Toon posts:

[XP] Verwisselbare schijven verbergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe computer met heuse 500in1-cardreader. In de verkenner zie ik die allemaal, ook als er geen schijfje inzit. Kan ik er ook voor zorgen dat ik deze lege schijfstations niet zie en dat ze tevoorschijn komen wanneer ik een schijfje laad (iets dat misschien eens in de 5 jaar zal gebeuren).

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Volgens mij Dat kan het via TweakUI (gratis tooltje van Microsoft)

Hiero een linkje van google erover: http://translocator.ws/2005/09/24/hiding-drive-letters

PS, uberhaupt wel de moeite gedaan om te zoeken? Ik wist van TweakUI, en de info vond ik in de eerste resultaten door te zoeken op driveletters verbergen...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij is niet de vraagstelling om ze te verbergen, maar ook dat ze automatisch tevoorschijn komen als ze in gebruik worden genomen (en volgens mij is dat niet mogelijk met TweakUI)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat zou ik inderdaad graag willen.

Maar Rowdy.nl heeft in zoverre gelijk dat ik beter had moeten zoeken, de vraag is al eens eerder gesteld.

Met daarop trouwens geen sluitend antwoord! ;)

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lijkt mij niet dat dat kan. Op de link die ik gaf staat dat TweakUI onderwater met het register rommelt. (Staat ook uitgelegd hoe je dit kunt doen) Lijkt me dus dat er een proggie zal zijn die met het register rommelt en tegelijkertijd in de gaten houdt of er iets in die drive gestopt wordt. En als het er is zal het iets zijn wat op de achtergrond draait...? Lijkt me onnodige vertraging van je systeem voor iets wat je een keer in de 5 jaar gebruikt... Toch? ;)

Maar als het maar een keer in de 5 jaar voorkomt; dan is het niet zoveel moeite om TweakUI even op te starten en de drive weer aan te zetten?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Trek dan het USB kabeltje van je 500 in 1 reader los, en als je dan wel gebruik er van maakt , sluit hem dan even aan.

Heb je een intern usb cardreader ding, dan kan je ook gewoon in je apparaat beheer de USB poort/hub uitschakelen, en als je dan een kaartje erin wil jassen hem weer aandoen.

Scheelt je onnodig gedonder met tooltjes, prutsen met kabels en het is in 4 klikken weer in of uitgeschakeld

Can`t live without the mods

Pagina: 1