Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is de Ipod-oplader te gebruiken voor andere mp3-spelers?

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 19:37

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Mijn Ipod heeft het deze week begeven, dus ik ben op zoek naar vervanging. In Apple heb ik geen vertrouwen meer, dus ik ben de andere merken aan het bekijken. Op enkele uitzonderingen na worden die echter allemaal geleverd zonder de mogelijkheid om via het lichtnet op te laden. De oplader die daar voor nodig is, is optioneel en is nogal fors geprijsd (35 - 50 euro) . Nu heb ik een Ipod-oplader met USB-poort. Zou ik daar via de normaal gesproken meegeleverde USB-kabels ook andere merken mee kunnen opladen?

Verwijzingen naar documentatie over betrouwbaarheid (anders dan deze site en kieskeurig.nl) zijn overigens ook welkom. Ik wil deze keer liever een mp3-speler die langer dan 1,5 - 2 jaar meegaat.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Verwijderd

De adapter heeft enkel een USB-aansluiting? Zo ja, dan zou het moeten werken.

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Jaa, ik heb zelf ook zo'n lader van Apple en mn zusje gebruikt die ook wel eens met haar samsung MP3 speler.

Durf natuurlijk niet te garanderen dat ie het bij elke MP3 doet!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een iRiver Clix 4GB eerste generatie, die dingen laden op via je pc/laptop zolang ze geen lege batterij hebben (ze moeten dan wel verbinding hebben met je media player).

Een Clix met lege batterij laadt probleemloos op via het lichtnet :). Ook met de iPod USB adapter.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

is de stroom wat zo`n adapter afgeeft altijd hetzelfde dan?

het USB gedeelte is toch slehts een plugje, en zegt niets over de voltages, etc.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Je zou ook voor een speler van Cowon (iAudio) kunnen kiezen, de mijne (X5L) kan ik alleen maar opladen via het lichtnet, zit er standaard bij. En verder is de geluids- en bouwkwaliteit veel beter, sowieso 2 jaar garantie.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:25:

het USB gedeelte is toch slehts een plugje, en zegt niets over de voltages, etc.
USB altijd is 5V en maximaal 500mA

https://f1nerd.nl

• Lex_brugman
  • Laatst online: 17-11 11:49

De stroom maakt geen ene moer uit, als hij maar minimaal 500mA kan leveren (anders gaat het laden wat langzamer).
De spanning is altijd 5V bij die dingen (USB standaard).

[ Voor 9% gewijzigd door Lex_brugman op 27-06-2007 13:30 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat hangt idd af van de specificaties. Je moet kijken naar wat de originele adapter van waarden geeft, en dan vergelijken. Ik weet dat ik met m'n iPod adapter probleemloos m'n Clix kan opladen. Op de Clix-forums zijn er meerdere mensen die gelijkaardige adapters gebruiken, tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord :).

De iPod-adapter is iets zwakker als diegene die iRiver 'officieel' ondersteunt voor de Clix, dus het opladen zal wel langer duren met de Apple adapter.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is dus een stroomnet naar USB adapter? Qua voltages en amperage maakt het dus niet uit, want die is inderdaad -zoals hierboven gepost- altijd hetzelfde. Wat nog wel een probleem kan zijn is dat sommige fabrikanten de polariteit van hun USB-plugjes omdraaien. Dit doen ze om er voor te zorgen dat je hun adapter moet kopen. In veel topics zie je hierover twijfel terugkomen. Het is eigenlijk een loterij...

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 19:37

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies. Bijna allemaal binnen een kwartiertje nog wel ;)

Ik heb mijn oog laten vallen op de MPIO MG100. Deze biedt op papier het meeste voor een speler die onder de honderd euro blijft. Gezien mijn ervaring met de Ipod zie ik er het nut niet meer van in om een dure te kopen. Of ie met de Apple stroom -> USB adapter kan omgaan, kan ik niet vinden. Afwachten maar :)

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 15:42
Creative spelers willen wel eens moeilijk doen met andere opladers. Die hebben een usb'host' nodig. Wat wel werkt zijn usbhubs waar je een adapter op kan aansluiten.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 01:16

BHQ

En het is standaard dat een USB aansluiting ~5V levert.
Lex_brugman schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:27:
De stroom maakt geen ene moer uit, als hij maar minimaal 500mA kan leveren (anders gaat het laden wat langzamer).
Sinds wanneer trekt een speler het maximale aantal mA uit een poortje? Voor hetzelfde geld neemt hij met minder genoegen.

• Lex_brugman
  • Laatst online: 17-11 11:49
Yapser schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:12:
Sinds wanneer trekt een speler het maximale aantal mA uit een poortje? Voor hetzelfde geld neemt hij met minder genoegen.
Ik bedoelde dat sommige mp3 spelers meer stroom trekken, deze trekken dan meestal 1A en laden dan ook wat sneller. Maar werken dan natuurlijk ook op 500mA, alleen gaat het dan wat langzamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Lex_brugman op 29-06-2007 12:10 ]

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik heb een Creative Zen Stone, en een USB - 220 adaptertje gekocht voia Ebay 9met verzenden 7.95 :o ) en die werkt prima :)

• RoD
  • Niet online

RoD

LWaS schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:01:
Ik heb een Creative Zen Stone, en een USB - 220 adaptertje gekocht voia Ebay 9met verzenden 7.95 :o ) en die werkt prima :)
Hoe is dit relevant?

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Zoutvat schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:45:
Creative spelers willen wel eens moeilijk doen met andere opladers. Die hebben een usb'host' nodig. Wat wel werkt zijn usbhubs waar je een adapter op kan aansluiten.
zo dus

• RoD
  • Niet online

RoD

De TS heeft een iPod-kabel. Dat jou kabeltje van merk X werkt zegt helemaal niks over of de iPod-kabel werkt.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Offtopic: De Creative spelers hebben vaak een omgewisselde usb-stekker nodig, eentje waar dus de polen van zijn gewisseld, vandaar dat deze (inderdaad) vaak lastig zijn met "gewone" adapters.
Zo is het zeker dat je geen Creative spelers op kunt laden met een iPod-lader, maar veel andere merken (Samsung, Sony, Philips, iRiver, etc) die ook via USB zijn op te laden kunnen wel via jouw lader geladen worden.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1