Toon posts:

Universele Remote kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wie weet het antwoord?
Ik ben in het bezit van een nieuwe Samsung TV, een Pioneer Receiver en een Pioneer DVDR.
Ik gebruik heb dus drie Remotes in mijn handen.
Kan ik die vervangen door één voor drie apparaten? Is zo''n ding via de computer in te stellen op de apperatuur? Welke raden jullie (niet te duur) aan?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.

k :? wwv

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:32:
Hallo,
Wie weet het antwoord?
Ik ben in het bezit van een nieuwe Samsung TV, een Pioneer Receiver en een Pioneer DVDR.
Kan ik die vervangen door één voor drie apparaten? Is zo''n ding via de computer in te stellen op de apperatuur? Welke raden jullie (niet te duur) aan?

Kijk eens naar de universele afstandbedieningen van Logitech, de Harmony serie. Die worden het meeste gebruikt ook en zijn erg fijn.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:35

Aldmar

Niks...

Bij mijn pioneer Receiver (vsx-916) zit een universele afstandsbediening. Deze kan de Pioneer DVDR besturen. Heb zelf ook een Pioneer DVDR en dat werkt goed. Heb alleen zelf wel de indeling wat anders gemaakt mbv de leerfunctie van de afstandsbediening van de receiver. Ook de (samsung lcd) TV en digitale decoder kan ik met dezelfde afstandsbediening aansturen. Het is wel even puzzelen, maar het werkt uiteindelijk wel goed!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb Pioneer DVDR DVR-440. Denk niet dat mijn afstandsbediening geschikt is voor universeel gebruik.
Domme vraag misschien, maar hoe werkt zo'n universele nou eigenlijk? Hoe stel je dat in?
kwwv

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zelf heb ik hier een Logitech Harmony 525. Deze koppel je via usb aan je pc, hierna kan je via de Logitech software verschillende apparaten instellen. In hun database zit echt een gigantische hoeveelheid aan merken/modellen dus de kans dat jouw spul er niet tussen zit is klein. Mocht dit toch het geval zijn dan kan je via de Learn functie onbekende commando's aanleren.

De Logitech afstandsbedieningen werken overigens met activities, jij kiest een actie (bijv. tv kijken) en de afstandsbediening doet daarna alles zelf (tv aan, tv naar input kanaal decoder, decoder aan, receiver op tv ingang). Persoonlijk vindt ik dit erg prettig werken :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Groeten hoeft niet hoor, tweakers groeten elkaar continu.

Zoon universele remote heeft meestal voor bijna ieder apparaat de frequenties al in zijn chip staan, het enigste wat jij hoeft te doen is aangeven wat voor merk/type spulletjes je hebt.
Dit doe je voor: TV Versterker VCR etc.

Welkom @ GOT btw :)

[ Voor 4% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-06-2007 19:46 ]

My favorite programming language is solder.

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:32:
Hallo,
Wie weet het antwoord?

Ik heb 2 jaar geleden een tweedehands philips pronto gekocht en ik zou eerlijk gezegd niet anders meer willen. Het kost veel tijd om deze naar wens in te stellen maar als het eenmaal goed is ingesteld werkt het fantastisch! Je kunt de indeling van het schermpje helemaal zelf maken. Ik heb er inmiddels 7 apparaten in geprogrammeerd. Ook ideaal is de macro functie, (hier zal de pronto niet uniek in zijn hoor!) als ik bijvoorbeeld televisie wil kijken druk ik op het plaatje van 'tv' en dan gaat in volgorde mijn tv, versterker en decoder aan!
Tweedehands zijn ze inmiddels goed betaalbaar te worden en vaak zien ze er nog heel goed uit, aangezien meestal de liefhebbers dit soort afstandsbedieningen heeft gekocht voor een nieuwprijs van een paar honderd euro. Je moet er overigens wel van houden want ze hebben niet het formaat van een 'normale' afstandsbediening maar als je er wat tijd in steekt kun je hem wel helemaal naar eigen idee indelen.

Op www.remotecentral.com is er ook veel te vinden hoe het er bijvoorbeeld uit kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb o.a. op advies van dit forum de Logitech Harmony Remote 525 gekocht.
De bijgeleverde software (versie 5.2) liep steeds vast. Computrer steeds opnieuw opstarten, enz. Na een dag klooien heb ik nieuwe software gedownload (versie7.3). Dat werkt nu goed. TV en Audio doen het al, nu de DVD nog. Toch nog best lastig om alles op zijn plaats te krijgen. Ik kan de oude remotes nog niet wegleggen. Heb er dus nu 5 in plaats van 4. Op een dag zal alles goed werken en dan heb ik er nog maar één nodig. Dank voor de adviezen.

• Ali Salami
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 17:08
Ik schop deze maar eens omhoog. Ik zoek namelijk ook een universele afstandsbediening, maar voornamelijk om vanuit een andere kamer muziek en video vanaf mijn pc aan te sturen. Ik heb al veel rondgekeken hier en elders, maar tot een mooie oplossing ben ik nog niet gekomen. Overigens zou de mooiste oplossing natuurlijk zijn dat de gekozen oplossing ook dvd en tv aan kan sturen.

Allereerst heb ik twee universele afstandsbedieningen gevonden, maar die werken beide alleen in Vista, een systeem dat ik (nog) niet op de pc heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://geekchic.com.br/geekchic/philipssideshowremote.jpgAllereerst de Philips SRM7500_10

Het nadeel van deze afstandsbediening is dat hij dus alleen draait op Vista (al staat dat niet op de site van Philips zelf, toch is hij, ook in een bericht op Tweakers, als Vista-remote aangekondigd) en dat ik er voor zover ik kan zien alleen muziek mee kan aansturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ricavision.com/ricavision_webupdate/remoteImage/sideshow2.pngVervolgens is er de Ricavision SideShow remote

Het nadeel hiervan is weer Vista en bovendien is hij nog niet op de markt. Voor zover ik kan zien zijn films er wel mee aan te sturen.

Zijn er nog andere mogelijkheden qua afstandsbediening? Zo nee, dan is een wireless muis misschien een idee, maar welke merken en types zijn hiervoor krachtig genoeg? De afstand naar de pc is plusminus 5-6 meter met één muur ertussen. Mijn simpele medion (ja, shoot me :P) red het iig niet :)

Verwijderd

Ali Salami schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:49:
Ik schop deze maar eens omhoog. Ik zoek namelijk ook een universele afstandsbediening, maar voornamelijk om vanuit een andere kamer muziek en video vanaf mijn pc aan te sturen. Ik heb al veel rondgekeken hier en elders, maar tot een mooie oplossing ben ik nog niet gekomen. Overigens zou de mooiste oplossing natuurlijk zijn dat de gekozen oplossing ook dvd en tv aan kan sturen.

Allereerst heb ik twee universele afstandsbedieningen gevonden, maar die werken beide alleen in Vista, een systeem dat ik (nog) niet op de pc heb staan.

[afbeelding]Allereerst de Philips SRM7500_10

Het nadeel van deze afstandsbediening is dat hij dus alleen draait op Vista (al staat dat niet op de site van Philips zelf, toch is hij, ook in een bericht op Tweakers, als Vista-remote aangekondigd) en dat ik er voor zover ik kan zien alleen muziek mee kan aansturen.

[afbeelding]Vervolgens is er de Ricavision SideShow remote

Het nadeel hiervan is weer Vista en bovendien is hij nog niet op de markt. Voor zover ik kan zien zijn films er wel mee aan te sturen.

Zijn er nog andere mogelijkheden qua afstandsbediening? Zo nee, dan is een wireless muis misschien een idee, maar welke merken en types zijn hiervoor krachtig genoeg? De afstand naar de pc is plusminus 5-6 meter met één muur ertussen. Mijn simpele medion (ja, shoot me :P) red het iig niet :)
Ik heb een logitech S510 met media remote gekocht, deze remote kan ik een verdieping lager staan en me pc reageerd er mooi op. :)

Heb ook een Pioneer VSX916 dus ook die universele remote daarmee bedien ik me philips tv, pioneer dvd set de reciver natuurlijk en mijn pc. :) Heb een Asus P5w dh deluxe mobo daarbij zat ook een kleine remote en heb dus me 916 remote die frequentie's laten overnemen. :)

Liever lui als moe natuurlijk.

• Ali Salami
Mmm... De eerste is een idee natuurlijk. Het vreemde is wel dat ik op de website van logitech alleen de versie zonder remote vermeld staat inclusief geen support (lijkt het) qua software. Want werkt de software met de nieuwste versies van Wimamp en Mediaplayer? Ik lees ergens iets over Wimamp 5.05 en Media Player 9, is dat nog steeds zo? Anders is het een leuk setje, al zit je dan natuurlijk nog wel met drie verschillende afstandsbedieningen.

De tweede is geen optie, ik neem een samsung set :)

Verwijderd

Vreemd dat die er inderdaad niet opstaat heb hem toch echt.
Ik bedien er me winamp en BSplayer voornamelijk mee. Doe nooit wat in Windows media player.

Deze remote werkt natuurlijk via bluetooth dus er is geen directe verbinding zonder obstakels nodig. :)
Knoppen zijn in te stellen in setpoint.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hsjmcoenen/setp.JPG

• Ali Salami
Ah, het is dus gewoon dezelfde Setpoint software.. En die ondersteunt BSlayer dus ook. dat is mooi, want die gebruik ik samen met winamp dus ook standaard.. :)

En is het vervolgens alleen afspelen/doorspoelen etc, of ook toevoegen en verwijderen uit de playlist (ik wil de pc aansluiten op de tv en dan bij films op het scherm mee kunnen kijken..) :)

Verwijderd

Dat heb ik eigenlijk nog nooit echt uitgeprobeerd.
Ik heb op knop 1 bureaublad staan en vanaf daar brows ik al me schrijven en mappen door. Kom ik dan op de juiste file dan gewoon op OK klikken en programma opent.
Dus denk dat je dan met toets 1 2 3 op de remote als (snel)toetsen moet gaan instellen.

• Ali Salami
Ah, je kan er dus ook gewoon bladeren.. :)

Ik zal eens gaan kijken, dank iig :)
Pagina: 1