Headphones 'verdwenen' na driverupdate.

Pagina: 1
Acties:

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Topicstarter
Hallo,

Pas geleden een nieuwe PC gekocht, de makkelijke uitweg gekozen en deze voor mij in elkaar laten zetten. Prima, alles werkte, op het geluid na.

Na GoT door te hebben gelopen kwam ik erachter dat het probleem hem in de audiodrivers van mijn moederbord (De Asus P5B) zat. Deze waren niet compatible met Windows Vista. Nu heb ik de nieuwe Vista drivers gedownload van asus.com, maar hiermee is er ook een nieuw probleem ontstaan:

In mijn kast heb ik audiopoorten voor een koptelefoon en een microfoon aan de voorkant. Voor ik de drivers geupdate had, werden deze poorten gewoon netjes door Windows Vista herkend. Vista gaf ook aan dat er een signaal naartoe werd gestuurd. Ook al had ik dus geen geluid.

Nu werken de poorten aan de achterkant van mijn PC prima, maar worden die aan de voorkant niet meer herkend door Vista.

Kan het zo zijn dat deze simpelweg niet aangesloten zijn? Als dat het geval is, zou je verwachten dat vista ook voor de driverupdate die poorten niet kon vinden. (Dit 'kan' ik zelf niet controleren, omdat mijn garantie dan komt te vervallen. De PC is nu 1 dag oud :) )

Het gaat hier om een Asus P5B moederbord met Intel Core 2 Duo E4300 processor. Mijn OS is Windows Vista Home Premium 32bits.

[ Voor 4% gewijzigd door Duroth op 27-06-2007 12:59 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het niet zo dat je in de tool van Asus de poorten kunt toewijzen?

Deze driver?
http://dlsvr02.asus.com/p...AD1988_Vista_61016110.zip

[ Voor 41% gewijzigd door wagenveld op 27-06-2007 14:11 ]

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Topicstarter
Ja, het betreft inderdaad die drivers. Maar voor zover ik heb ontdekt komt deze driver niet met aparte tools om instellingen aan te passen.