Toon posts:

Allround Pc 1700-1800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, na 6 jaar gewerkt te hebben op een Packard Bell ( 1.3ghz en 256 sdram), vind ik dat het tijd is om een nieuwe pc te kopen. Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor het bekijken van films, video bewerking, internetten en af en toe gamen. Mijn Budget zit tussen de 1700 en 1800 euro.

Eisen
- Snel, stabiel en goeie kwaliteit (logisch :P )
- Stil
- Mooie design
- Overklokbaar
- moet crysis aankunnen :P

Resultaat
en hier ben ik op gekomen
http://img293.imageshack.us/img293/9927/untitled2mr0.png

Behuizing: Lian Li PC-B20B
Ik vind dit een super mooie kast O+ O+ O+ en ik heb goeie reviews over de kwaliteit en stilte gelezen. Al die gamerskasten vind ik niks, doe mij maar iets stijlvols :) .

Voeding: Enermax Liberty 500W
Ik heb niet zoveel verstand van voedingen, maar 500W is ruim voldoende had ik ergens gelezen. En enermax lijkt me wel een goed merk en ik heb er positieve reviews over gelezen.

Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Goeie proc voor z'on prijs

Processor koeling: Zalman CNPS9700 NT
Aangezien ik stilte heel belangrijk vind en ook nog wil gaan overklokken, heb ik een goeie koeling nodig.

Geheugen: Corsair ValueSelect, 2048 MB
2 gig lijkt me wel genoeg

Hdd: Seagate Barracuda 7200.10, 320
Seagate is een goeie merk en 320 gig vind ik wel genoeg

Moederbord: GigaByte GA-P35-DS4
De P35 ondersteund 1333mhz dus de E6750 zal er volop kunnen werken en ik wil ook graag firewire op de moederbord hebben. Voor €15,- minder kan ik de GA-P35-DS3P krijgen, maar daar zitten die extra koelblokken er niet op, ik weet trouwens niet of dat veel uitmaakt.

Videokaart: Asus EN8600GTS SILENT/HTDP/256M,DDR3
Deze kaart lijkt me wel goed om te gamen en hij ondersteund directX 10. Volgens de system specs van crysis moet deze kaart het spel wel aankunnen, dus ik hoop dat het in praktijk wel goed zit. Ik ben geen hardcore gamer (meer), dus een super dure kaart ga ik niet nemen.

DVD brander: Pioneer DVR-112D
Er zijn erg veel dvd-branders in deze prijscatagory en ze zijn volgens mij allemaal wel even goed, dus ik neem gewoon de Pioneer, omdat ik momenteel ook een Pioneer brander heb en ik heb er geen klachten over.

Bedieningsapparatuur: Logitech Internet 1500 Cordless Laser Desktop
Ik wil liever een echte set hebben, omdat de de muis dan mooi bij de toetsenbord past.

Geluid: Logitech X-540
Ik wil graag goeie surround geluid hebben voor films enso, want voor goeie stereo geluid heb ik mijn sennheiser koptelefoon al voor.

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium
Ook al heeft Vista nog bepaalde mankementen, ga ik het toch nemen, want ik weet zeker dat dat in de toekomst verholpen zal zijn. En ik heb geen zin om nu nog xp te kopen.

Assemblage
Ik wil geen risico's nemen om aan zoiets duurs te lopen klooien, dus ik neem voor de zekerheid gewoon de assemblage.

Monitor
Zoals je ziet heb ik express nog geen monitor gekozen, omdat ik daar nog behoorlijk zit te twijfelen.
En dat is tussen deze schermen:

Dell UltraSharp 2007WFP
Ik vind dit een mooie scherm en groot voordeel is de S-IPS (of MVA) paneel, dat betere kleuren heeft dan een TN paneel, maar een nadeel is die responsetijd van 16ms. Maar ik ben geen hardcore gamer, dus als ik maar geen ghosting in films zie vind ik het best.

Samsung 226BW
Ook een zeer mooi scherm, ik vind uiterlijk zelfs mooier dan de Dell. En hoewel deze een TN paneel heeft, lees ik wel reviews dat het erg goeie beeldkwaliteit heeft. Maar een nadeel is wel de kijkhoek. Ik vind jammer dat ik deze en de Dell nog nooit naast elkaar heb kunnen zien.

Samsung 226CW
Deze scherm, de opvolger van de 226BW, komt ergens in augustus uit, dus over meer dan een maand en deze schijnt nog beter beeld te geven dan de 226BW. Ik vraag me af of deze beter zal worden dan de Dell of is het onmogelijk voor een TN scherm een S-IPS scherm te evenaren?

Adviezen voor eventuele andere schermen zijn natuurlijk welkom :)

Groet,

N

Verwijderd

Als je wil gaan overclocken, kan je beter de E6600 nemen (correct me if I'm wrong).

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
Huh? 226CW? Nog nooit van gehoord... en als je Crysis op z'n hoogst wil spelen moet je meer paardenkrachten hebben dan een 8600GTS.

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

als je crysis wil gaan spelen zou ik toch echt eerder gaan voor een 8800 GTS inderdaad, dus dan zou je budget vrij kunnen maken door bijvoorbeeld de lian li achterwege te laten en, ik noem maar een dwarsstraat, een antec sonata III te nemen, mocht je die kast niet mooi vinden kan je die altijd later nog vervangen...ik neem aan dat prestaties wat belangrijker zijn voor je dan hoe je kast eruitziet

The number one enemy of progress is question

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 08:08
Guumuus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:39:
als je crysis wil gaan spelen zou ik toch echt eerder gaan voor een 8800 GTS inderdaad, dus dan zou je budget vrij kunnen maken door bijvoorbeeld de lian li achterwege te laten en, ik noem maar een dwarsstraat, een antec sonata III te nemen, mocht je die kast niet mooi vinden kan je die altijd later nog vervangen...ik neem aan dat prestaties wat belangrijker zijn voor je dan hoe je kast eruitziet
Ik snap het niet helemaal dat jullie al weten dat crysis niet goed gaat draaien. Crysis is immers nog lang niet uit! :?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 48,99
altijd handig
Antec Sonata III,Zwart € 109,22
schijnt goede kast te zijn + voeding + stuk goedkoper dan wat je nu hebt
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 185,82
goede proc dunkt mij, de 6600 was leuk voor overclocken, zal deze ook vast zijn
Scythe SCNJ-1100P Ninja Rev. B + 120MM fan € 35,56
koeling voor je proc (stil)
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 98,71
gewoon goed geheugen voor een degelijke prijs + PC6400
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 69,13
goede HDD
Asus P5N32-E SLI, Retail € 195,01
ondersteund 1333Mhz bus + 680 chipset
Sapphire Radeon HD2900XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB € 349,16
alternatief is een 8800GTS 640
Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 25,74
goede brander
Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,BOX, Engels € 86,58
Logitech Internet 1500 Cordless Laser Desktop, Zwart, zilver € 36,47
Creative Inspire T6100,Zwart € 58,21
Samsung SyncMaster 226BW € 328,95
goed beeldscherm, erg groot, kan je goed op gamen en films kijken. Geen last van backlight
Totaal € 1627,55

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Asus P5N32-E SLI, Retail € 195,01
ondersteund 1333Mhz bus + 680 chipset

En verbruikt 60 watt meer. P35 chipset is veel zuiniger en clockt netzo goed, zo niet beter over. SLI is te duur en onpractisch. Bijna niemand koopt er later een 2e kaart in, omdat je beter een nieuwe kan kopen die veel beter is van een nieuwe serie. Verder maakt Gigabyte gebruik van veel betere componenten dan Asus.
http://www.hardware.info/...ble_2_wat_is_het_precies/

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Blizzard2005 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:44:
[...]

Ik snap het niet helemaal dat jullie al weten dat crysis niet goed gaat draaien. Crysis is immers nog lang niet uit! :?
maar we weten allemaal dat de 8600 GT verre van een ideale gamersGraka is

• Flipjack
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:17:

Behuizing: Lian Li PC-B20B
Ik vind dit een super mooie kast O+ O+ O+ en ik heb goeie reviews over de kwaliteit en stilte gelezen. Al die gamerskasten vind ik niks, doe mij maar iets stijlvols :) .
En gelijk heb je, ik heb deze kast ook en het is een ware schoonheid :9
Je moet eigenlijk wel zorgen dat je was stille fans erin stopt, want stil is ze nog mooier als wanneer ze herrie maakt. _/-\o_
Handige feature is de kleine fancontroller achter het deurtje, zodat je het systeem in een handomdraai superstil kan krijgen, of iets luidruchtiger als het warm is en meer koeling geboden is.
Maar verder echt een mooie, stevige kwaliteitskast, in tijdloos design waar je nog menig systeem in kan plaatsen, gaat je zeker niet slecht bevallen ;)

Wat het scherm betreft zou ik toch voor de Dell gaan, ben ook overgestapt van een Samsung met TN en zit nu achter de grote broer van de 2007wfp welke een S-PVA paneel heeft, maar dat verschil ziet zelfs een blinde nog.

[ Voor 14% gewijzigd door Flipjack op 27-06-2007 16:35 ]

• michel1991
  • Laatst online: 27-01 15:26
Ik heb even na lopen denken. Jij bent geen hardcore gamer... maar wil Crysis spelen. Je wil films kijken dus het moet stil zijn. Ik denk dat je even moet wachten op een Radeon HD2600XT 512MB GDDR4. Die onderseunt UVD wat betekent dat hij de taak over neemt van de cpu bij het kijken van een film. Hij is zuinig door de 65nm procédé en GDDR4(zuiniger dan gddr3), wat gelijk ook betekent dat hij stiller kan zijn. Crysis zal geen probleem worden door de 512MB, én Ati heeft de potentie betere drivers voor DX10 te maken dan nVidia door de nauwe band met Microsoft.

Dus heel even wachten is de betere keus.

• Bliz
Guumuus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:21:
[...]

maar we weten allemaal dat de 8600 GT verre van een ideale gamersGraka is
Een vriend van me heeft er een en hij draait CoD 2 op 125 FPS 8)7
Maar is zou niet wachten, en gewoon een 8800 of een Ati kaartje halen.. Als je toch wil wachten haal er dan een x300 ofzo bij dan kun je alvast wat joeteren

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Blizzard2005 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:45:
[...]

Een vriend van me heeft er een en hij draait CoD 2 op 125 FPS 8)7
Maar is zou niet wachten, en gewoon een 8800 of een Ati kaartje halen.. Als je toch wil wachten haal er dan een x300 ofzo bij dan kun je alvast wat joeteren
hangt ook van de engine af

[ Voor 13% gewijzigd door Guumuus op 29-06-2007 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook een mogelijkheid is, is om gewoon een kaart zoals de 1950pro te halen en pas later wanneer er volop dX10 games aanwezig zijn te upgraden. Crysis hoeft van mij ook niet perse ultra high quality, als het maar in de buurt komt vind ik het ook goed :P

Of ik haal gewoon twee 2600XT kaarten....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat is nu eigenlijk je vraag? Ik zie er geen enkele.

ARME AOW’er

• Bliz
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:55:
Wat ook een mogelijkheid is, is om gewoon een kaart zoals de 1950pro te halen en pas later wanneer er volop dX10 games aanwezig zijn te upgraden. Crysis hoeft van mij ook niet perse ultra high quality, als het maar in de buurt komt vind ik het ook goed :P

crysis draait immers ook op DX9..

Verwijderd

k zou als ik jou was nog even wachten op de prijsverlaging van intel wachten. scheelt ook aardig wat

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
Pffff. neem nou eens de moeite om te zoeken tussen al die andere .. ik zoek een pc van ???... topics.

Erg onzinnig om steeds weer een nieuwe te openen! Wat mij betreft zou er een ban voor gegeven moeten worden. (misschien wel erg rigoreus)

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-01 11:22
idd, je moet hier eerst minimaal 80uur hebben gelezen, dan nog de gevonden antwoorden verifieren bij tig andere forums en als je dan nog vragen hebt,wat natuurlijk bijna niet meer kan dan moet je het volgende hier doen. Al, maar dan ook al je moed verzamelen, aansluitend de vraag dusdanig formuleren dat ze hier kunnen zien dat je bovenstaande zaken hebt gedaan. Aansluitend je vraag versturen en direct je kogelvrije vest aantrekken om niet te worden afgeschoten. Ook een regenpak kan geen kwaad, want afgeplast worden is ook een vanzelfsprekendheid. houdt er rekening mee dat je topic direct door een moderator wordt gesloten met de mededeling dat je je niet aan die fijne Got regels hebt gehouden. Ik zit gemiddeld 4 uur per dag op allerlei forums maar dit slaat echt alles. Ik heb echt nog nooit maar dan ook echt nog nooit zo'n ... forum meegemaakt. Als ik kijk hoeveel mensen die misschien minder ervaring met forums en computers hebben, gewoon met een kluitje het riet in worden gestuurd. En dan druk ik mij echt heel voorzichtig uit. N, Ik wens je succes en hoop dat dit topic niet gesloten wordt. Ik wil je eventueel een lijst met links sturen waar je wel fatsoenlijk terecht kunt met jouw vragen. Je moet dan wel Engels en Duits kunnen.

Groeten,

H

Verwijderd

er komen wel veel topics langs indd

Verwijderd

cassiekai schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:28:

Een heel verhaal waarom dit forum niet deugt..

Groeten,

H
Aan groeten doen we hier niet op GoT...!!

...En toch mis ik die knipoog-smiley wel :) !

[Schakel anders anders je DM optie: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif in onder 'voorkeuren', dan kan namdang evt. persoonlijk op je aanbod ingaan]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 00:44 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:55:

Op zich een zeer goed idee. Je verliest er wel wat geld mee over de lange termijn. Maar aan de andere kant heb je ook wat meer tijd om door te sparen voor een betere kaart. En dan is het spel al uit dus ben je verzekert van een goede keuze door een lading aan benchmarks ;)

Verder raad ik je de 2x 2600XT optie sterk af! Deze kaart is net zoals de 8600GTS niet veel soeps. Ik zou zoals je zelf vermeld gewoon even voor een 1950pro gaan als je het nog niet zeker weet. Wil je niet wachten neem dan minimaal een 8800GTS PUNT!

Specs

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:21

krvabo

MATERIALISE!

cassiekai schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:28:
idd, je moet hier eerst minimaal 80uur hebben gelezen, dan nog de gevonden antwoorden verifieren bij tig andere forums en als je dan nog vragen hebt,wat natuurlijk bijna niet meer kan dan moet je het volgende hier doen.
Jup.
Al, maar dan ook al je moed verzamelen, aansluitend de vraag dusdanig formuleren dat ze hier kunnen zien dat je bovenstaande zaken hebt gedaan.
Jup.
Aansluitend je vraag versturen en direct je kogelvrije vest aantrekken om niet te worden afgeschoten.
Nop.
Ook een regenpak kan geen kwaad, want afgeplast worden is ook een vanzelfsprekendheid.
:z
houdt er rekening mee dat je topic direct door een moderator wordt gesloten met de mededeling dat je je niet aan die fijne Got regels hebt gehouden.
Dat kan als je je je inderdaad niet aan de regels hebt gehouden.
Ik zit gemiddeld 4 uur per dag op allerlei forums maar dit slaat echt alles. Ik heb echt nog nooit maar dan ook echt nog nooit zo'n ... forum meegemaakt.
:w
Als ik kijk hoeveel mensen die misschien minder ervaring met forums en computers hebben, gewoon met een kluitje het riet in worden gestuurd.
Daarvoor zijn fora als beginnersweb.nl enzo. Hier verwachten we dat je zelf wat zoekt, uitprobeerd en toont dat je iets doet. We zijn geen helpdesk, dat doen we op ons werk al wel genoeg. Dan gaan we het ook niet nog eens gratis doen ;)
En dan druk ik mij echt heel voorzichtig uit. N, Ik wens je succes en hoop dat dit topic niet gesloten wordt. Ik wil je eventueel een lijst met links sturen waar je wel fatsoenlijk terecht kunt met jouw vragen. Je moet dan wel Engels en Duits kunnen.
Je kunt die links ook gewoon hier plaatsen, dan help je hem, en andere mensen die later op dit topic komen. Dit is wel zo'n beetje de bedoeling van een forum / kennisdatabase als GoT.

Als je zelf iets uitzoekt wordt er best geholpen, maar we gaan mensen niet aan het handje houden. Als je wil discussieren hierover dan is er Lieve Adjes, om niet teveel van het onderwerp af te wijken ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

ik heb even na lopen denken. Jij bent geen hardcore gamer... maar wil Crysis spelen. Je wil films kijken dus het moet stil zijn. Ik denk dat je even moet wachten op een Radeon HD2600XT 512MB GDDR4. Die onderseunt UVD wat betekent dat hij de taak over neemt van de cpu bij het kijken van een film. Hij is zuinig door de 65nm procédé en GDDR4(zuiniger dan gddr3), wat gelijk ook betekent dat hij stiller kan zijn. Crysis zal geen probleem worden door de 512MB , én Ati heeft de potentie betere drivers voor DX10 te maken dan nVidia door de nauwe band met Microsoft.
Dit slaat echt HE-LE-MAAL nergens op, of hij crysis goed kan gaan spelen heeft totaal niks met de hoeveelheid geheugen op je kaart te maken. Het gaat vooral om de core speed, en de geheugensnelheid. De hoeveelheid geheugen komt daarna pas als factor van het goed of niet goed weergeven van spellen. Neem bijvoorbeeld de 7300GT van nvidia met 512mb geheugen, neem maar van mij aan dat een X1900Xt met 256mb sneller is 8)7 . Ik denk dat je met de HD2900XT een goede keus maakt, hij ondersteund dx10 wat natuurlijk handig is als je crysis wilt gaan spelen. En hij presteerd tussen de GTS en GTX van nvidia 8800 ontwerp. De prijs ligt rond de prijs van de 8800GTS, nu kun je zelf wel beredeneren dat deze kaart op dit moment het meeste "bang-for-the-bug" gehalte heeft. In iedergeval veel succes verder met de aankoop van je pc ;)

PS: ik zou voor de E6550 gaan, 1333mhz bus 2.33Ghz en makkelijk naar de 3.0Ghz te klokken wanneer dit nodig is ;)
Pagina: 1