Kopieren van HD naar HD loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
He Jongens ik heb een Abit KT7A en ik heb problemen met kopieren, Als ik van de ene HD naar de andere HD kopiert dan loopt de boel vast. DMA staat wel aan op beide HD's.
ik gebruik ME

ik heb alles geprobeerd maar hij blijft vastlopen met copieren. CPU en zo allemaal op standaard...

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pfff nog iemand..dacht dat ik gek werd :(

Heb zelf een A7V133 met 2 Cheetah's aan 29160 SCSI controler, en een IBM DTLA op promise. Kopieeren naar IBM.. na paar seconden vast :(.
SCSI - SCSI doet het prima *D

Had vroeger zelfde config op A7V en geen problemen.

Heb voor de test nog ff een extra schijf op IDE gezet: promise -> IDE, of IDE -> promise geen verschil.. zo vast als een huis :(

PS. in zowel ME als 2000

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:25
gebruik je udma 66/100 kabels???

en storingen/breuken in kabels?
zet hdd es op pio4 ipv udma

Ik heb heb ook gehad met een kt7 mijn kabel was niet goed. |:(

if broken it is, fix it you should

• *discostar*
  • Niet online
Wat die kabels betreft.. dat zit wel snor..

Denk eerder dat het iets in de plank is, en hopenlijk met een bios update te verhelpen.

Het is wel toevalig dat het in twee besturings systemen is, in combinatie met copieren naar de betreffende schijf.
En dat het voorheen met een andere mama plank prima werkte.. Bovendien heeft alvv hetzelfde probleem met broerje Abit.

Mischien iets in die KT133A chipset??

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik had precies hetzelfde probleem met een KT7A, en ik heb de hoop opgegeven. Ik had eerst nog m'n KT7A omgeruild voor een Asus A7V133, maar dat loste helemaal niets op. Allerlei BIOS settings geprobeerd, zo'n beetje alle IDE drivers geprobeerd, niets hielp.

Ik heb het idee gekregen (via andere forums) dat veel meer mensen dit probleem hebben, en niemand heeft eigenlijk een werkende oplossing.

Ik heb nu maar de Athlon en het bordje teruggebracht, een CUSL2-C gekocht, en wacht ik nog op een PIII 800.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb het ook, heb ook al eens een topic geopend. Het schijnt een timingprobleem te kunnen zijn...

One of the animals has left its cage today.

• *discostar*
  • Niet online
Ik heb net m'n promise gedisabled in het BIOS.. IBM op IDE prim. master, en het werkt weer ;)

Wel kut want dit kost me een irq extra..

Heb je een mama plank met full options.. |:(

Verwijderd

Hallo het propleem ligt niet aan het moederbord maar het geheugen als je twee stuk heb dan loop het mis Had ik inbegin ook na twee van het zelfde merk was het op gelost
want toe ik er een uit haalde ging het ook
Pagina: 1