[2003] Meerdere personen werken tegelijk aan een document*

Pagina: 1
Acties:

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Ik was van plan enige tijd geleden om DFS eens te configureren op een w2k3 server met r2. In wezen komt dit dus neer op een virtuele boomstructuur die verschillende gesharede mappen verzamelt van verschillende servers. Is het mogelijk om een document centraal ter beschikking te stellen, waar personen tegelijk kunnen in werken? zonder dat het doc (excel, word...) niet corrupt geraakt, of gelockt wordt? Bij mijn weten kan DFS dit niet verwezenlijken. Of wel? Alvast bedankt!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

DFS niet nee, maar een programma waarmee je samen kan werken (er zijn van die editors, ik kan er alleen geen noemen) wel. Een andere oplossing is textbased files gebruiken (latex ofzo) en version control.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

devuysts schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:34:
Is het mogelijk om een document centraal ter beschikking te stellen, waar personen tegelijk kunnen in werken? zonder dat het doc (excel, word...) niet corrupt geraakt, of gelockt wordt? Bij mijn weten kan DFS dit niet verwezenlijken. Of wel? Alvast bedankt!
Met de juiste Office versie en configuratie wel, er zitten in 2003 en 2007 genoeg collaboration functies in om daarmee aan de slag te kunnen.

Overigens biedt DFS-R je wel een 'voordeel' in die zin dat er een conflict resolution oplossing in zit waarbij de bestanden geisoleerd worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Kan mogelijk Sharepoint hierin geen rol spelen?

Verwijderd

Tja een beetje flauw antwoord misschien, maar Google Docs kan dat voorzover ik weet. Alleen hangt het er een beetje vanaf in welke context je het wilt gebruiken. Als het echt voor een bedrijf is dan wil het management vast geen Google Docs gebruiken, maar als het nu voor een paar ontwikkelaars is ofzo dan zou het misschien best kunnen. Easy oplossing ook.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
OS in de titel gezet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1