Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bellen vanuit Zuid-Korea met hun mobiel?

Ik heb gelezen dat er in Zuid-Korea geen GSM-netwerk is, maar een CDMA-netwerk. Hier zou je ook een speciaal toestel voor nodig hebben (CDMA geschikt)

Mijn vriendin gaat 2 maanden naar Zuid-Korea en ze heeft als provider in Nederland KPN Hi. Op de site van Hi staan ook tarieven voor bellen en gebeld worden in Zuid-Korea. Hoe gaat dit in zijn werk? Een Nederlandse sim-kaart past toch niet in een CDMA toestel?

...less is more

Verwijderd

Google eens, is best veel over te vinden.

• funk-e
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:42:
Google eens, is best veel over te vinden.
excuses dat ik het niet heb gemeld in mijn startpost, maar ik heb al gezocht op Google. Ik kom hier heel veel info tegen over cdma, maar ik vraag me af waarom KPN tarieven op de site heeft staan voor Zuid-Korea als ik daar helemaal niet kan bellen met mijn SIM / GSM.

Verder vraag ik me af waarom je überhaupt de moeite neemt om te reageren als je niets te melden hebt.

...less is more

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Naast het netwerk, moet ook je provider een roamingsovereenskomt hebben met een koreaanse provider. Dan kunnen de gemaakte kosten netjes vanuit Korea aan jou worden doorberekend.

Bel je provider dus eens is een keer...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• funk-e
Ginz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:52:
Naast het netwerk, moet ook je provider een roamingsovereenskomt hebben met een koreaanse provider. Dan kunnen de gemaakte kosten netjes vanuit Korea aan jou worden doorberekend.

Bel je provider dus eens is een keer...
Bij de klantenservice werd mij verteld dat je een NL-sim gewoon in een CDMA-toestel kunt stoppen. Maar in elk artikel dat ik lees staat dat het niet mogelijk is. Er zijn wat uitzonderingen (speciale toestellen die zowel sim als uimkaarten aankunnen) maar om voor 2 maandjes zo'n toestel aan te schaffen lijkt me een beetje duur.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Daarom vroeg ik of hier misschien mensen zitten die ervaring hebben met bellen/gebeld worden in Zuid-Korea.

...less is more

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Een beetje late reactie, maar toch...

Op Incheon (vliegveld) kun je telefoons huren. Dat is een paar euro per dag (ik dacht iets van 3 euro of zo) en daar komen dan natuurlijk nog de belkosten bij. Maar die tarieven zijn dacht ik best schappelijk.

Prepaid schijnen ze niet echt te kennen in Korea.

Verder heb ik me laten vertellen dat je met 3G telefoons van buiten Korea al wel kunt bellen. Heb zelf helaas nog een oude Moto V3, dus dit kan ik niet bevestigen. Die V3 werkte overigens niet in Korea.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteraard dank voor je reactie! :)

Ik neem aan dat de topicstarter er een jaar na zijn vraag inmiddels aan uit is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.