Nieuwe Samsung brander SH-S203B dvd niet leesbaar!!

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb vandaag mijn Nec AD 7170S Sata vervangen door een Samsung SH-S203B Sata. Dit omdat Samsung betere (brand)resultaten zou hebben en een stuk stiller zou zijn.
Nou dat stiller klopt inderdaad.

Nu is het geval dat ik nog zo'n 100 blanco dvd+r heb van www.cdrohlinge24.com (100 st 20 euro) en als ik deze brand met de nieuwe samsung mijn thuis dvd speler Panasonic DVD S-295 deze niet kan lezen. Heb een x op 12 speed en 8 speed gebrand.
De Samsung leest ze overigens wel.

Gebrande Philips dvd-rw wordt wel door de panasonic gelezen.

Met de Nec waren deze wel leesbaar!!

Zegt dit wat over de kwaliteit van de gebruikte dvd+r of over de kwaliteit van de Samsung brander?

[ Voor 4% gewijzigd door alsmagalles op 27-06-2007 15:24 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat heb je met goedkope schijfjes. In de ene brander werken ze prima, in de andere niet.
Wat je kunt proberen:
1) firmware updaten
2) aan een lagere snelheid branden

Je zou dan ook eens de kwaliteit van de schijfjes kunnen testen met Nero CD-DVD Speed

[ Voor 26% gewijzigd door Twister336 op 28-06-2007 00:51 ]

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Twister336 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:50:
Dat heb je met goedkope schijfjes. In de ene brander werken ze prima, in de andere niet.
Wat je kunt proberen:
1) firmware updaten
2) aan een lagere snelheid branden

Je zou dan ook eens de kwaliteit van de schijfjes kunnen testen met Nero CD-DVD Speed
Heb de schijfjes gebrand op 12x, 8x en 4x maar blijven onleesbaar in de Panasonic

Bedankt voor de tip, heb Nero cd-dvd speed gebruikt en wat blijkt. Het zijn dvd-r en geen dvd+r. Ik was net begonnen aan een nieuwe rol en omdat het blanco is staat het er heel klein in.
Ze zijn wel van Verbatim maar gebruik zelf geen dvd-r.
Dus het probleem lijkt me opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door alsmagalles op 28-06-2007 09:21 ]