Samsung 931c kleur probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 11:28
Ik heb nu al een tijdje een samsung 931c, deze had ik eerst op me werk staan, maar nu heb ik hem thuis staan.

Op het werk kon ik de kleuren redelijk instellen zodat het er nog vrij goed uit zag,
maar nu heb ik hem thuis staan en gebruik ik hem niet alleen voor normaal desktop gebruik maar ook voor games.

De kleuren zijn standaard erg flets en blauwachtig, de kleuren zijn aan te passen, maar de verhoudingen worden alleen maar erger eigenlijk.
Bij een spel als battlefield krijg ik nooit de kleur zwart en het lijkt meer op een ernstige vorm van grijs.
De kleurverzadiging in het scherm ziet er atm erg triest uit.

Ik heb voornamelijk geprobeerd te spelen met de RGB instellingen, maar kreeg er niks redelijks uit.

Het scherm is qua kwaliteit ontiegelijk slecht als ik hem vergelijk met me 710N en 930BF van samsung. Het scherm belooft veel verbeteringen, maar als ik ze naast elkaar zet zou ik denken dat de 930bf en de 710N de laatste versies zijn en niet de 931C.

Nu is mijn vraag, heeft iemand de juiste instellingen weten te vinden voor de 931c?

Verwijderd

beste wat je kan doen is nokia monitortester installen zodat je je kleuren hierop kan afstemmen, werkt best goed :)

• REDSD
dat heb ik geprobeerd, maar de monitor werkt bij bepaalde kleuren goed, de monitor test heeft niet geholpen, omdat het daar er goed uit ziet.

bepaalde kleuren zoals oranje, beige, mos groen heeft hij problemen mee en toont hij of heel vaal of als een grijs kleur.

• REDSD
Okay ik heb de afgelopen tijd geen tijd gehad om verder te kijken naar een oplossing,
maar vandaag sloot ik mijn monitor aan op een nieuwere pc met een Nvidia kaart ipv van een Ati kaart er in.
De kleuren zien er op deze pc stukken beter uit en alleen oranje doet soms een beetje vreemd.
De ghosting is weg en alle kleuren zijn zo helder als het maar zijn kan.

Ik weet niet of het nu aan de ati kaart ligt die niet overweg kan met de monitor of het ligt aan de software die gebruikt wordt.

De eerste pc bevat een ati 9800pro(dvi) 128mb kaart, hier is alles blauwachtig en er is erg veel ghosting
De tweede pc bevat een Nvidia 7800GTX(dvi) 256mb kaart, hier zijn de kleuren helder en diep alleen oranje is een beetje off maar dat was al bekend en is te verhelpen met 931c drivers die ik nog niet heb geinstalleerd.

Nu is mijn vraag eigenlijk of mensen met een ati kaart wel goede ervaringen hebben met deze monitor?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:35
Heb jij ook in Battlefield 2 met een ''zanderige'' map dat als je je camera draait je een soort rode 'waas' op je scherm ziet?

Daar heb ik namelijk last van. Voor de rest doet ie het prima op 2 dode pixels na op een NVidia kaart, hoeveel dode pixels heb jij?

[ Voor 34% gewijzigd door Jorn1986 op 14-07-2007 14:16 ]

• REDSD
Jorn1986 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:15:
Heb jij ook in Battlefield 2 met een ''zanderige'' map dat als je je camera draait je een soort rode 'waas' op je scherm ziet?

Daar heb ik namelijk last van. Voor de rest doet ie het prima op 2 dode pixels na op een NVidia kaart, hoeveel dode pixels heb jij?
De waas had ik op de pc met de 9800pro kaart er in de ghosting was daar enorm en niks was er aan te doen, ik heb het op DVI en D-SUB getest met beide het zelfde resultaat.

Op me 7800GTX pc had ik dus nergens last van en was het beeld helderde en scherper en geen spoor van ghosting.

Ik heb voor de ghosting strike at karkand getest omdat het daar bij de gebouwen erg opviel.
Ik had geen dode pixels btw.

Verwijderd

Ik ben gelukkig NET van mijn 931C af, met alternate toch nog kunnen regelen dat ik mijn geld terug krijg. TIP doe hem weg zolang het nog kan want het is gewoon een baggere monitor. Die kleuren zijn niet goed te krijgen, en het kreng gaat om de constant stuk.
Ik heb gewoon weer een 19" crt aangeschaft. :9

crt ftw! _/-\o_

Verwijderd

Ik heb nochtans nix dan lof over mijn 931C , het enige wat in het begin een beetje stoorde was dat oranje net iets te oranje is ( op dvd's valt dit soms een klein beetje op ) . Maar voor de rest superscherm om te gamen imo ...

• REDSD
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:19:
Ik heb nochtans nix dan lof over mijn 931C , het enige wat in het begin een beetje stoorde was dat oranje net iets te oranje is ( op dvd's valt dit soms een klein beetje op ) . Maar voor de rest superscherm om te gamen imo ...
het schijnt dat als je de drivers van de 931c installeert en in het kleuren schema zet dat al een stuk minder moet zijn.
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:27:
Ik ben gelukkig NET van mijn 931C af, met alternate toch nog kunnen regelen dat ik mijn geld terug krijg. TIP doe hem weg zolang het nog kan want het is gewoon een baggere monitor. Die kleuren zijn niet goed te krijgen, en het kreng gaat om de constant stuk.
Ik heb gewoon weer een 19" crt aangeschaft. :9

crt ftw! _/-\o_
Ja ik had dat dus eerst ook, maar toen bleek het iets met ati te maken heeft want op me andere pc heb ik er geen last meer van.

• REDSD
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:19:
heb jij een ati of ook een nvidia in je pc incombinatie met je 931C?
Pagina: 1