heb een netwerk waarop er 6 pc's aangesloten zijn. 5 met windows XP en eentje met Vista.

Aan een van de XP machine's hangt aan Samsung CLP510 (kleurenlaser).

Vista wil op geen enkele manier de netwerkprinter installeren. Ik heb al de vistadrivers voor de printer geïnstalleerd op de Vista PC, maar dat heeft geen nut. (Printen van de andere XP machines gaat perfect!)

De error die ik krijg is steeds:

"Kan geen verbinding met de printer maken. Er is onvoldoende geheugen voor het uitvoeren van deze bewerking. Sluit één of meer programma's en probeer het opnieuw."

Dit lijkt me een drogreden daar ik 2 GB ram heb, en waarvan m'n metertje maar 38% in gebruik van weergeeft. Wat ik wel zie, is het volgende in taakbeheer

Fysiek geheugen
Totaal 2045
In cache 1444
Beschikbaar 24

Nu, die in cache is waarschijnlijk de functie van vista die alle preload in het geheugen om sneller op te starten etc? Maar als er geheugen nodig is wordt dat toch gewoon verminderd?

Is er een manier om die pre-caching uit te schakelen?

Of is het probleem toch geen geheugen probleem, maar iets anders?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :s

Groetjes,

zaizuney
Heb je de printer spool service al herstart??........