Toon posts:

Problemen met Winrar: 2 verschillende types Rar bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 grote spellen gedownload (heb het origineel ook :) ) en beide spellen bestaan uit ongeveer 90 bestandjes, genaamd NAAM.r01, NAAM,r02 etc.

Maar bij één spel kan ik gewoon alle bestanden selecteren en op "HIER UITPAKKEN" klikken, maar die mogelijkheid heb ik bij het andere spel niet.

Het spel dat het wel doet, heeft als naam (links bij details) R73-bestand (bijvoorbeeld), terwijl het spel dat het niet doet 014-bestand heet. Wellicht dat hier het probleem ligt?

Ik gebruik trouwens Winrar 3.61.

Wat ik ook heb geprobeerd: Winrar openen, alle bestanden selecteren => uitpakken in => en dan gaat hij de .iso uitpakken, maar als hij klaar is, zegt hij dat het bestand al bestaat. Dan kun je op Ja, Ja op alles, nee, nee op alles klikken. Heb alle opties geprobeerd, maar bij Ja begint hij opnieuw en is de resterende tijd 7 uur ofzo. Indien ik op Nee klik, is er een map waar de .iso inzit. Maar de Iso is een archief geworden (dus zo'n boekjes-icoon), en als ik op uitpakken klik, staat er "geen archieven gevonden".

Ik heb trouwens handmatig, bij het spel dat het niet doet, alle bestanden "openen met" en dan Winrar geselecteerd (duurde wel even :P ). Maar dit heeft dus niets geholpen.
Het veschil is nu dat het spel dat het wel doet een groot boekjes-icoon heeft, terwijl het spel dat het niet doet een pictogram heeft waar het boekje in staat afgebeeld.

Hopende voldoende informatie te hebben gegeven, wacht ik jullie reacties af :D

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoek de .rar en pak die uit ? Kan eventueel ook vanuit de Windows Shell Extentions : Extract Here door er met de rechtermuisknop op te klikken.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen .rar tussen. Alleen 91 files met de extensies 001-bestand - 091-bestand.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@TS: Heb je toevallig ingesteld dat je *.iso opent met WinRAR; bekende extensies laten verbergen zodat je geen *.rar / *.iso ziet ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Haha, je probeert alle bestanden uit te pakken maar wat je daarrbij eigenlijk doet is zeggen tegen Winrar dat hij zo'n 90 keer het hele ISO-bestand moet uitpakken, natuurlijk gaat hij je dan vragen of je iets wilt vervangen of niet.

Zorg dat je alleen .rar of .r01 uitpakt en de rest volgt vanzelf wel :P.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

(jarig!)
Gewoon bestand 001 koppelen aan winrar en dan gewoon dubbel klikken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Volgens mij doe je iets dat niet zo heel erg legaal meer is :P Slimmert... :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Is het niet een of ander gesplit bestand?
Er zijn programma's (vroeger voor floppy's :D) die grote bestanden splitten in kleinere stukken met de namen .001, .002, .003 enz...
De ontvanger kan dan simpel alles aan elkaar koppelen.

Misschien is dit hier ook (voor een deel) het geval.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:53:
Gewoon bestand 001 koppelen aan winrar en dan gewoon dubbel klikken.
dit moet je doen ja, zo werkt het bij mij ook altijd

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Onbekend schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:00:
Er zijn programma's (vroeger voor floppy's :D) die grote bestanden splitten in kleinere stukken met de namen .001, .002, .003 enz...

Nou, ga maar eens mooi onderzoeken waar in winrar die splitfunctie zit. (tip: maximum size oid :P) dan maakt hij pairs van .001 t/m .999 (bv) maar dat is niet een functie van Windows zelf.

Goedkoop bellen via VoIP

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

MensionXL schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Nou, ga maar eens mooi onderzoeken waar in winrar die splitfunctie zit. (tip: maximum size oid :P) dan maakt hij pairs van .001 t/m .999 (bv) maar dat is niet een functie van Windows zelf.
Dat is geen functie die standaard in Windows of Winrar zit. Je hebt wel van die programma's die dat kunnen.... Maar het was maar een idee om de TS op weg te helpen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Onbekend schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Dat is geen functie die standaard in Windows of Winrar zit. Je hebt wel van die programma's die dat kunnen.... Maar het was maar een idee om de TS op weg te helpen.
WinRAR kan dat wel standaard hoor ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:20:
[...]

WinRAR kan dat wel standaard hoor ;)
Hehe ik wil net zeggen :P

Maargoed; TS heeft overal antwoord op volgens mij :) (dus ts, als je het nog niet snapt, dan ben je dom :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:00:

Ja, dit klopt!
0xDEADBEEF schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:25:
@TS: Heb je toevallig ingesteld dat je *.iso opent met WinRAR; bekende extensies laten verbergen zodat je geen *.rar / *.iso ziet ?
Ook dit klopt...
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:02:
[...]

dit moet je doen ja, zo werkt het bij mij ook altijd
En ook dit klopt!! :P

Conclusie: hij ziet (nu dus: zag) de .iso file als WinRar bestand en vandaar dat uitpakken niet ging.

001-bestanden etc. zijn idd gesplitste besliste bestanden die 1 bestand vormen. Gewoon WinRar openen en alle bestanden selecteren en dan uitpakken.

Probleem opgelost, bedankt voor de reacties en hopelijk hebben andere mensen hier nu ook iets aan! :*)
Pagina: 1